CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 2914|Reply: 40

Video Tular: Dua Beranak Jalan Sejauh 5km, Nak Pinjam Duit Tapi Kawan Tak Sampai-Sampai

[Copy link]
Post time 22-9-2022 11:35 AM | Show all posts |Read mode
Perjalanan dua beranak dari Larkin ke Taman Suria, Johor Bahru hanya dengan berjalan kaki demi meraih ihsan rakannya telah menyentuh hati ramai.


Kisah mereka dikongsikan pemilik akaun TikTok, Mama Hedys menerusi beberapa rakaman video yang kini menjadi tular dengn lebih 850,000 tontonan dalam tempoh empat hari.


Menurut pemilik akaun, perjalanan seorang bapa dengan anak perempuannya itu bertujuan untuk meminjam wang daripada seorang rakan di Taman Suria bagi membayar bil elektrik dan air yang sudah tertunggak.








Katanya lagi, dia terjumpa dua beranak berkenaan yang sedang duduk berehat di tepi jalan dalam keadaan keletihan.


“Mereka dari Larkin ke Taman Suria, tunggu nak jumpa dengan kawan untuk pinjam duit buat bayar bil api dan air rumah,” katanya.


Lebih menyentuh hati, ketika pada awalnya Mama Hedys terjumpa mereka, kanak-kanak perempuan tersebut dilihat sedang tidur di belakang bapanya itu disebabkan penat berjalan lebih sejam.







Menjengah ke ruangn komen, ramai yang menitipkan doa agar segala urusan dua beranak tersebut dipermudahkan.


“Ya Allah, moga urusan pak cik ini dan anaknya dipermudahkan, kalau ada nombor akaun bank boleh sama-sama kita bantu,” kata Maisarah.


“Teringat arwah bapa, sebab dulu dia juga kerja keras untuk besarkan kami lima beradik, sanggup tebalkan muka pinjam duit pada kawan, saudara untuk pastikan kami cukup makan. Alhamdulillah, sekarang kami adik beradik dah berjaya, cuma tak sempat nak berbakti pada arwah bapa,” luah seorang pengguna.


Sementara itu, seorang pengguna, Kukuciwi memaklumkan bahawa pak cik tersebut sering lihat berjalan bersama anak perempuannya sekitar Larkin.


“Pak cik dan anak ini memang sentiasa ada di kawasan Larkin. Ayah dia memang rajin kendong anak dia dekat belakang. Terbaik kepada anda sekeluarga kerana tolong mereka,” ujarnya. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-9-2022 11:44 AM | Show all posts
baik nya keluarga yg menolong pakcik ni. semoga pakcik dan anaknya dimurahkan rezeki sentiasa
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 11:52 AM | Show all posts
semoga dimudahkan urusan pakcik ni
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 11:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Skuau at 22-9-2022 07:35 PM

awat tak kol jer..boleh la kawan dia masukkan rm ke 'akaun peribadi dia'.Semudah itu.
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 12:12 PM | Show all posts
Semoga urusan keluarga ini dipermudahkan
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 12:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau membantu tak rekod tak sah kan..skg nk buat amal ibadat sedekah jariah wajib rekod jadi tontonan satu dunia kan..mesti ada rasa riak sikit sebyk dlm hati tu
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 12:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by bakingsoda at 22-9-2022 12:46 PM

bersyukur sayu sangat dapat jumpa dan bantu pakcik dgn anak dia, ada la modal content ye dakk? emm ponder rupanyahhh patut laa
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 01:01 PM | Show all posts
Kenapa pinjam duit? Kenapa tertunggak bil? Kerja tak? Gaji tak cukup? Pasti ke nak buat bayar bil?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-9-2022 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Moga dipermudahkan urusan..dan rezki melimpah ruah utk penerima n pemberi..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 01:28 PM | Show all posts
Sedihnya. Semoga dipermudahkan dan dimurahkan rezeki pakcik sekeluarga.
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 01:35 PM | Show all posts
Ternampak kat tiktok semalam rasanya.. siap yang jumpa tu belikan baju makan tak silap... murah rezeki yang membantu ni...
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa heret anak sekali..kesian budak budak kena jalan
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 22-9-2022 12:19 PM
Kalau membantu tak rekod tak sah kan..skg nk buat amal ibadat sedekah jariah wajib rekod jadi tonton ...

Tak elok cakap mcm ni.  Buat baik boleh ditunjuk untuk dijadikan contoh kpd org lain,  apa niat org yg merakam usah dipertikai sbb tidak nampak,  tp kebaikan membantu itu nampak,  sebarkan perkara positive.
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Sesiapa di sekitar larkin cuba approach pak cik ni,  anak dia perlu ke sekolah.
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 02:14 PM | Show all posts
keikhlasan boleh dipertikai tatkala menjadi bahan content utk meriak.
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 02:22 PM | Show all posts
may Allah ease everything both of you
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-9-2022 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
I mean meriak mcm ni still lg ok drp 99% content tiktok yg merapu..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 02:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Acik2 porem take note yachhh..buat baik kna rakammm..kc viral...tunjuk contoh yg baik sesama hgpa. Spread the positivity gitohhhhh..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 22-9-2022 11:52 AM
awat tak kol jer..boleh la kawan dia masukkan rm ke 'akauan peribadi dia'.Semudah itu.

Kalau dah kne jalan kaki 5km n bil air letrik tertunggak..
Mungkin xde kredit nak call..
Ntah kawan dia tau ke x tah dia datang ke sana..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 02:53 PM | Show all posts
kalau ikutkan satu komen tu, dia cakap dia selalu nampak pakcik ni kendong anak dia di sekitar larkin.  kalau selalu kendong anak sekitar larkin mcm tu, pakcik ni kerja apa?  jangan dia guna anak sebagai perisai utk tagih simpati sudah lah...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-10-2022 08:43 PM GMT+8 , Processed in 0.082587 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list