CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 4380|Reply: 33

[Tempatan] MB Kedah bayar kompaun RM1,500

  [Copy link]
Post time 19-7-2021 07:06 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Langgar SOP di Auto City Juru : MB Kedah bayar kompaun RM1,500



MUHAMMAD SANUSI MD. NOR

Oleh MOHD. RAFIE AZIMI
19 Julai 2021, 5:12 pm

ALOR SETAR: Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md. Nor membayar kompaun sebanyak RM1,500, semalam setelah didapati melanggar prosedur operasi standard (SOP) di Auto City Juru, Bukit Mertajam, Pulau Pinang bulan lalu.

Pegawai Khas Medianya, Helmi Khalid berkata, kompaun tersebut dibayar selepas menerima notis kompaun tersebut daripada pihak polis.

Menurutnya, kompaun itu dibayar oleh salah seorang pegawai Menteri Besar di Bahagian Inspektorat Pejabat Kesihatan Daerah (PKD) Kota Setar di sini.

Selain itu, Muhammad Sanusi turut menepati janji untuk membayar kompaun dikenakan terhadap wakil jualan kenderaan tersebut yang hanya dikenali sebagai ‘Ong’.

“Sama seperti Menteri Besar, wakil jualan kenderaan tersebut juga dikenakan kompaun sebanyak RM1,500.

“Menteri Besar telah melunaskan kedua-dua bayaran tersebut menerusi salah seorang pegawainya tengah hari semalam,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Seorang pengguna Facebook pada 5 Jun lalu memuat naik hantaran dan beberapa keping gambar dalam laman sosial, Facebook yang mendakwa beberapa individu termasuk Muhammad Sanusi memandu uji sebuah kenderaan pacuan empat roda ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 di Autocity Juru, Bukit Mertajam.

Hantaran itu menjadi tular di media sosial hingga mengundang kecaman netizen yang melahirkan rasa tidak puas hati hingga mendesak pihak berkuasa menjalankan siasatan serta mengambil tindakan.

Muhammad Sanusi bagaimanapun mendakwa, beliau sama sekali tidak memandu uji kenderaan tersebut dan hanya melihat-lihat sambil duduk di kerusi penumpang sebelah depan sementara menanti pemandunya membeli makanan serta minuman di sebuah kedai serbaneka.

https://www.utusan.com.my/nasional/2021/07/langgar-sop-di-auto-city-juru-mb-kedah-bayar-kompaun-rm1500/

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-7-2021 07:16 PM From the mobile phone | Show all posts
1.5k je? sikitnya
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 07:21 PM | Show all posts
Hari tu tak mengaku...tapi bayar juga kompaun...kira betul la beliau test drive kereta?
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 07:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Pixie902 replied at 19-7-2021 07:21 PM
Hari tu tak mengaku...tapi bayar juga kompaun...kira betul la beliau test drive kereta?


dlm kes ini 'orng/undang2' yg kata dia bersalah...bkn diri dia...
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 08:27 PM | Show all posts
punya lah konar ngalahkan kelly ng, rm1500 jer?

tang bayar kompoun tu no big deal la, sapa salah bayar, tapi bab yang menipu tu...  memang tak boleh di maafkan.
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
celah gigi je.tak pe kompaun kat akhirat menanti
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 19-7-2021 09:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Dlu bkn x ngaku test drive?lebai pun kaki putar..
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 09:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Muke tak tau malu...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-7-2021 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh lobai pun menipu ka ?
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 09:32 PM | Show all posts
heshe parti lobai ke uols?

muka heshe ni sejenis muka orang cepat menyampah dan akan diumpat di belakang gituh
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak kan lobai nak menipoo..

Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Embee bodos .dr awal kemunculan hingga kini tetap bodos .jenis sembang kari
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Celah gigi jer..
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 10:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Menyampah tgk muka ko
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 10:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Takat 1.5k to celah gigi jer diaa bayar.. Denda kompoun nie mmg xvalid laa untuk org kayaa sbb diorg dah terpikir takat banyak tu senang2 jee dorang bayar. Lain laa kita rakyat marhain. 1.5k dah kira bnyakk giloss dah. Tah2 gaji pon lagi murah pd nilai kompaun tu haa
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 10:26 PM From the mobile phone | Show all posts
1.5k wow mur2 jer

Kesian nini siron tu kena kecam.cyber bully dek penyokong buta
Sampai kena kompaun pun masih nak backup konon embi difitnah....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-7-2021 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Nusi nusi, orang dok tengah marah pengagihan vaksin lembap kat kedah, dengan kes makin hari makin naik mcm peliaq lobai bila tgk janda, buat lagi org meluat..
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Takkan la lobai nak menipu….
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 11:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Imej da tercalar. Berckp bohong lama2 mencuri.
Ini ke kualiti menteri yg rakyat kedah harapkan?
Org kedah tlng jwb skit.
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2021 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Mana geng2 dia yg kuat jilat aritu..xnk jilat spin lg ke
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-6-2024 10:51 PM GMT+8 , Processed in 0.085403 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list