CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 1934|Reply: 22

7 Budak Lelaki Hilang Lari Dari Rumah Perlindungan, Macam Mana Boleh Lolos?

  [Copy link]
Post time 2-11-2021 09:15 PM | Show all posts |Read mode
Tujuh kanak-kanak lelaki yang dilaporkan hilang daripada sebuah rumah perlindungan kanak-kanak di sini, kelmarin bukan diculik sebaliknya melarikan diri.     


Ketua Polis negeri, Datuk Ramli Mohamed Yoosuf berkata, usaha mencari mereka yang berusia antara 12 tahun sehingga 15 tahun sedang giat dilakukan.




Gambar hiasan




“Siasatan awal mendapati salah seorang rakan kanak-kanak itu menyedari kehilangan sekumpulan rakannya dan melaporkan perkara itu kepada pihak yang bertugas di rumah terbabit.


“Kita berharap orang ramai yang ternampak kumpulan kanak-kanak yang mencurigakan agar menghubungi polis dan kita percaya kanak-kanak berkenaan tidak dapat pergi jauh kerana mereka lapar dan perlu mencari makanan,” katanya dalam sidang akhbar di Ibu pejabat polis Kontinjen (IPK) Pahang di sini hari ini.


Menurut Ramli, berdasarkan siasatan awal mendapati tiada elemen jenayah atau penculikan dalam kejadian tersebut dan polis masih menyiasat motif kanak-kanak berkenaan melarikan diri.


Menurutnya, polis juga belum jelas bagaimana kumpulan kanak-kanak berkenaan dapat meloloskan diri daripada pengawasan pihak penyelia rumah perlindungan berkenaan.   


“Demi keselamatan mereka kita harap tujuh kanak-kanak lelaki itu akan pulang, mereka mungkin bersembunyi di suatu tempat,” ujarnya.




Sumber: UTUSAN ONLINE

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 2-11-2021 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti ada isu dengan tempat tu maka budak-budak decided nak lari.. sekali 7 orang
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 09:40 PM From the mobile phone | Show all posts
nampak sgt rumah perlindungan tu gagal melindungi..patut la bdk2 tu lari..semoga dpt jmpa balikk..kang terjumpa pulak ngn org jht dijualnya bdk2 tu
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 09:52 PM | Show all posts
budak2 dh bijak skrg...entah2 booking grab blk umah...
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Sampai 7 orang berpakat lari ..memang sesuatu
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 10:01 PM | Show all posts
Semoga mereka semua selamat dan dapat dijumpai, kena selidik kenapa mereka melarikan diri
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Buad Halloween satanic sacrifice ke?
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 10:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Cik_jantung at 15-1-2022 03:06 PM

..........
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 2-11-2021 10:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Mst ada reason budak2 tu lari beramai2 gitu, harap pihak berwajib dpt siasat betul2 perkara ni...
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Siasat segera
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada penderaan ke ni yang lari tu
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 11:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Soalan jujur - Rumah Perlindungan ni sebenarnya utk apa ya? Untuk budak2 yg didera ke? Atau anak2 yatim
Thank you sapa yg sudi jawab, in advance.
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2021 11:46 PM | Show all posts
I want to know the rest of the story.

Harap sesiapa yang tau lebih lanjut boleh update.

Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2021 10:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Bukan setakat budak2 bertujuh je kena siasat, rumah perlindungan tu pun kena siasat juga..
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2021 10:48 AM | Show all posts
Bau ikan sgt..klu best tmpt tu xdenye dorg nk lari…
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2021 11:43 AM | Show all posts
Harap bila dijumpai budak2 tujuh orang tu mahu bersuara sebab utama kenapa mereka melarikan diri
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 3-11-2021 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu kan ada kes budak lari dari rumah anak yatim sebab tak taham didera....
Harap2 bukan itu sebabnya untuk kes ini..

Satu lagi rumah perlindungan sangat islamik ke?
Kot2 la jenis yang paksa budak2 bangun awal.pagi solat tahjud or qiamulail tiap malam ke.... Lari la budak2 tu
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2021 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat kes anak2 orang asli yang hilang dulu, sedangkan mereka menyorok. Semoga dipermudahkan dan budak2 tu dapat diselamatkan.
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2021 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
rumah perlindungan bukan rumah kebajikan. sedangkan nak masukkn anak kerumah kebajikan perlukan kebenaran mahkamah. ingat senang ke nk amik alih hak penjagaan kanak2?
budak2 ni masuk rumah perlindungan dgn kesalahan jenayah.. tu yg panjang akal
Reply

Use magic Report

Post time 4-11-2021 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
glump replied at 2-11-2021 09:55 PM
Sampai 7 orang berpakat lari ..memang sesuatu

Budak2 jahat la tu. Mcm banduan lari dr pnjara. Umah prlindungan ni klau xsalah mcm skolah tunas bakti tu. Umah pnjagaan utk budk2/remaja yg brmasalah n jahat.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-8-2022 06:51 PM GMT+8 , Processed in 0.088431 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list