CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 9093|Reply: 93

Lafaz Cerai Atas Motor Sebab Tertinggal Lengkuas

  [Copy link]
Post time 9-9-2021 01:35 PM | Show all posts |Read mode
Hanya kerana tertinggal bungkusan lengkuas yang dibeli di sebuah pasar di Dungun, seorang wanita warga emas diceraikan suaminya ketika mereka dalam perjalanan pulang ke rumah.


Ketua Hakim Syarie negeri, Wan Mohd Zakri Wan Mohd berkata, pelbagai lagi alasan remeh-temeh menjadi punca perceraian pasangan Islam di Terengganu, antaranya kerana isteri tidak memasak hidangan kegemaran suami.




Lafaz Cerai Atas Motor Sebab Tertinggal Lengkuas





Di samping itu, katanya, ada juga pasangan yang bercerai kerana isteri tidak memakai seluar jeans.


“Disebabkan terlampau marah, suami yang tidak mahu berpatah semula ke pasar untuk mengambil lengkuas berkenaan tiba-tiba melafazkan cerai semasa di atas motosikal.


“Bagaimanapun, rata-rata suami menyesal dengan tindakan itu dan segera tampil ke mahkamah syariah bagi mengesahkan perceraian sebelum kembali rujuk dengan pasangan masing-masing,” katanya di sini hari ini.


Menurut Wan Mohd Zakri, situasi perceraian dengan alasan remeh-temeh dan tidak munasabah itu lazim serta sentiasa berlaku dalam masyarakat sejak dahulu.


Sehubungan itu, beliau menasihatkan kalangan suami agar banyak bersabar dan tidak menggunakan lafaz talak sesuka hati jika menghadapi masalah dengan pasangan masing-masing kerana kesan buruknya terhadap institusi rumah tangga yang dibina.




Gambar hiasan




“Jangan begitu mudah melafazkan perkataan cerai, sebaliknya suami perlu melihat  pertimbangan lain dalam menyelesaikan masalah.


“Kaedah mendidik, mengajar mahu pun bergurau dengan isteri bukan melalui ugutan lafaz talak tetapi banyak lagi pendekatan lain yang disaran Rasulullah dan yang paling mustahak semua pasangan perlu bertolak-ansur serta tidak ego demi menyelamatkan sesebuah perkahwinan,” katanya.


Dalam perkembangan sama, Wan Mohd. Zakri berkata, semua mahkamah syariah di negeri ini akan beroperasi sepenuhnya bermula minggu dengan memperluas kategori yang boleh didaftarkan berbanding sebelum ini.




Sumber: UTUSAN ONLINE
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-9-2021 01:39 PM | Show all posts
So ko masaklahhh sendiri mknn kegemaran ko klu isteri tak buat,  bangsattttt punya jantan., muka tak tahu maluuuu, jantann kolottt low classs! Phuiiii
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
ntah2 mmg nk cerai..sian lengkuas jd asbab..
i selalu tertukar lengkuas ngn halia
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:04 PM | Show all posts
edayildiz replied at 9-9-2021 01:57 PM
ntah2 mmg nk cerai..sian lengkuas jd asbab..
i selalu tertukar lengkuas ngn halia

Kalu kahwin dgn pokcik tu...berpuluh kali ler kena cerai...kehkehkeh

Bila akal letak kat kepala lutut dan bila org lelaki ingat lafaz nikah menghalalkan mereka boleh buat isteri mcm hamba...


Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:09 PM From the mobile phone | Show all posts
jantan bodo mesti sikit2 ugut cerai..semoga nenek tu tak teeima atuk tu kembali yach
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:10 PM | Show all posts
brp juta mas kawin ko bg bini ko masa nikah dulu pokcik oiiii...?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 9-9-2021 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
edayildiz replied at 9-9-2021 01:57 PM
ntah2 mmg nk cerai..sian lengkuas jd asbab..
i selalu tertukar lengkuas ngn halia

Kalau even duduk bandar tanah segenggam kera pun boleh tanam sendiri setakat lengkuas. Lain laa pokok rambutan atau duriang raja
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Nenolen replied at 9-9-2021 02:04 PM
Kalu kahwin dgn pokcik tu...berpuluh kali ler kena cerai...kehkehkeh

Bila akal letak kat kepala ...

Tu lah akal ada sembilan pun tak boleh pakai.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-9-2021 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak buat singgang or masak air ke mokcik.. nak makan nasi cicah dgn  budu sekali kan
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:31 PM | Show all posts
kesahnye...
semudah tu je?

dah tua2 tu, takyah la nak baran sangat pakcik oi...
tak kemana pon, nak mencekik kang, makcik jugak yang kena masak.
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:35 PM From the mobile phone | Show all posts
gitulah jantan2 bodoh ni kan
ko nak makan,masak je la sendiri sial
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:35 PM From the mobile phone | Show all posts
La Hawla Wala Quwwata Illa Billah

Sebaik meol cuma kadang keliru ketumbar jah
Tapi meol cam baunya kohkohkoh
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:39 PM | Show all posts
dah tua pon bodo bak kata p. ramlee
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:55 PM | Show all posts
dah x nak tu bnd kecik diperbesar2kan...
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 03:00 PM | Show all posts
edayildiz replied at 9-9-2021 01:57 PM
ntah2 mmg nk cerai..sian lengkuas jd asbab..
i selalu tertukar lengkuas ngn halia

Lengkuas dan halia ni berbeza sangat kut. Macam mana boleh tertukar ni?
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 03:01 PM | Show all posts
trexxxxxi replied at 9-9-2021 02:35 PM
La Hawla Wala Quwwata Illa Billah

Sebaik meol cuma kadang keliru ketumbar jah

Aku pun selalu keliru antara daun ketumbar dan daun sup. Kalau aku pula, bezakan melalui saiz je.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-9-2021 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Nenolen replied at 9-9-2021 02:04 PM
Kalu kahwin dgn pokcik tu...berpuluh kali ler kena cerai...kehkehkeh

Bila akal letak kat kepala ...

khenzzz..nak2 kalau bini jenis xmelawan sgt..mmg la lawan kata husbaby tu dosa tp tengok jgk la khenzz..lawan lite2 comel2 ok kot..laki pun xjd nk mrh .huhu
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
mikasa replied at 9-9-2021 02:15 PM
Kalau even duduk bandar tanah segenggam kera pun boleh tanam sendiri setakat lengkuas. Lain laa po ...

khenzz..laki jenis panas baran i rasa gini..syg tp bekeng..
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
matjerk replied at 9-9-2021 02:21 PM
Nak buat singgang or masak air ke mokcik.. nak makan nasi cicah dgn  budu sekali kan


i rasa singgang ikangg jgk..org ganu khen
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 03:06 PM From the mobile phone | Show all posts
trexxxxxi replied at 9-9-2021 02:35 PM
La Hawla Wala Quwwata Illa Billah

Sebaik meol cuma kadang keliru ketumbar jah

laki uol xmrh kew


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-5-2024 07:02 AM GMT+8 , Processed in 0.080435 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list