CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 16265|Reply: 113

Ogy Ahmad Daud Menangis Terkenang Seniwati Saadiah

  [Copy link]
Post time 11-8-2021 02:59 PM | Show all posts |Read mode






"Habis penggambaran adegan tu Fauziah menangis puas2 sebab ingatkan mak..rindu sangat kat mak"





Seniwati Fauziah Ahmad Daud dalam hantaran terbaharunya menyatakan kerinduan terhadap arwah ibunya, Seniwati Saadiah yang menyambut ulang tahun ke-85, jika masih hidup.



Ogy, 58 mendedikasikan penghargaan buat insan yang paling berjasa dalam hidupnya lalu mengimbas kembali memori ketika dia dan adiknya dibesarkan.



Sambil memuji kehebatan ibunya berlakon tetapi tidak pernah mengakuinya membuatkan Ogy bangga sempat bergurukan ibunya dalam bidang lakonan.





Foto G



Ogy turut berkongsi kerinduannya yang makin tebal apabila perlu melakonkan watak meninggal dan ianya menambahkan ingatan kepada ibunya.



Adiknya, Fazlina dan rakan artis, Mas Anizan turut berkongsi rasa sama.






Foto : IG



Foto : IG




Semoga Allayarham Saadiah dan lagenda yang pernah menghiburkan kita ditempatkan dalam kalangan beriman. - CARI



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-8-2021 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Nek ogy ni knp kepam sgt dah tua2 nih?
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
arwah maknya...  my goshhhhh tersangat jelita
moga Allahyarhamah Seniwati Saadiah tenang di alam sana...
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Lirikan mata Seniwati Saadiah sangat seksi.

Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
biar betik umur dia 58..? bukan sepatutnya lagi tua ker..?
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Ogy masa muda lawa. Tp dia bnyk muka apak kan. Ada ke adik bradik dia yg ikut muka saadiah
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 11-8-2021 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau tak silap, arwah Seniwati Saadiah ni meninggal betul-betul time Ogy tengah shoot program maggi rasanya bersama peminat macam tu kan. Tengah record dia dapat berita maknya dah takde. Tapi habis rancangan tu macam sedih la jugak sebab sheolls terus gerak balik. Memang sedih la kalau saat terakhir macam tu kita takde kat sisi mak kita kan

Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak dia lawaa
Dia sendiri pn lawa hot
Tp tu lah kepam sgt tk jga imej mcm bekas musuh dia dulu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-8-2021 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab: Nek ogy ni knp kepam sgt dah tua2 nih?

Biase bila mak lawa anak kurang ckit... Tp nnt cucu elok blik... Kih3...tp kalo baka mak ayah elok biasa anak helokkk
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 04:32 PM | Show all posts
lupa pulak itu mak dia..nape gambo tu sekali imbas mcm mas idayu.. sorry....
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
kalchi replied at 11-8-2021 03:46 PM
Ogy masa muda lawa. Tp dia bnyk muka apak kan. Ada ke adik bradik dia yg ikut muka saadiah

Fazlina tu la ada sket2 mcm arwah mak dia kot.. Dorg 3 beradik je. Ogy, Fazlina & sorg lelaki.
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 04:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Paling minat alayarhamah saadiah
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 05:00 PM | Show all posts
tp arwah saadiah ni mmg betul2 lawa. lawa perempuan melayu dulu2 gitu
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 05:13 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 11-8-2021 03:21 PM
Nek ogy ni knp kepam sgt dah tua2 nih?

Dulu kiut-miut je.
Klo dia ikut diet cam Maria Farida mesti kiut lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 05:15 PM | Show all posts
jijilaaa replied at 11-8-2021 05:00 PM
tp arwah saadiah ni mmg betul2 lawa. lawa perempuan melayu dulu2 gitu

anak-anak arwah tak terlawan kecantikan arwah...
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu kecik2 mmg sgt suka tgk muka arwah ni.. cantik sangat iolss rasa..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-8-2021 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
biozipstar replied at 11-8-2021 04:32 PM
lupa pulak itu mak dia..nape gambo tu sekali imbas mcm mas idayu.. sorry....

Mas idayu masa sekolah menengah mmg ada iras arwah Saadiah tau… kami dulu sama sekolah.. so mmg selalu selisih dgn dia. Mcm terkejut bila tgk muka Ayu iras saadiah.

Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
makiting replied at 11-8-2021 05:20 PM
Mas idayu masa sekolah menengah mmg ada iras arwah Saadiah tau… kami dulu sama sekolah.. so mmg s ...

Ye ke...tp aku tgk muka mas idayu ni menggerunkan
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 05:50 PM | Show all posts
dia dah tua.. byk masaalah lagi.... dah x kose nk cantik2 kot
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2021 06:08 PM | Show all posts
ogy dulu muda2 cantik kot...manis gila senyuman dia...cuma dah tua ni dia tak jaga penampilan..kalau dia jaga mesti lawa..tak perlu tegang kulit..tapi kalau dia jaga kulit muka je dah cukup lawa..macam seniwati sarimah...dah tua2 pon kulit muka bersih jer.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-7-2024 02:20 AM GMT+8 , Processed in 0.331055 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list