CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 2851|Reply: 44

[Politik] Kasihan Dzulkefly,Tengku Zafrul yang kalah pula diberi jawatan

  [Copy link]
Post time 3-12-2022 08:04 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
KUALA LUMPUR – Setiausaha Akhbar Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan keputusan Perdana Menteri melantik Datuk Seri Tengku Zafrul Abdul dalam Jemaah Menterinya, bukannya Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad.

Adam Mukhriz Mohd Muhayeedin dalam ciapannya berkata, Tengku Zafrul yang gagal mengalahkan Dzulkefly di Parlimen Kuala Selangor untuk Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum Ke-1 5 lalu pula dipilih.

Tengku Zafrul, yang juga bekas menteri kewangan akan dilantik sebagai senator sebelum menjadi menteri.

“Kesian Dzulkefly, dia menang di Kuala Selangor tetapi tidak dilantik sebagai menteri. Calon yang beliau kalahkan pula diberi jawatan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri,” katanya.

Beliau juga mempersoalkan keputusan Anwar memegang portfolio kewangan.

“Apa sudah jadi dengan prinsip PM tidak boleh memegang portfolio kewangan atau portfolio lain?” soalnya. – MalaysiaGazette

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-12-2022 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Sabarrrr..panjang lagi sinetron ni..watak2 antagonis belum muncul.takkan blok keadilan nak tutup mata, tengok wakjahit naik.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 08:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Batu api jgn dilayan.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Dgn lantikan ni umpama mengikhtiraf zafrul ni bagus.. kalau lantik MP yg menang kira OK la.. ni tg kalah. Dr parti lawan pulak tu.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:20 AM From the mobile phone | Show all posts
zach2008 replied at 3-12-2022 09:18 AM
Dgn lantikan ni umpama mengikhtiraf zafrul ni bagus.. kalau lantik MP yg menang kira OK la.. ni tg k ...

A good leader is defined by his ability to  have an EYE and to decide what is right and not what it should be...for the people, by the people....kata anak jiran aku yg 3 tahun.....
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Tunggu pembangkang tgh atur strategi
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:27 AM From the mobile phone | Show all posts
makadek replied at 3-12-2022 09:23 AM
Tunggu pembangkang tgh atur strategi


In politiks ....your opponent must never be allowed to be seen as doing their job  well or gearing towards that.....the more time they have showing that they are doing their task well ,the less chance you have to take over...so better do it now...or never...

Kahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa kata pi tanya dr dzul tu dulu sblm buat sebarang kesimpulan.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-12-2022 09:42 AM From the mobile phone | Show all posts
stingergrumpy replied at 3-12-2022 09:27 AM
In politiks ....your opponent must never be allowed to be seen as doing their job  well or gearing ...

Ngga bisha henggerish
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 3-12-2022 09:30 AM
Apa kata pi tanya dr dzul tu dulu sblm buat sebarang kesimpulan.

Mesti diorg dh sembang aku rasa give and take issue gak ni

Syed saddick lge bung dn few names pn tkde dlm kabinet hapir smua muka baru ok la kan
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
I cuma nak tahu siapa di belakamg zafrul ni...kalah pun jd menteri..both swings pulak tu...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:56 AM From the mobile phone | Show all posts
jas7512 replied at 3-12-2022 09:54 AM
I cuma nak tahu siapa di belakamg zafrul ni...kalah pun jd menteri..both swings pulak tu...

enggang la sis
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 09:58 AM | Show all posts
Sudahlah....kes atok & kroni2 tunggu nak bongkar je.


Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 10:03 AM From the mobile phone | Show all posts
rasanya kes dr dzul lebih kepada dia pon asalnya tak nak bertanding, dan jugak kuota amanah ada dua yg diberi pada presiden mat sabu dan timbalan salahuddin. kalu dia mmg diberi dan nak jd menteri aku rasa mmg dia dapat balik kkm dr pkr, pkr amik balik kpdnhep, dan salahuddin balik ke pertanian, mat sabu berundur sbb mat sabu tu pon katanya dah tak nak bertanding presiden pasni.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Saifudin nasushit batak hanat tu pon dapat jadi menteri walaupun kalah di kulim-bandar baharu..balasan kesetiaan kpd bang none kot
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
jas7512 replied at 3-12-2022 09:54 AM
I cuma nak tahu siapa di belakamg zafrul ni...kalah pun jd menteri..both swings pulak tu...

kabel besar kaler kunin
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-12-2022 11:26 AM | Show all posts
... kalau nak kata TZ dilantik sebab bagus ... yg 3 orang lagi tu ... bagus jugak ke?

tapi saya suka je TZ jadi menteri perdagangan ni ... kena dengan forte dia la.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 11:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Lista replied at 3-12-2022 09:58 AM
Sudahlah....kes atok & kroni2 tunggu nak bongkar je.

Kann... skrg sume dh dilantik nk kata ape. Nk label baruah dap x boleh plak. So tnggu la depa buat keje mcm mana. Klu x perform gak, acik2 forum la masuk parti bertanding jd menteri
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
bakingsoda replied at 3-12-2022 09:56 AM
enggang la sis

Kannnnnn
Enggang kayangan
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2022 11:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Si zaprul ni la yg menten sabsidi minyK untk rakyat merhen walaupun ada beberapa kali menteri dan pakar ekonomi kapitalis cadang sabsidi bersasar. Kita sebagai merhen jangan tengok watak politician, kita tengok apa yg dibuat. Belum tentu ahlipotik yg tepekik telolong bejuang rakyat bejuang isle tu betul2 bejuang utk rakyat atau isle kununnya. Semuanya sandiwara belaka
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-2-2023 03:32 PM GMT+8 , Processed in 0.109053 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list