CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2371|Reply: 11

Aliff Aziz Rindu Sangat Nak Sertai Tabligh Lagi

[Copy link]
Post time 9-9-2021 12:20 PM | Show all posts |Read mode
Pelakon dan penyanyi, Aliff Aziz, menyatakan rasa rindunya untuk kembali mendalami ilmu agama bersama jemaah tabligh seperti yang pernah disertainya sebelum ini.


Menurut Aliff, dia berharap agar Allah SWT dapat memberikannya kesempatan untuk terus mengejar ilmu dan berdakwah dijalan-Nya sehingga akhir hayatnya.


Foto: IG






“Rindu suasana ni, semoga Allah izinkan dan memilih lagi untuk keluar dijalanNya lagi dan lagi, hingga kami tiada lagi. Kami belajar-belajar korban dijalanMu Ya Allah.


“Dengan harapan Kau pandanglah kami dengan pandangan rahmat dan kasih sayangMu. Allahuma Ameen,” tulisnya.


Luahan tersebut dikongsikan oleh suami kepada pelakon, Bella Astillah itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.




  



Menerusi entri yang sama, Aliff dilihat turut berkongsi foto sewaktu dia menyertai aktiviti dakwah bersama jemaah tabligh.


Antara yang turut sama menyertai aktiviti bersama jemaah tabligh itu termasuklah rakan artis, Zahiril Adzim.


Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen tersentuh melihat perkongsian tersebut selain turut mendoakan agar usahanya untuk mendekatkan diri kepada Allah SWT akan sentiasa dipermudahkan.




  



“Allah has a plan for your life. You search for a light clearly and that’s light is hidayah.


“Amin, hidayah itu adalah rezeki yang sangat berharga.


“Syukur Alhamdulillah untuk Aliff dan para sahabat. Teruskan berjihad di jalan Allah swt.


“Sepagi dan sepetang di jalan Allah lebih baik dari dunia dan seisinya,” antara reaksi-reaksi netizen di laman Instagram.




  



  



Baru-baru ini, kisah penghijrahan Aliff mendapat tumpuan ramai pihak selepas dia berkongsi mengenai perkara tersebut di sebuah sesi siaran langsung yang dianjurkan di laman Facebook rakan artis, Saharul Ridzwan.


Menurut Aliff, kisah penghijrahannya itu bermula selepas dia melihat Instagram TV pengacara dan penyampai radio popular, Faizal Ismail atau FBI yang turut melakukan perkara sama sebelum itu. -CARI


Sumber: Media Hiburan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-9-2021 12:39 PM | Show all posts
artis2 ni klo berhijrah mmg kna terus extreme ker,
bukan apa takut susah nak istiqomah,
klo ok bagus lah...
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Biar moderate janji ianya berterusan alif dpd extreme sgt tp sekejapan je
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 01:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga di permudahkan urusan alif ajis jangan la kecam dia uols, dia herlok ok dan betul2 ada semangat nak berubah, walaupun putik jagung dia tidak akan di lupakan sampai 7 keturunan. Orang nak berubah ni kita harus sokong dan bagi semangat. Lelaki boleh berubah dek. Asalkan laki tu herlok 180cm+ kurus, kalau gemuk katik macam tauke dan shuk persis ayam serama tu lain ceritanya yang tu berlakon dan pura2 depan rakyat je, jangan korang terpedaya dengan lelaki ayam serama sedemikian. Berubah untuk coverup keje father cicken je tu.
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
memang kena berjubah, muka berkerak, janggut serabai bila kita berubah? Nabi tak sentiasa berserban, baju sentiasa wangi & kemas. Muka bersih, janggut & rambut disikat. Adakalah pakai seluar.

Tetiba tabligh & orang nak berubah ikut ostad2 penonggeng, terus jadi kepam busuk berkerak penampilan tu

Iols kalau tabligh datang rumah lagi, lepas tu bagi dakyah "ubat bukan buat kita sihat, tapi Allah. Tak makan ubat pun takpe, kalau Allah izinkan sihat, kita sihat jugak", iols akan cakap "kau penonggeng agama!", dan hempas pintu
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 02:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Moga istiqomah Pelan2 jgn extreme sangat.
Nasib  baik dia ni ikut org lain... Kalo yg itu risau campo simpati teman ke die mencurah2 le jawabnya. Yg group ni rase selamat le sikit...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 9-9-2021 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Isterinya berubah tak
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2021 09:03 PM From the mobile phone | Show all posts
memang kena posing Allah yang satu ke?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-9-2021 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Org2 camni sasaran penonggeng ugama hati2 la jgn mudah terpedaya.
Nak bertobat, nak mendalami ugama tu bagus tp jgn sampai tersilap langkah.
Pastikan cari guru yg betul, ko pun ada rupa
Takut mendapat guru yg siang hari dia berdegar2 berceramoh dan tazkirah bagai bila malam menjelma jerrr
“ ko tonggeng jap”
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2021 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
nakkomenjugak replied at 9-9-2021 09:03 PM
memang kena posing Allah yang satu ke?

Trend sekarang sis. Kalau otai tabligh yg teman kenal idok le giteww
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2021 07:02 PM From the mobile phone | Show all posts
dakwah bini kau je lahhh, tabligh tu nanti2 kobid reda
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2021 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Cik_jantung replied at 9-9-2021 07:49 PM
Isterinya berubah tak

Baru nak komen, patut first person dia tegur is family dia… hmmmmmm entahler
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-6-2024 10:35 PM GMT+8 , Processed in 0.079081 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list