CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1717|Reply: 14

"Ni Kalau Cikgu Laki Mesti Masuk Balai Dah", Lawak 'Kotor' Guru Wanita Dikecam

[Copy link]
Post time 13-4-2022 04:48 PM | Show all posts |Read mode
Sumber: Tiktok teahoney




Menjadi seorang pendidik bukanlah mudah kerana memikul tanggungjawab sebagai seorang guru untuk membentuk anak didik di masa hadapan sangat berat.


Pada zaman ini, ramai guru menggunakan media sosial untuk menjalankan sesi pengajaran dan pembelajaran secara maya. Ramai pendidik dilihat memuat naik video berunsur berkenaan dengan subjek yang diajar di platform seperti TikTok dimana ia lebih padat dan menarik untuk pelajar.


Walau bagaimanapun, banyak juga sisi negatif media sosial. Kini, keperibadian seorang guru itu mudah dinilai melalui apa yang dikongsikan dalam akaun media sosial mereka.


Baru-baru ini menerusi platform Tiktok, terdapat sebuah trend di mana seseorang menunjukkan bahagian badan mereka yang boleh dijadikan sebagai 'bantal'. Trend itu banyak dilakukan pengguna luar negara kerana ia mempunyai maksud lucah dan trend sebegini jelas tidak sesuai dengan budaya di Malaysia.





Pasti semua pembaca di sini tidak sangka apabila trend tersebut dibuat seorang pengguna Tiktok yang bekerja sebagai pendidik. Menerusi video itu kelihatan guru itu memakai baju kurung merah dengan kapsyen yang ditulis, "lepas berbuka takpe".


Video itu menjadi viral apabila ia ditonton sebanyak 573 ribu kali. Walaupun ruangan komen telah dipadam, penulis sempat membuat tangkap layar separuh daripada komen netizen.


Rata-ratanya tidak berpuas hati dengan tindakan guru muda ini kerana secara tidak langsung perbuatannya menjatuhkan nilai dan maruah seorang guru.


Sumber: Tiktok teahoney




Ada juga komen yang mengatakan sekiranya guru lelaki yang melakukan perkara sebegini, pasti akan menjadi kes polis. - CARI



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-4-2022 06:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Nanti bila ramai yang kutuk, mesti berjuta alasan defensive!
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2022 07:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa yg dia buat? Xfaham
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2022 07:22 PM | Show all posts
anony-mous: Apa yg dia buat? Xfaham


aku pun tak faham sebab video dah takde…
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2022 08:23 PM | Show all posts
Dah tak ada pulak bideonya. Baru nak tengok
Reply

Use magic Report

Post time 13-4-2022 09:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Ade je video atas ni. Biasa je. Dia just tepuk suh baring atas riba.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 13-4-2022 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Perempuan semua x salah ..
Realiti hurts !
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2022 09:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Cikgu ke pelakunya?
Yang gigih nak budak darjah 1 dtg sekolah berbungkus tapi cikgu sendiri perangai ke laut..
Nampak sopan sebab bertudung je tapi adab, aurat tak tau jaga..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-4-2022 09:28 AM | Show all posts
Dah la tak lawa, nak tiktok luar waktu sekolah tak boleh ke??? Kau bukan kerja dalam bidang komersial pon!
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2022 09:41 AM | Show all posts
cikgu2 muda skrg mmg ssuatu la.. pemakaian pun agak tak bersesuaian. ketat, nampak body.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2022 11:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Dia buat video tepuk paha utk jdkan bntal.bpe seconds je
Lepastu komen2 ckp student lg.blom jd cikgu
Ni bakal2 cikgu la ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2022 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
makton replied at 14-4-2022 09:41 AM
cikgu2 muda skrg mmg ssuatu la.. pemakaian pun agak tak bersesuaian. ketat, nampak body.

Cikgu sy dulu2 pon pkai ketat2
Tudung punyala singkat smpai boleh nmpk rantai leher dia
cikgu pakai ketat2,cntik2 ni bukan ikut zaman.ada je dr zaman dulu smpai skrg.
Cuma skrg ada sosial media.abes satu dunia tengok
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2022 03:29 PM | Show all posts
alah spesis2 sial cmni bukan nk keja sangat pun
nk berootd je live sana sini
lau mengajar pun bukan ikhlas mcm musibat je
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2022 04:29 PM From the mobile phone | Show all posts
hasniey replied at 14-4-2022 11:56 AM
Cikgu sy dulu2 pon pkai ketat2
Tudung punyala singkat smpai boleh nmpk rantai leher dia
ci ...

Betul...dgn kebaya singkat nan ketat nya...skg je sikit2 duk ckp akhir zaman..dah berpuluh tahun berlalu kot...
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2022 12:54 PM | Show all posts
krustykrab replied at 14-4-2022 04:29 PM
Betul...dgn kebaya singkat nan ketat nya...skg je sikit2 duk ckp akhir zaman..dah berpuluh tahun b ...



tu tak campur lagi dgn mekap tebal berlapis2...pukul 5 pagi dah start mekap


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
beroperasi sejak 1999, Pau Pak Ngah akan tutup kesemua cawangannya mulai 30 November 2023
YgBenarberoperasi sejak 1999, Pau Pak Ngah akan
Views : 96 Replies : 2
Hanis Haizi V77 happy 39th birthday kuin!!!!
NadiabellaHanis Haizi V77 happy 39th birthday kuin
Views : 50967 Replies : 1396
Jangan sampai PM buat tugas 10 menteri
Highflyer19Jangan sampai PM buat tugas 10 menteri
Views : 2691 Replies : 9
JOM TEST MATA
Markonah_7JOM TEST MATA
Views : 3068 Replies : 9
Bila Beyonce`guna logo PAS.....
JoyahMengayahBila Beyonce`guna logo PAS.....
Views : 1536 Replies : 55
Aiskrim Walls ni dh tukar bentuk bekas. Lagi senang nak letak ikan. Kalau tak...
CARI-HBZAiskrim Walls ni dh tukar bentuk bekas.
Views : 980 Replies : 13
Sabun pencuci murah tak semestinya jimat,yang mahal belom tentu membazir.
YgBenarSabun pencuci murah tak semestinya jimat
Views : 3225 Replies : 81
Mari Tepek Gif Picture V.7
tariMari Tepek Gif Picture V.7
Views : 23143 Replies : 1422
[SBS] Romantic Doctor, Teacher Kim Season 2 & 3 - Han Suk Kyu, Ahn Hyo Seop, Lee Sung Kyung (S3 Completed)
xyla73[SBS] Romantic Doctor, Teacher Kim Seaso
Views : 27790 Replies : 181
Lawak toilet
BoomibulatLawak toilet
Views : 20926 Replies : 83

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-9-2023 06:09 PM GMT+8 , Processed in 0.211130 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list