CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234
Return to list New
Author: duquesne

Raja Kechil Tengah Perak

  [Copy link]
Post time 20-4-2010 02:11 PM | Show all posts
setaunye norizan tu isteri sultan idris bukannye sultan yusuf
Len1960 Post at 28-3-2010 03:07


Sultan Yusof bukan Sultan Idris
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-4-2010 10:13 PM | Show all posts
Reply 54# azmee06

kalau ada jodoh dan panjang umur... beraja pompuan pahang/johor lerr perak nanti ya ;)
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2010 07:20 AM | Show all posts
alesandra

Yaa... Nape Nazrin jadi Raja Muda?Patutnya giliran seterusnya...
evolution75 Post at 22-3-2010 22:36



    Itulah pasal BN ambik Perak balik cara paksa , so Nazrin boleh jadi RM ...... dia orang buat 'deal' paham tak.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2010 02:51 PM | Show all posts
kuatnye gene mat salleh noraini jane itu khennn??
walaupun atok/nenek jah yg pure mat salleh tapi c ...
Selma_Jeskova Post at 18-4-2010 15:26



    sama gak cam anak sedare ai ... nenek sebelah ayah pure china (anak angkat) tp anak sedare ai tak nampak kecinaannyer, tapi anak dia bukan cam china jer, cam jepun ade gak ... tgk gambo sebelah ...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2010 07:04 PM | Show all posts
Itulah pasal BN ambik Perak balik cara paksa , so Nazrin boleh jadi RM ...... dia orang bu ...
Menceceh Post at 21-4-2010 07:20


Raja Nazrin jadi Raja Muda dah lama lagi sebelum rampasan kuasa kat Perak.. apa 'Dealnya'.? kalo tak tau jangan buat2 tau yerk..
Reply

Use magic Report

Post time 30-4-2010 05:48 PM | Show all posts
sebelum aku pon mengkaji sejarah....aku pon pecaya spekulasi megatakan sultan azlan 'sudah tukar" itu sistem....

tapi lepaih kaji2 balik...betoila....dia ikot step..ada yg mangkat, tua la, tak mo jadik soltan lah...maka naik ler...so sape2 gengyang kata sultan azalan tuh wat perlembagaan baru ikut suka suki macam aku dulu2 la...dengo cakap2 orang yang tak reti jugekkkk....anyway kuasa buang pangkat bukan kuasa sultan....itu kuasa dewan negara perak kekdahnya...

menjawabspekulasi kak sel jes....memang pon..kawan ku bilang bangsamelayu ini bangsa rojak....dah campur banyak sangat kaum...so bukan bangsa authentic macam european, china, india.....kira bangsa melayu, endon, thai tak sekuat bangsa2 sebelum neh...makanya...kalo bercampur ngan bangsa2 authentic tadik...langsung hilang roperrr melayu tu tadik....cuba tengok kalo melayu kawen ngan bangsa asing tak de nyer dominan melayu nyerrr......tapi cuba tengok kalo india kawen cina aka chindian...muka depa cam muka melayu...ke india pun bukan, ke cina pun bukan...sebab sama2 dominan....kuasa Allah juga......
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 4-5-2010 02:39 PM | Show all posts
TUMPANG LALU, SAYA MEMANG KURANG ARIF DENGAN SALASILAH RAJA-RAJA PERAK... TAPI MEMANG MENARIK UNTUK MENGETAHUI SEJARAH SALASILAH KETURUNAN KELUARGA PERAK.
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2010 04:37 PM | Show all posts
Reply 67# mimzat

dah banyak thread dah orang sembang pasei susur galur nehh...hang pi round2 lagik...

siap si syd buat carta sendirik...hehehhehe......haku yang orang perak betui pon tak  koserrr nak lukih carta...hard core sejarawan jek yang rajin2 nehh...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-6-2010 08:35 PM | Show all posts
Post Last Edit by Babai at 20-6-2010 20:36

Ada orang kata Perak ni lain sket sebab diorang ikut turn. Kira kalo bapak jadi raja maka anak sulung dia takkan jadi orang no 2. Sebaliknya anak dari famili lain yang akan jadi orang no 2. Tolong orang perak explain. Aku tak faham.
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2019 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Babai replied at 20-6-2010 08:35 PM
Post Last Edit by Babai at 20-6-2010 20:36

Ada orang kata Perak ni lain sket sebab diorang ikut t ...

Sangat hensem dan bergaya
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2022 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Ku nine kekanda raja zarith sofia bkn adik..
Anakanda2 Sultan Idris Shah:
Raja Nazhatul Shima
Raja Iskandar Zulkarnian
Raja Zarith Sofia
Raja Jamil Ariffin
Reply

Use magic Report

Post time 25-8-2022 10:19 AM | Show all posts
Raja Ashman agak sederhana tingginya. Dan anak lelakinya yang baru dilantik kelihatan cantik.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-6-2024 07:03 AM GMT+8 , Processed in 0.069190 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list