CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: iLYaNi

Tertanya-tanya tak.."where is the right guy"..dah pupus ke

[Copy link]
Post time 23-10-2008 10:06 PM | Show all posts
Originally posted by otakotak at 23-10-2008 08:54 PM


backing apanya

kita buukan tuduh lelaki xbetul atau jahat

adeyh...bincang berapi2 x kemana dahlah



memang ler tak tuduh... tapi tgk pada title trid ni...cara forumer wat posting... ianya lebih dasyat dari tuduhan... nampak sangat trid ni seolah-olah nak memberitahu pada semer org yg lelaki baik-baik sudah pupus... betul ker? dan pada masa yg sama tak salah kot kalo wa bangkit kan sekali soal isu pempuan baik-baik pada zaman skarang ni pun sudah pupus...


memang ler trid ni trid pasal lelaki baik pupus...


apa gunanya membincangkan soal lelaki baik sudah pupus jika pada masa yg sama pempuan yg baik-baik pun makin pupus... kan tak ke mana namanya tu... nampak sangat trid ni trid bodo...


jadi sebelum keadaan bertambah lagi bodo dengan bercakap soal kebusukan org lain sedangkan diri sendiri berbau busuk... baik wa pancung terusss idea dan pendapat yg tak berguna yg boleh menyinggung perasaan org..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-10-2008 10:14 PM | Show all posts
seelok-eloknya takyah la duk bincang soal pempuan mcm ni laa... lelaki mcm tu laa...

pokok pangkal nya dua-dua manusia... dan bila dah namanya manusia memang ada keburukan dan kelemahan... dan zaman skarang ni jugak... manusia adakalanya menyerupai bintang...

tak kira apa jantina apa pangkat apa bangsa apa warna kulit dan apa agama... zaman skarang ramai manusia yg meletakkan mereka dlm golongan masyarakat kebinatangan... skarnag ni dunia dah berada di akhir zaman...

tak kira lelaki ker tak kira pempuan ker... masing-masing dah menderhaka kepada TUHAN...





apsal wa rasa nak membebel jer ni...
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2008 10:17 PM | Show all posts

Balas #120 Amiin_al_Kalam\ catat


...xin jantan yang baik2,boleh kapel ke sama abg amin..
...Jual kokain   berapa juta utung sehari nie abg amin..
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2008 10:17 PM | Show all posts

Balas #119 otakotak\ catat


...Mu make meggie aje
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2008 10:20 PM | Show all posts
Originally posted by yixin at 23-10-2008 10:17 PM

...xin jantan yang baik2,boleh kapel ke sama abg amin..
...Jual kokain   berapa juta utung sehari nie abg amin..



x byk sangat...


owww.... sekadar cukup utk beli sebuah banglow mewah guna duit pound sterling jer...


Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2008 10:27 PM | Show all posts

Balas #125 Amiin_al_Kalam\ catat


...boleh la kita dok banglow mewah nnt ye abg amin...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 24-10-2008 09:11 AM | Show all posts
Originally posted by Amiin_al_Kalam at 23-10-2008 08:30 PM



wa bukan nak menghina tapi wa tgk topik dan posting yg setuju dgn pendapat tuan tanah ni yg seolah-olah menghina org laki... wa punya jiwa terbakar bukannya apa sebab wa tgk tuan tanah ni d ...

oklah abang amin<tiru ayat yixin> berkenaan ni wa setujuk...trid ni mmg nampak sgt lelaki tu teruk sgt wehhh...but wa rasa...kalu x bertepuk seblah tangan sume ni xkan jadi...kedua-dua adalah punca segala...jgn kata femfuan jek salah...lelaki sama gakk...so....kalu tiada kedua manusia ni xkan ada trid ini...n kebanyakkan posting memihak pd perempuan...tp wa rasa dorang cuma cakap memain wehh x siyes....but hati manusia ini berbeza...cara penerimaan sesuatu pun berbeza...wa x marah lu buat statement camtu..mmg patot pon sbb lu seorang lelaki...lelaki adalah ketua keluarga n pemimpin....jika ia di hina..caci..n maki...segala tanggungjawab sebagai lelaki akan nampak sangat diperlekehkan....tp lu kene ingat gakk...semua yg terjadi dan berlaku kat bumi ini ada sbb...kenapa n mengapa....yang penting kita kene ambik pengajaran pada setiap peristiwa...bukan dengan cara menuduh dan menghina pihak lain abang aminku....yang amat buruk n comot itu adalah dtg dr diri wa sendiri...yg baik itu jualah n segalanya dr DIA......maaf jika kekata ini menyentap jiwa...wa hanya insan biasa...
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 09:15 AM | Show all posts
Originally posted by Amiin_al_Kalam at 23-10-2008 08:35 PM
senang citer mcm ni jer la weyyyy... lu org ada otak... dan wa percaya pendidikan ilmu agama lu org pun masih blom ilang lagi...
dlm Quran pun ada kata... lelaki yg baik hanya utk pempuan yg baik-baik... dan lelaki yg jahat hanya utk pempuan yg jahat-jahat...
so kalo lu org bertemu dgn lelaki yg jahat atas kehendak TUHAN... itu bermakna lu jahat di sisi TUHAN la tu weyyyyyyy...
tak yah duk sebok kata lelaki baik sudah pupus ker apa... lelaki baik TUHAN dan simpan utk pempuan yg baik-baik...
apa barang lu pempuan low class nak kan lelaki yg baik-baik...
kalo tak dapat gak lelaki yg baik yg lu org anggap Mr.Right tu... lu org sendiri pikirrrrrrrrrrrr la weyyyyyyyyyyy...

sakit weyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
tpkan ada juga perempuan yg baik dpt lelaki yg jahat wehhh..n ada lelaki yg baik dpt femfuan jahat....wa rasa itupon lu patot pk wehh....ini kenyataan...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-10-2008 09:17 AM | Show all posts
Originally posted by Amiin_al_Kalam at 23-10-2008 08:38 PM
dan setahu wa...

pada zaman nabi dahulu... ramai kaum-kaum nabi terutamanya lelaki... punah dan rosak akhlak mereka kerana ORANG PEREMPUAN!

dan mengapa lelaki-lelaki seperti nabi seolah-ol ...

apekata lu bagi sbb munasabab tu.....lu anggap jek sume org x paham n perlukan pikiran lu yg melampaui batas tu....

dan bg pengajaran dr kesah ini....wa rasa apa yang berlaku disbbkan iman jugak...so plizzzz ekkk...
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 09:19 AM | Show all posts
Originally posted by Amiin_al_Kalam at 23-10-2008 08:43 PM
kalo ikutkan hati wa byk lagi benda yg wa nak bebelkan ni...


tapi wa tengah sabar ni...


nanti org cakap wa ni giler pulak...

lu mmg giler pon
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 09:21 AM | Show all posts
Originally posted by Amiin_al_Kalam at 23-10-2008 10:06 PM



memang ler tak tuduh... tapi tgk pada title trid ni...cara forumer wat posting... ianya lebih dasyat dari tuduhan... nampak sangat trid ni seolah-olah nak memberitahu pada semer org yg lelaki baik-baik sudah pupus... betul ker? dan pada masa yg sama tak salah kot kalo wa bangkit kan sekali soal isu pempuan baik-baik pada zaman skarang ni pun sudah pupus...


memang ler trid ni trid pasal lelaki baik pupus...


apa gunanya membincangkan soal lelaki baik sudah pupus jika pada masa yg sama pempuan yg baik-baik pun makin pupus... kan tak ke mana namanya tu... nampak sangat trid ni trid bodo...


jadi sebelum keadaan bertambah lagi bodo dengan bercakap soal kebusukan org lain sedangkan diri sendiri berbau busuk... baik wa pancung terusss idea dan pendapat yg tak berguna yg boleh menyinggung perasaan org
..

lu ni mmg anak jantan wehh hati lu tecik ekkk
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 09:24 AM | Show all posts
Originally posted by Amiin_al_Kalam at 23-10-2008 10:14 PM
seelok-eloknya takyah la duk bincang soal pempuan mcm ni laa... lelaki mcm tu laa...

pokok pangkal nya dua-dua manusia... dan bila dah namanya manusia memang ada keburukan dan kelemahan... dan zaman skarang ni jugak... manusia adakalanya menyerupai bintang...

tak kira apa jantina apa pangkat apa bangsa apa warna kulit dan apa agama... zaman skarang ramai manusia yg meletakkan mereka dlm golongan masyarakat kebinatangan... skarnag ni dunia dah berada di akhir zaman...

tak kira lelaki ker tak kira pempuan ker... masing-masing dah menderhaka kepada TUHAN...
apsal wa rasa nak membebel jer ni...

***nape lu kata manusia menyerupai bintang....hamba yg hina amat tidak memahami..

***lu rasa nak membebel sbb umo lu makin tua wehh
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 09:28 AM | Show all posts
Originally posted by Amiin_al_Kalam at 23-10-2008 10:00 PM


saper kat dlm ni bukan pempuan yg baik-baik... jom kita kapel weyyyyyyyyyyy...

wa x penah anggap diri wa baik...bg wa...wa seadanya...ada masa wa suka jadi jahat sehingga hati menjadi hitam mati beku n ada masa wa akan menjadi selembut angin zargus.....wa nak gak kapel ngan lu but wa rasa wa masih ada sedikit sifat baik dlm diri wa....jd untuk menjadi kapel jahat lu...x dapek loooo heheheheheeh
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 10:28 AM | Show all posts
hangit
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 10:28 AM | Show all posts
BERHANGINNYER POSTING AMENGG.....


menjawab pada soklan cik trid....

where is the right guy..
cuba pi cari dalam masjid...


soklan amengg plak..

where is the right woman...
pi cari kat masjid gak....


apalah korang niiii.....x paham aku...bila x jumpa teman hidup mulalah pertikaikan antara satu sama lain...

seeloknya...cermin diri sendiri dulu...insyaAllah...akan ada lelaki dan perempuan baik tuk korang...teruskan mencari....
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 10:30 AM | Show all posts

Reply #135 raiqah's post

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-10-2008 10:31 AM | Show all posts

Balas #135 raiqah\ catat

yup mari kita mencari..............................


*puas ku mencari di care4  ... x ketemu jua........
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 10:31 AM | Show all posts

Balas #126 yixin\ catat

xinnnnnnnnnnnnnnnn......lama x nmpk
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 10:50 AM | Show all posts
Originally posted by raiqah at 24-10-2008 10:28 AM
BERHANGINNYER POSTING AMENGG.....


menjawab pada soklan cik trid....

where is the right guy..
cuba pi cari dalam masjid...


soklan amengg plak..

where is th ...

lebiey apdal....sume pasan bagos xde sapa yg boley memuaskan hati sesapa...yg penting pelajari untuk menerima n memberi
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2008 11:03 AM | Show all posts
ramai2la kita cari... ;p

uwaaaa...
kat sisi Allah, gue x chukup bagus lagi.

usaha!!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Cinta & Perhubungan


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 03:56 AM GMT+8 , Processed in 0.083249 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list