CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 2813|Reply: 79

Derita Sejak Kahwin Tanggung Biawak Hidup, Suami Siap Kebas Duit Mas Kahwin

[Copy link]
Post time 1-7-2022 04:32 PM | Show all posts |Read mode
Seorang wanita meluahkan rasa kecewa dengan kehidupannya apabila perlu menanggung derita sepanjang tempoh perkahwinan bersama suami.


Dia mendakwa terpaksa menanggung suami temasuklah perbelanjaan harian keluarga disebabkan sikap pemalas pasangannya itu.


Perkara ini dikongsikan semula oleh seorang pakar motivasi, Akhtar Syamir menerusi hantaran di laman Facebooknya semalam.




Gambar Hiasan




Melihat pada tangkap layar kiriman mesej yang dihantar wanita terbabit, dia memaklumkan suaminya itu sanggup ‘mencuri’ mas kahwin yang telah diberi kepadanya sehingga menyebabkan wanita itu bertekad untuk berpisah sejak dua tahun lalu.


“Sepanjang nikah dengan dia, duit saya yang keluarkan, duit saya dia guna, duit mas kahwin RM10,000 pun dia guna, kakak dia gunakan saya, masih ada hutang tak diselesaikan,” kongsinya di kiriman mesej.


Jelas wanita itu lagi, disebabkan tidak dapat menggunakan taklik dan fasakh, dia terpaksa memohon kaedah tebus talak.


“Saya tanggung makan minum dia, saya nikah 2018, 2022 saya failkan cerai, taklik dan fasakh tak lepas, jadi saya mohon cerai cara biasa,” ujarnya.


Bagaimanapun, dia turut meluahkan rasa terkilan apabila suaminya ingin meminta RM10,000 selain melarang untuk menuntut sebarang hutang sepanjang perkahwinan mereka.


Tambahnya, dia berasa kecewa kerana perlu berhabis wang berpuluh-puluh ribu demi mendapat keadilan terhadap dirinya.


Menjengah ke ruangan komen, orang ramai turut bersimpati dengan nasib wanita itu dan mendoakan agar dia terus tabah menempuh ujian hidupnya. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-7-2022 05:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Biasa lah...
Mmg susah kalau pompuan yang kena..
Kalau jantan yang culas bg nafkah sampai family terumbang ambing..selamat aja sokmo...
Ac mizal.elok.je masuk tv...
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts
patutnya lelaki begini kau santetkan je sampai mati.
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 06:42 PM | Show all posts
sebab tu before nak kawen..inform terang2..nafkah sekian2..increament nafkah sejajar dgn % kenaikan gaji..adakah KPI...make sure simpan resit bila bg pinjam siap2 tetapkan cara n tempoh pembayaran...

isteri bukan ceti / bank tmpt jantan2 ni jadikan kusyen bila terdesak akibat mismanagement duit sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
shernazz replied at 1-7-2022 05:08 PM
Biasa lah...
Mmg susah kalau pompuan yang kena..
Kalau jantan yang culas bg nafkah sampai family ter ...

Tp bila ceramah sakan duk cerita pompuan sentiasa di lindungi..
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 08:00 PM From the mobile phone | Show all posts
takut nk kawen..tiberr
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 08:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Normabaru replied at 1-7-2022 06:42 PM
sebab tu before nak kawen..inform terang2..nafkah sekian2..increament nafkah sejajar dgn % kenaikan  ...

kak norm..kalau sblm kawenbtu blhbx wife tu ttpkn dia punya nafkah yg laki dia ptt bg lps kawen nnti
mau lari bakal laki kalau dh letak harga bulan 2
slh satu sbb i tamo kawen
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 08:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Cer korang pergi FB isu&mahkamah hak2 suami...kat situ banyak mengajar supaya isteri klu nak cerai perlu tebus talak...supay isteri X dpt tuntut apa2....mmg hanatttt
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-7-2022 08:05 PM | Show all posts
nanti ada bangsa etis gay pondan pedo forum kata ni salah mahkamah...

waaaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkah

PKNS betollll!!!!!!!

Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
jasmeen replied at 1-7-2022 05:15 PM
patutnya lelaki begini kau santetkan je sampai mati.

X berbaloi wat keje syirik demi jantan sebegini
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 08:28 PM | Show all posts
jejarihalus replied at 1-7-2022 08:04 PM
Cer korang pergi FB isu&mahkamah hak2 suami...kat situ banyak mengajar supaya isteri klu nak cerai p ...

tak dapat tuntut mutaah dengan nafkah iddah je... nafkah tertunggak dan harta sepencarian boleh lagi...

kau dah tuntut cerai kau lapar duit mutaah dengan nafkah iddah laki kau lagi ke???

sebab tu benda2 penting jangan percaya fb... tanya orang yang pakar...

fb banyak ajaran sesat

jngn mudah terpedaya

dalam forum ni pun banyak ajaran sesat..

hanattttttt!!!!!!


Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 08:36 PM From the mobile phone | Show all posts


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
4 tahun jugak menanggung nya…
Pengajaran klu jd cmni dlm setahun je kasi setel…natam sgt kebas duit mas kawin..
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
kakikuDibibirmu replied at 1-7-2022 08:36 PM

Bewak2 tu bergomol sbb gaduh ka sbb beromen?
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 09:18 PM From the mobile phone | Show all posts
klu nak tuntut fasakh tu mmg susah nk lps
sbb tu biasa org akan failkan aje Perceraian mcm biasa, klu laki xnak cerai kan now mahkamah dah guna sistem hakam, akhirnya nnt lps semua proses melalui hakam dan kedua2 pihak msh x blh berdamai maka lafaz cerai akan dpt jua
fasakh tu nak ada saksi bagai, camner nk cari saksi yg dok sekali laki bini ni
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
4 tahun menanggung tu... fuhhh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-7-2022 09:32 PM | Show all posts
Semoga mendapat keadilan sewajarnya... Hope there's light at the end of the tunnel & semoga dipermudakan segala urusan beliau...Aamiin
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
jejarihalus replied at 1-7-2022 08:04 PM
Cer korang pergi FB isu&mahkamah hak2 suami...kat situ banyak mengajar supaya isteri klu nak cerai p ...

Hanatnyaaa...hak isteri tak diberi...moga menjawab kat akhirat kelak.
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Susahnya nk cerai. Dah merana tu lepaskan jela. Banyak plk step. Kesian perempuan teraniaya
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2022 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Ironinya ostad & ostajah takde pun nak ulas pasal tanggungjawab suami. Balik2 tanggungjawab isteri, isteri sabar dapat masuk syurga bersama Saidatina Siti Asiah, suami panggil tido masa isteri tengah belajar agama isteri wajib tinggalkan kelas agama utk tido sekali, isteri kena jadi tiang seri utk suami. Tapi amat sikit dibincangkan tanggungjawab suami, hak isteri yg suami wajib tunaikan, pengorbanan isteri yg suami wajib balas. Ni tak, balik2 pasal poligami, bermadu, hak madu, perlu ke kebenaran isteri utk bermadu.
Sebab tu suami2 gampang ni buat isteri sebagai tempat pancut mani je!
Iols is panas hati ni!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-10-2022 05:24 PM GMT+8 , Processed in 0.091329 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list