CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 2753|Reply: 45

Zul Ariffin Bakal Berhijrah Ke Makkah Mulakan Perniagaan, Tak Perlahankan Karier Seni

[Copy link]
Post time 23-9-2022 10:00 AM | Show all posts |Read mode
Sumber IG


Pelakon, Zul Ariffin mendedahkan dia bakal berhijrah dan menetap di Makkah pada hujung tahun ini bagi memulakan perniagaan di sana.



Menerusi laporan mStar, aktor itu berkata, perniagaan tersebut sudah lama dirancang dan sekarang adalah masa terbaik untuk meneruskan impian berkenaan.



"Sekarang ini dalam proses untuk pindah. Saya akan ke sana bermula Januari untuk urusan perniagaan. Memang menetap di sana, tapi pastinya akan sering kembali ke Malaysia.



  



"Sebenarnya sudah lama rancang perniagaan ini dan akhirnya ia terjadi. Justeru itu ia memerlukan saya untuk tinggal di sana. Bukan hanya di Makkah, saya juga akan travel banyak negara selepas ini," katanya.



Walaupun bakal memulakan kehidupan baru di negara lain, Zul bagaimanapun berkata itu bukanlah bermakna dia memperlahankan kerjaya seni di Malaysia.



Mengakui teruja untuk menjalani fasa baharu dalam kerjaya, Zul berkata dia sudah bersedia dengan segala cabaran sebagai seorang anak seni bergelar ahli perniagaan.



"Saya kenalah imbangkan antara kerja di sana dan kerjaya seni di Malaysia. Saya tidak akan perlahankan kerjaya sebagai pelakon. Malah sudah ada banyak perancangan yang telah dibuat bersama pihak pengurusan.



  



"Sekarang ini industri seni semakin rancak selepas tempoh pandemil. Sambutan terhadap filem di pawagam juga semakin bertambah baik. Rugilah kalau saya perlahankan kerjaya seni.



"Saya amat teruja walau tahu akan jadi penat. Bagi saya ia adalah sesuatu yang bagus kerana masih produktif walaupun penat," jelasnya.



Dalam perkembangan lain, Zul tampil dengan filem baharu lakonannya berjudul Talbis Iblis arahan Khabir Bhatia. - CARI


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-9-2022 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah, tak perlu gebang awai2, tup2 dah sampai. Moga menjadi insan lebih baik. Yang gebang 10 tahun dulu pun x sampai lagi
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 10:20 AM | Show all posts
selamat maju jaya buzz lightyear di tanah Areb!
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah duduk di Mekah, syukur bkn Las Vegas
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Ramai betul retis nak pindah ke mekah…rezki msg2..
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 10:28 AM | Show all posts
"Dalam perkembangan lain, Zul tampil dengan filem baharu lakonannya berjudul Talbis Iblis arahan Khabir Bhatia"

KB dh keluar filem baru
nasha aziz lg uols
klu baca sinopsis mcm cliche je
psl bidan yg guna ilmu hitam

Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 10:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Huntong lah ada biz n menetap di ereb, walaupun belum dikhabar biz apa

Yang duk awal2 gebang nak sambung belajar, nak belajar bahasa ereb & nak anak terpaling pandai dlm bahasa ereb, bila pulak nak pindah?
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 10:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Niaga minyak attar dan buah kurma kah sheikh zul? Selamat berjaya dalam business. Yalah yalah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-9-2022 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Niaga makanan malaysia.







Ke jadi anak hekan?
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 10:52 AM | Show all posts
kat tanah arab sana jangan dok dukung maid pinoy pulak ye jullipin....ke jadi sugar bottom pak arab? ehhh!
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Buleh berjiran ngan lopa
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 11:00 AM | Show all posts
Sejak Arab Saudi dah liberalisasikan sosial dan ekonomi dia orang, ramai betul nak duduk sana. Hujung2 minggu boleh pi Jeddah, sejam sampai. Berpuluh2 concert ada di hujung minggu. K-pop concert pun ada, F1GP pun ada. Jeddah is Dubai in the making.
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 11:00 AM | Show all posts
selamat maju jaya jela, pakai baju arab tu nmpk nau tuanya .
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 11:46 AM | Show all posts
apa pun, acik nak cakap good luck jul. gitulah hidup ni mesti diteruskan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 12:04 PM | Show all posts
anakkerengga replied at 23-9-2022 02:22 AM
Ramai betul retis nak pindah ke mekah…rezki msg2..

ye ke? siapa lagi?
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 12:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Wahhh
Bila nk gi?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-9-2022 12:12 PM | Show all posts
bawak ruhainis skli tak ?
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 12:31 PM | Show all posts
masing2 mgkin tgh bersiap2 nak sambut emam mehdivikia
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 01:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Welcome to KSA...
#saudinationalday
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2022 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
sora13 replied at 23-9-2022 11:00 AM
Sejak Arab Saudi dah liberalisasikan sosial dan ekonomi dia orang, ramai betul nak duduk sana. Hujun ...

Bukan Jeddah kot.. Neom is Dubai in the making
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-10-2022 09:11 PM GMT+8 , Processed in 0.102934 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list