View: 18958|Reply: 162
|
CIMB bengong n tak pro!
[Copy link]
|
|
Sorry pada sesapa yg keje CIMB.. tp aku bet korang yg keje CIMB mesti aware pasal kes aku ni..
camni.. RHB nak bg payment kat aku.. pakai cek masuk ke akaun savings CIMB aku..
menurut RHB, dorang dah deposit cek tu ke CIMB 16/06/2008, and dijangka clear utk aku 3 hari lepas tu yakni 19/06/2008.
Tapi malag nasib, sampai ke saat aku taip ni, duit tu tak tau apa kabar berita.
dah macam2 cara aku wat report kat CIMB.. thru call centre, email n cimbclicks...
alasan, clearing system dorang ada technical prob.
CIMB just bgtau aku masalah teknikal, and soh aku bersabar n kata dorang anggap masalah aku sbb priority.. huh.. priority la sgt!
aku dah email pada CIMB n cc pada bank negara semalam. Aku bg masa sampai arini utk dorang respon kat aku.. sbb aku amat bengang, dorang takde followup aduan aku.. tiap kali aku kol, asyik dok mintak no hp aku kata akan followup.. tp haram!
so klu arini still takde respon dari dorang, aku akan siarkan kat paper mainstream, and wat formal letter pada cimb cc jugak lagi skali kat bnm..
CIMB sbg bank yg besar tak seharusnya dorang bersikap amat tidak professional dalam menangani masalah customer.. patutnya dorang ada contingency plan utk masalah2.. ni dah lebih 2 minggu aku tunggu duit aku.. ntah apa jadi ngn cek tu.. aku dah la nak pakai duit.. !
Yang aku paham, masalah ni akan berlaku pada deposit cek, lebih2 lagi klu cek tu Outstation Cheque, bukan HouseCheque.. sbb OC dia akan htr ke Clearing.. kat clearing ni la prob berlaku, especially utk transaction from 13/6 aritu....
aku sgt kecewa ngn tindakan CIMB yg amat tidak professional.. aku pahamla staff2 call cetr tu sume takleh wat apa.. tp jgn la tabur janji manis amik no hp aku n kata akan kol n make this report priority.. sbb tiap kali aku call n bg case number, dorang kata takde apape maklumat..high priority pebende...
Mmg kes kali ni membuatkan aku ilang respek pada CIMB, yang selama ni menjadi bank kompeni aku... aku tak cek lagi ngn client aku ada tak bg payment dalam range 13/6 tu lg.. klu ada, maknanya payment tu pun sangkut..... mmg aku akan tukar bank!
pada sesapa yg keje or ada kawan cimb, sila maklumkan mengenai kewujudan thread ni.. aku tak sangup terima alasan wait n wait n wait nwait.. aku akan wat kecoh!
my money my right!
[ Last edited by prebetsabu at 3-7-2008 03:47 PM ] |
|
|
|
|
|
|
|
aku patuh pada undang2 |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #3 hudaini's post
huda, ko kene tunggu bape lama baru cek tu dpt clear? |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #5 prebetsabu's post
|
|
|
|
|
|
|
8 ari je.. aku dah meroyan dah 2minggu lebih tunggu! |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #1 prebetsabu's post
hubby aku pun ada problem yg sama.. memula tu CIMB ckp, ada problem, lepas tu dia bleh ckp, maybe duit tak der dlm account tu.. aper lagi angin lah laki aku, dia ckp, cheque tu is a bank draf.. so kalu bank draf memang confirm ada duit.. laki aku ckp, jangan nak bohong, sebab laki aku pun keje bank jugak.. terus staff kt counter tu terkedu, lepas tu dia ckp. sebenarnya cheque tu dah ilang.. lagi lah laki aku naik angin.. dia siap suruh laki aku check dengan bank (yg issue cheque tu).. laki aku sound dia balik.. CIMB lah yg patut call, salah CIMB, naper lah aku yg kena call kan? lepas tu siap ambik no hp bagai.. tp tak der call pun.. sampai skrg pun duit tu tak masuk2 g.. aper punya cimb la.. nama jer besar.. tapi service hampehh |
|
|
|
|
|
|
|
Aku dengar skang ni kalau ada cek jgn masukkan dalam CIMB. Memang ada problem. Cek aje. Yang lain tu ok kot. |
|
|
|
|
|
|
|
kau letupkan je CIMB pakai C4... |
|
|
|
|
|
|
|
sabo je lar tuan marah..klu mrh2 pun bkn nye dpt arini..dpt pnyakit drh tgi der la.... |
|
|
|
|
|
|
|
jom rompak CIMB Bank malam ni beramai-ramai!!! |
|
|
|
|
|
|
|
lorr..aku ingat aku sorang je ada prob ngn CIMB..rupa2nya ramai lagi
staff dah bising gaji tak masuk lg..padahal cek dah deposit..aku pun buntu ni |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #11 isnelfiqwa's post
tujuan aku post kat forum internet ni bukan saja nak lepaskan marah, tp sbg pengajaran kpd CIMB, n bank2 lain ambik iktibar.
patutnya, sbg bank, dia kene jaga tahap profesionalisma....
so aku skrg kritik bende ni secara public kat cyber.. harap2 diorang bukak mata... or aku akan lebih drastik report kat paper n bnm....
klu aku tak buka topik ni, aku tatau lak yg ramai gak yg kene bende camni..
so CIMB, ko dah wat salah kat costumer.. n ko dah salah pilih org utk wat taik... |
|
|
|
|
|
|
|
btul aku sokong...duit company aku pun sangkut 2 minggu...mcm haram je...dah la bos aku kejar aku apsal duit x masuk lg...bila aku call bank...jawapan nye system problem...ape la punya bank...menyusahkan org je...so di sebabkan bank punya problem, aku kena marah, aku plak marah kt dispatch kata dia x buat keje x g bank in cek tu, so sume org marah...:@ :@ :@ angin je aku....hari2 aku follow up...baru semalam clear...itupun setelah kena maki berbakul bakul dgn aku... |
|
|
|
|
|
|
|
apa kata jom kita berpakat wat aduan kat biro pengaduan pengguna!!!!
[ Last edited by prebetsabu at 3-7-2008 02:57 PM ] |
|
|
|
|
|
|
|
AIn sendiri penah kena ngan CIMB
kes tersilap tulis nombor akaun kat belakang cek pastu deposit masuk mesin
bank call kata takleh proses dan akan kembalikan cek dlm masa 2,3 hari
3 bulan lepas tu baru cek tu dapat balik kat tangan |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #16 hudaini's post
ish patutnya house cek tak sangkut prob ni ikut kata org cimb la... ini suda lebey!!! |
|
|
|
|
|
|
|
Tengah hadapi benda yang sama nie. duit gaji. bank in semalam jam 10 pagi... in house cek jer... sampai sekarang tak clear dan tak der dl, sistem bila check kat cimbclicks. bila call... jam 12.30 la, jam 2.ptg la nie ckp lepas jam 3 plak...
dah la nak guna duit nie |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|