CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 13337|Reply: 22

[Dunia] IDF berkata ia membunuh komando tertinggi Hamas yang mengetuai serangan ke atas komuniti Israel

[Copy link]
Post time 14-10-2023 11:05 PM | Show all posts |Read mode
IDF berkata ia membunuh komando tertinggi Hamas yang mengetuai serangan ke atas komuniti Israel

Pasukan Pertahanan Israel berkata ia telah membunuhseorang komander dalam pasukan komando Hamas, yang mengetuai salah satuserangan pembunuhan ke atas komuniti Israel selatan minggu lalu.

IDF berkata Ali Qadhi, komander dalam apa yangdipanggil unit Nukhba, terbunuh dalam serangan dron berikutan usaha risikanoleh agensi keselamatan Shin Bet dan Direktorat Perisikan Tentera.

Menurut IDF, Qadhi telah ditangkap oleh Israel pada 2005atas penculikan dan pembunuhan orang awam Israel dan telah dibebaskan keSemenanjung Gaza sebagai sebahagian daripada pertukaran tahanan Gilad Shalit2011.


https://twitter.com/IAFsite/status/1713124700795117712?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1713124700795117712%7Ctwgr%5E8bfbfa632be9b707928c0317dd800cdf05660056%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.timesofisrael.com%2Fliveblog_entry%2Fidf-says-it-killed-top-hamas-commando-who-led-assault-on-israeli-communities%2F


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 15-10-2023 01:07 PM | Show all posts
Israel memburu 'Bin Laden' versi hamas: IDF berkata pemimpin Hamas Yaha Sinwar adalah sasaran utama mereka dan berikrar untuk 'mendapatkannya' dan pasukannya tidak kira apa yang diperlukan - ketika tentera mendekati Gaza di tengah-tengah pemindahan besar-besaran ribuan rakyat Palestin
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-10-2023 01:11 PM | Show all posts
Kebimbangan semakin meningkat untuk perang yang lebih meluas di Timur Tengah

Iran 'bersedia' untuk campur tangan jika Gaza diceroboh,

serangan Israel melanda lapangan terbang Syria dan Hizbullah mengancam untuk membantu Hamas selepas pejuang dibunuh oleh IDF ketika yang sama AS menghantar kapal induk kedua ke Mediterranean
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-10-2023 01:12 PM | Show all posts
Iran memberitahu Israel melalui Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bahawa ia akan campur tangan jika operasi di Gaza diteruskan, dakwa laporan, ketika Israel menyediakan 'pelbagai rancangan operasi ofensif' termasuk 'serangan bersama dan terkoordinasi [ke atas Gaza] dari udara, laut dan darat. .'

Sumber diplomatik memberitahu Axios bahawa walaupun Iran tidak mahu konflik itu meningkat, ia bersedia untuk campur tangan sama ada secara langsung atau tidak langsung, seperti melalui kumpulan tentera di Syria atau Lubnan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2023 04:07 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2023 04:14 PM | Show all posts
rakyat malaysia (yang jauh beribu batu dari palestin) kata ini semua hanya lakonan

hamas itu ciptaan zionis
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 15-10-2023 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by limesherbet at 15-10-2023 04:23 PM

Org gila je percaya IDF munafiqin words ni

Dah la in past few days the world tengok byk kali kantoi menipu

Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2023 04:26 PM | Show all posts
sama jer macam ISIS, taliban, al qaeda, fatah dulu

masa awal2, berkobar-kobar rakyat malaysia sokong dorang

bila dah lepas 10-20 tahun, tetibe semua organisasi tu rupanya ciptaan CIA/MOSSAD

sekarang hamas pon menerima nasib sama
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-10-2023 05:18 PM | Show all posts
Ada orang fwd2 video dalam WA askar Malaysia nanges2 dgn anak bini masa send off. Katanya nak ke Palestine.

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-10-2023 05:38 PM | Show all posts
buat bangunan berbulan-bulan tetapi bila nak hancurkan sehari



Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-10-2023 05:41 PM | Show all posts
the real reason why Israel and Palestine are always at war


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-10-2023 06:05 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-10-2023 05:02 PM | Show all posts
Israel hari ini memindahkan orang awam yang tinggal di kampung berhampiran sempadan dengan Lubnan dan mengancam untuk 'memusnahkan' negara itu jika kumpulan pengganas yang disokong Iran, Hizbullah memasuki konflik itu.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-10-2023 05:03 PM | Show all posts
Pengganas Hizbullah telah berikrar untuk 'bertindak balas' terhadap sebarang tindakan untuk menceroboh Gaza dengan ketua kumpulan itu berkata mereka 'bersedia sepenuhnya' untuk menyertai Hamas dalam perangnya menentang Israel, sekali gus menimbulkan kebimbangan yang semakin meningkat mengenai konflik habis-habisan di Timur Tengah.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-10-2023 05:04 PM | Show all posts
Arahan pemindahan itu dibuat ketika Perdana Menteri Benjamin Netanyahu memberi amaran bahawa negara itu 'menghampiri satu jam yang menentukan' dengan lebih 400,000 tentera Israel kini bersiap sedia untuk pertempuran di Gaza yang akan menyaksikan pertempuran jalanan meletus di kawasan kecil sepanjang 25 batu itu.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-10-2023 05:04 PM | Show all posts
Lebih sejuta orang kini telah meninggalkan rumah mereka di utara Gaza dalam keadaan huru-hara dan putus asa dalam percubaan terdesak untuk melarikan diri dari pencerobohan yang akan berlaku dan pengeboman udara berterusan di wilayah yang diperintah Hamas.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-10-2023 05:05 PM | Show all posts
sebenarnya kalau ada mana2 rakyat malaysia yg menyokong Israel...satu pahala bagi kita utk memukul golongan ini
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-10-2023 05:05 PM | Show all posts

Rakyat Palestin, termasuk orang yang cedera dalam serangan Israel, tiba dengan trak, di Hospital Shifa di Bandar Gaza pada hari Isnin
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-10-2023 05:06 PM | Show all posts

Saudara-mara Palestin menunggu untuk mengumpulkan mayat yang dibalut dengan kain kafan pengebumian dengan nama mereka ditulis untuk pengenalan, di sebuah hospital berikutan serangan tentera Israel ke atas Rafah, di selatan Semenanjung Gaza pada hari Isnin.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-10-2023 05:08 PM | Show all posts

Seekor keldai yang cedera duduk berhampiran rumah dan bangunan yang musnah dalam serangan Israel, di Jabalia di utara Semenanjung Gaza pada 11 Oktober

tak tau aku kenapa sedih tengok gambar ni. barangkali keldai ini keseorangan menahan sakit
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

19-6-2024 09:49 AM GMT+8 , Processed in 0.087957 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list