CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 902|Reply: 24

Wanita Gagal Bunuh Diri, 10 Jam Terapung Dalam Sungai

[Copy link]
Post time 24-1-2023 09:05 PM | Show all posts |Read mode
Seorang wanita di Thailand cuba membunuh diri dengan terjun ke dalam Sungai Mae Klong di wilayah Samut Songkram, lapor laman berita Thaiger semalam.


Wanita itu cuba melemaskan dirinya, tetapi terapung selama 10 jam sebelum diselamatkan pasukan penyelamat.




Pinthong cuba membunuh diri dengan terjun ke dalam sungai. - Khaosod





Pemilik Restoran Baan Koh, Wichai Tiamcharoen, 45, menghubungi pasukan penyelamat selepas melihat ‘mayat’ seorang wanita terapung di jeti berhampiran kedai makannya.


Wanita yang kemudiannya dikenali sebagai Pinthong, 45, itu memakai baju berwarna merah manggis dan seluar hitam.


Pasukan penyelamat tiba di tempat kejadian dan terjun ke dalam sungai untuk menariknya ke tebing. Selepas menganggap dia sudah mati, pasukan itu terkejut apabila Pinthong tiba-tiba membuka matanya.


Anggota penyelamat, Samrit Karndee memberitahu bahawa selama satu dekad menyertai pasukan perkhidmatan kecemasan, dia tidak pernah melihat perkara seperti itu terjadi.


Samrit berkata, dia terkejut  melihat wanita itu membuka matanya  tetapi segera fokus untuk membantu mangsa. Pasukan penyelamat kemudian membawa Pinthong ke hospital kerana dia keletihan.


Selepas pulih, Pinthong memberitahu, dia tertekan dan keluar dari rumah pada malam sebelumnya untuk membunuh diri di jeti berhampiran Wat Chong Lom. Lokasi itu terletak kira-kira 2 kilometer dari tempat dia ditemui.


Media Thailand melaporkan bahawa dia menghabiskan masa lebih 10 jam terapung di sungai sebelum dibantu penyelamat.




Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-1-2023 09:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya ampon..mmg belum ajal la ..kalau x mesti kena baham dek buaya atau ikan ke ...10 jam x mati2...

Ada ke buaya jat sg meaklong tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2023 09:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa dia tak lemas? Siapa siapa boleh terangkan?
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2023 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Hoshhi replied at 24-1-2023 09:10 PM
Kenapa dia tak lemas? Siapa siapa boleh terangkan?

Dia guna teknik mengapung diri ...hehe
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2023 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Kau terbaring macam tu memang terapung lah dik

cuba kau terlangkup pulak.. InshaAllah mati kalau tak pandai berenang.
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2023 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbb pandai berenang ke? Ke sebab dia igt dia dh kt alam lain
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2023 09:17 PM | Show all posts
tak laaa.. sheols tengah healing laaaaa

apa daaaaaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 24-1-2023 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti dah terjun lepastu menyesal. Jadi sheols pun apu gkan diri dgn doa ada yg dtg selamatkan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-1-2023 12:51 AM | Show all posts
Teringat November 2020 kat Klang, dah terjun dalam sungai pun...

tapi tak jadi bunuh diri sebab nampak kelibat buaya.
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 01:17 AM From the mobile phone | Show all posts
kalau dulu byk news dr yindon..skrg byk dr thailand..takde lak yg mrh
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 01:18 AM From the mobile phone | Show all posts
airfilterkotor replied at 25-1-2023 12:51 AM
Teringat November 2020 kat Klang, dah terjun dalam sungai pun...

tapi tak jadi bunuh diri sebab nam ...

kelakarnya..lg senang mati kalau boya ngap
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 01:50 AM From the mobile phone | Show all posts
edayildiz replied at 25-1-2023 01:18 AM
kelakarnya..lg senang mati kalau boya ngap

Painful death gamaknya kalau kena ngap dengan boya
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 06:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Kelakar lak baca tp at the same time kesian pun ada kat dia
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Tidur dlm keta pasang air cond dan tutup semua tingkap jer.
Tak perlu susah2 terjun sungai.
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 08:09 AM | Show all posts
kasian, nasib baik tak ada boya mcm di sabah
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 10:33 AM | Show all posts
edayildiz replied at 25-1-2023 01:18 AM
kelakarnya..lg senang mati kalau boya ngap

Kena ngap dengan boya, jasad takkan sempurna berbanding lemas. Sempat juga beliau buat kalkulasi algebra secara spontan samada lemas secara alami atau dibaham boya.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-1-2023 10:50 AM | Show all posts
Hoshhi replied at 24-1-2023 01:10 PM
Kenapa dia tak lemas? Siapa siapa boleh terangkan?

baring terlentang mcm tu dlm keadaan aman damai dan tenang mmg terapung nok ala2 mcm sea otter. hehehe biasa yg buat lemas ni bukan sebab tak pandai berenang tapi sebab panic
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
edayildiz: kalau dulu byk news dr yindon. ...


Sebab agak lawak, macam iklan2 diorg.
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 11:00 AM | Show all posts
bole pula dia hdapi situasi tu.. pasnie dia akn bertambah tabah la hadapi hidup..
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2023 12:07 PM | Show all posts
tak sejuk ke dlm air 10 jam?
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 05:15 PM GMT+8 , Processed in 0.110557 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list