CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2699|Reply: 3

Boleh tolong beritahu cara penyelesaian tak?

[Copy link]
Post time 10-1-2010 09:54 AM | Show all posts |Read mode
Maxis boleh buat begitu ke? boleh tolong beritahu apa yang boleh saya buat.


Saya telah mentandatangani pakage maxis 3GB pada bulan julai 2009.
saya telah baca teliti peraturan kontraknya.

saya telah menggunakan servicenya selama 5 bulan lebih.
saya sangat puas hati tentang servicenya...
kuator saya guna adalah lebih kurang 5GB+-, selepas 3GB maxis akan menyekat kelajuan... bagi saya itu tidak berapa menjejaskan, saya masih gembira kerana saya masih boleh menggunakannya untuk melayari portal.


tetapi semalam (9-1-10), pihak maxis telah menghantar sepucuk surat memberitahu tentang : Mula tahun 2010, jika saya menggunakan sampai 3GB, pihak maxis akan menghentikan service (tidak boleh melayar langsung). hanya jika topup baru boleh guna. 3GB mula dikira pada bulan hadapan.

Saya berasa sangat marah lalu menelefon ke hotline maxis 1800... operator tersebut berkata bahawa itu benar. Saya bertanya lagi bukan saya sigh kontrak penyata yang ke 28: jika melebihi 3GB, maxis berhak menyekat kelajuan ....
tetapi dalam kontrak ia tidak berpenyata bahawa maxis boleh menghentikan.......
operator menjawab pula: sila baca lagi satu penyata lagi: maxis berhak untuk mengubah apa-apa peraturan!!!!!!!

Adakah maxis buat begitu mengikut peraturan? semasa saya sigh kontrak itu saya juga baca, ia boleh memperlahankan sahaja, sekarang pula boleh menghentikan.....

ada sesiapa yang sign kontrak yang sama dengan saya? adakah kamu terima surat tersebut??

Ada sesiapa juga boleh tolong beritahu saya cara penyelesaian... minta tolong para pelayar internet.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-1-2010 02:55 PM | Show all posts
if you think maxis is not fair about contract and term,
it is better you report and argue with SKMM http://aduan.skmm.gov.my/
make complaint and tell to them..

ISP around the world always make unfair contract and term, such as 'fair policy' bla bla bla..

now maxis try to implement 'what you pay,is what u get' i think..
money first, infrastructure second, service quality last..
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2010 09:38 AM | Show all posts
if you think maxis is not fair about contract and term,
it is better you report and argue with SKMM http://aduan.skmm.gov.my/
make complaint and tell to them..

ISP around the world always make un ...
aziz79 Post at 10-1-2010 14:55


Jawapan yang terbaik dan saya sendiri penah berurusan/bikin report sama SKMM/MCMC ini .. bukan sekali dua.. dan bukan utk 1-2 services provider.. so far SKMM/MCMC nie memang boleh disandarkan harapan lah.. asal bikin report aje.. sat lagi ka..xsampai 3 hari lepas bikin report nescaya bukan first level front desk/call center yg akan call anda hehehe... hayat aku dalam bebanyak call center yg xpenah sampai sekarang aku call xpenah dapat/diangkat ialah Astro.. bengang sangat report MCMC terus senior level call aku hehehe... begitu jugak streamyx aku xpuas hati pasal line selalu drop.. last last antar second level technician ke umah aku.. setel problem.. dan 2-3 kes lelain yg memang cepat lah feedback tapi pepehal follow requirement MCMC dulu contoh kalu anda dah bikin call/report amik details report itu /tarikh etc then isi dalam submit form MCMC
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2010 02:01 PM | Show all posts
ada satu klausa mengatakan maxis leh menghntikan penggunaan servicekan
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

10-5-2024 03:32 PM GMT+8 , Processed in 0.063945 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list