CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 20015|Reply: 792

[Budaya] ...Lets go Turkiye...

[Copy link]
Post time 11-1-2022 07:34 AM | Show all posts |Read mode
Edited by seribulan at 3-6-2022 01:28 PM





Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-1-2022 01:06 PM | Show all posts
Diam tak diam dah ada rumah baru

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-1-2022 01:07 PM | Show all posts
farhana008 replied at 11-1-2022 12:06 PM
Diam tak diam dah ada rumah baru

Kan...pe cite Turkiye yg terbaharu?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-1-2022 12:07 PM | Show all posts
farhana008 replied at 11-1-2022 12:06 PM
Diam tak diam dah ada rumah baru


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-1-2022 12:09 PM | Show all posts
Baca je le...

Turkey top holiday destination for Germans            MUNCHEN


    Nearly one out of five German travelers have chosen Tukey as their holiday destination over other countries for the upcoming tourism season, according to data from the online reservation platform HolidayCheck.

Some 18 percent of the bookings include destinations on Turkey’s Mediterranean coast for April and May, HolidayCheck said in a report. German holidaymakers are showing strong interest, particularly in the province of Antalya and the resort town of Side.

According to the Germany Travel Association (DRV), Turkey was the favorite destination for Germans in the autumn months of 2021.

From January to November in 2021, 2.9 million German nationals visited Turkey, accounting for nearly 13 percent of all foreign tourist arrivals in the country during this period, the Culture and Tourism Ministry’s latest data showed.

In the first 11 months of last year, the number of German tourists Turkey welcomed leaped over 170 percent on an annual basis from 1.07 million in January-November 2020.

In 2019, before the COVID-19 pandemic hit the world and disrupted global tourism and international travel, 4.8 million German nationals visited Turkey.











In November 2021 alone, 152,000 Germans vacationed in the country, marking a 341 percent increase from the same month of the previous year.
In January-November last year, Turkey hosted a total of 22.8 million foreign tourists, up from 12 million people from a year ago. In 2019, nearly 43 million foreign tourists visited Turkey.


Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2022 01:04 PM | Show all posts
Penyanyi Indo yg baru balik Turki pun positif C 19

Ashanty positif Covid 19
Jakarta: Penyanyi Indonesia, Ashanty disahkan positif Covid-19 selepas pulang dari percutian bersama keluarnya di Turki, baru-baru ini.
"Kepada rakan-rakan media di luar sana, maaf saya harus jelaskan supaya beritanya tepat. Ketika saya sampai di Indonesia, saya jalani ujian PCR dan keputusannya positif.
"Dua kali saya jalani ujian PCR di Istanbul ketika mahu pulang, sekali di hotel dan sekali di lapangan terbang. Kedua-duanya negatif.
"Akhirnya, sampai di hotel (Indonesia) untuk kuarantin, saya menunggu keputusan PCR dari lapangan terbang dan hasilnya positif," tulisnya.
Ashanty yang juga menghidap penyakit autoimun juga memaklumkan dia tidak mengalami sebarang gejala serius setakat ini.
"Alhamdulillah, belum ada sebarang gejala serius, namun saya tetap mengikuti prosedur kesihatan yang ditetapkan memandangkan saya memang ada penyakit lain," tulisnya.
Dikecam hebat oleh netizen Indonesia, Ashanty menjelaskan bahawa percutian dia dan keluarga bukan sekadar untuk berhibur semata-mata.
"Bagi anda yang mencaci di saat keadaan saya begini, saya ucapkan terima kasih dan semoga anda diberikan kesihatan. Anda takkan pernah tahu alasan seseorang melakukan sesuatu, tetapi terlalu mudah mengecam.
"Kami pergi ke sana bukan untuk berhibur semata-mata, tetapi ada hal lain juga. Ketika kami merancang untuk ke sana, itu sebelum kita tahu akan kewujudan virus (varian) baru dan ketika itu juga, sudah ramai orang yang pergi bercuti.
"Kami mengikuti peraturan dan prosedur ketika melancong dan anda mengecam tanpa memikirkan perasaan orang anda tak tahu keadaan mentalnya."Kes Covid-19 setiap hari bertambah dan bermutasi selama dua tahun ini dan kita tak pernah tahu sampai bila," tulisnya.
Tambahnya, dia tidak melakukan jenayah atau melarikan diri saat disahkan positif sehingga perlu berdepan kecaman hebat daripada netizen.
"Jujur, sedih saya melihat bagaimana anda begitu mudah mencaci orang lain yang anda tak tahu, apa alasan mereka bercuti, bagaimana dan lain-lain.
"Lainlah kalau saya lari ketika disahkan positif atau senyap-senyap pulang ke rumah. Saya bahkan diam di hospital supaya tidak timbul sebarang kekecohan," tulisnya.
Anggota keluarga Hermansyah yang lain semuanya disahkan negatif dan kini menyewa satu tingkat khas untuk mereka di Hotel Grand Sahid Jaya, Jakarta bagi menjalani kuarantin.
Terdahulu, Ashanty bersama keluarganya melancong ke Istanbul dan turut disertai keluarga menantunya, Atta Halilintar.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 12-1-2022 01:25 PM | Show all posts
farhana008 replied at 12-1-2022 12:04 PM
Penyanyi Indo yg baru balik Turki pun positif C 19
Ashanty positif Covid 19Jakarta: Penyanyi Indones ...

Ni bukan bini Anang ke?

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2022 05:29 PM | Show all posts

Aah bini Anang. mantan suami Kris Dayanti.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 13-1-2022 12:22 AM | Show all posts
farhana008 replied at 12-1-2022 04:29 PM
Aah bini Anang. mantan suami Kris Dayanti.

Banyak gak yg pergi Turki kena Covid ye
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 13-1-2022 07:50 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 13-1-2022 10:53 AM | Show all posts
farhana008 replied at 12-1-2022 12:04 PM
Penyanyi Indo yg baru balik Turki pun positif C 19
Ashanty positif Covid 19Jakarta: Penyanyi Indones ...




This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 09:43 PM | Show all posts

pitam lah kalau setiap tahun nak kena ambil booster
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 09:45 PM | Show all posts
seribulan replied at 13-1-2022 12:22 AM
Banyak gak yg pergi Turki kena Covid ye

itulah pasal kome..yang bawa balik Covid puak2 yang pegi travel.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-1-2022 07:45 AM | Show all posts
farhana008 replied at 13-1-2022 08:43 PM
pitam lah kalau setiap tahun nak kena ambil booster

Tembuk lengan





Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-1-2022 07:46 AM | Show all posts
farhana008 replied at 13-1-2022 08:45 PM
itulah pasal kome..yang bawa balik Covid puak2 yang pegi travel.

Semua dah ketar kaki...nak jalan sangat...
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:26 PM | Show all posts
seribulan replied at 14-1-2022 07:46 AM
Semua dah ketar kaki...nak jalan sangat...

teman dah dapat appointment booster, tapi teman kansel sebab tak sihat.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 14-1-2022 11:36 PM | Show all posts
farhana008 replied at 14-1-2022 09:26 PM
teman dah dapat appointment booster, tapi teman kansel sebab tak sihat.

Takpe...tangguh kan?
.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-1-2022 10:41 AM | Show all posts
farhana008 replied at 14-1-2022 09:26 PM
teman dah dapat appointment booster, tapi teman kansel sebab tak sihat.

Destinasi wishlist- Penang...

Lebuh-raya berkembar Bukit Kukus di Paya Terubong di George Town, Pulau Pinang yang setinggi 61.5 meter mula dibuka kepada orang ramai. Ia merupakan ikon terbaru di Pulau Pinang apabila melakar rekod sebagai lebuh-raya paling tertinggi di Malaysia!

kredit foto: PenangFoodie



Dijangkakan lebuhraya itu dapat mengurangkan kesesakan jalan raya di negeri Pulau Mutiara sebanyak 30 peratus, menurut Ketua Menteri Chow Kon Yeow, selepas 6 tahun mengharungi pelbagai cabaran akhirnya lebuhraya dibuka.

Dikatakan kos pembinaan dan pengambilan tanah ditanggung oleh MBPP sebanyak RM378 Juta dan projek dilakukan untuk menampung perkembangan pesat negeri tersebut berikutan jumlah trafik di kawasan berkenaan.

kredit foto: Penangfoodie



Projek berkenaan terbahagi kepada tiga bahagian dengan dua daripadanya dibiayai oleh pihak pemaju swasta berikutan jajaran jalan berkenaan yang dijangka siap pada 2025, menyentuh isu keselamatan, Setiausaha Bandaraya MBPP lr A, Rajendran berkata projek itu direka mengikut piawaian Malaysia Standard (MS) dengan mengambil kira kawalan had laju, radius selekoh, laluan penjalan kaki, saluran perparitan.

Projek ini juga mendapat khidmat rundingan daripada syarikat yang berpengalaman termasuk melantik pakar geologi untuk mengkaji cerun.

kredit foto: MalayMail



Projek ini telah menelan kos sebanyak RM545.6 Juta sepanjang 5.5 km yang menghubungkan tiga laluan utama iaitu Paya terubong (Jalan Thean Teik), Bukit Jambul dan Balik Pulau - Jalan Tun Sardon.

Ia juga pernah menjadi kontroversi apabila sebahagian struktur pembinaan runtuh dan mengorbankan 9 mangsa dalam kejadian Oktober 2018

Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:16 PM | Show all posts
seribulan replied at 15-1-2022 10:41 AM
Destinasi wishlist- Penang...

Lebuh-raya berkembar Bukit Kukus di Paya Terubong di George Town, P ...

saya gayat tempat tinggi2 ni. mesti saya tak akan pandang bawah.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-1-2022 05:06 AM From the mobile phone | Show all posts
farhana008 replied at 15-1-2022 09:16 PM
saya gayat tempat tinggi2 ni. mesti saya tak akan pandang bawah.

sama kita...Rawang Bypass tu pun ketaq lutut lalu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 07:35 PM GMT+8 , Processed in 0.240701 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list