CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 5546|Reply: 28

[Jenayah] Kerja siapa ni? Polis siasat tembok masjid diconteng cat merah 'jangan buka buny

[Copy link]
Post time 14-7-2021 10:35 AM | Show all posts |Read mode
Polis siasat tembok masjid diconteng cat merah
Julai 14, 2021 @ 9:07am



IPOH: Polis menjalankan siasatan berhubung tembok pagar masjid di Taman SPPK, Pasir Puteh di sini diconteng menggunakan semburan cat merah awal pagi, semalam.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Yahaya Hassan berkata, laporan kejadian itu diterima daripada seorang ahli jawatankuasa masjid berusia 60 tahun pada jam 9.07 pagi.

"Kejadian disedari pada jam 5.15 pagi ketika pengadu dan isteri tiba di masjid lalu mendapati terdapat tulisan cat merah 'jangan buka bunyi terlalu kuat' pada tembok pintu masuk utama masjid.

"Tiada individu lain di kawasan sekitar selain pengadu dan isteri," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Yahaya berkata, pengadu yang juga muazin di masjid berkenaan memaklumkan beliau akan memasang alunan bacaan ayat al-Quran selama kira-kira 10 minit sebelum melaungkan azan solat subuh, setiap hari.

Kes kini disiasat mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan atas kesalahan mencemarkan tempat ibadat yang boleh dikenakan hukuman maksimum dua tahun penjara atau denda atau kedua-duanya. - BERNAMA

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-7-2021 10:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada cctv tak?
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 11:05 AM | Show all posts
sah2 ummah kayu api. takde orang lain pakai bahasa baku camtu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-7-2021 12:01 PM | Show all posts
Cat merah tu kebetulan atau memang jenis suka warna merah
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
dalam islam pun takda guna speaker...
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 12:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak tukar topik kerrr
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 12:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada sorg kt surau ni..org lain elok je azan sedrhana volume tkde jerit. Yg sorg ni sore dhla terok dikuat volume pstu siap jerit. Kalau dia azan aku ttp rprt tgkap pintu. Bingit. Dia tak tau ke sore dia TAK sedap dahla meleret2. Tolongla kang org komplen dikata mcm2.
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 12:47 PM | Show all posts
Kalau ya pun jumpalah akj masjid terus bagitahu mereka, ni main spray macam tu lagi jadi isu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-7-2021 12:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Mujur tulisan tu tak suruh jangan ada bunyi terus... Dia tulis jangan terlalu kuat...
So tak faham lagi? Kalau faham set volume sederhana je..

Dalam Islam ada ajar tolenrasi kan....
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 14-7-2021 12:41 PM
Ada sorg kt surau ni..org lain elok je azan sedrhana volume tkde jerit. Yg sorg ni sore dhla terok d ...

Sama macam rumah sy ni..ada sorang ni kalo azan dia macam pekik gitu mmg sy pakai earphone kalo mamat surau tu azan..padahal keliling rumah byk surau dekat2 semua ok je..kalo masjid yang dekat umah ni merdu suara sejuk hati dgr
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurang didikan dan penakut macam tu la, tak berani nak luahkan secara baik hujung2 khianat harta awam.. Bodoh dari kecik barangkali
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 01:08 PM From the mobile phone | Show all posts
xleh nak salahkan kapir, dieorg jahil dieorg xtau, tp tu lah alunan bacaan quran tu wajib ke walau ganggu org tua sakit baby nak tidur, kalu azan xpelah..
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 01:09 PM | Show all posts
Jujur cakap aku pon sakit hati surau depan rumah ni buka bacaan quran setangah jam sebelum masuk waktu setiap hari. Tutup tingkap pon kuat lagi. Problemnya speaker tu yg bingit macam surau asrama dulu-dulu. Speaker masjid lain sedap je dengar.
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 01:19 PM From the mobile phone | Show all posts
komunis la tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 01:26 PM | Show all posts
jilaker komunis ipoh..lanjio kau ..masjid kena la pasang cctv
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 01:32 PM | Show all posts
surau tempat aku bukan setakat suara perlahan, azan pun cepat tak meleggok-lenggok nada..

itu pun masih lagi ada malaon campak kepala babi dan pecahkan lampu..
tapi ummah surau tak buat report atau mengadu..kami bolayan saja..
biar malaon mereng tu sakit hati tengok kami tak terkesan pun dengan tindakan bodoh dia..

kawasan minoriti melayu/islam, tapi surau tetap penuh...adalah tu yang dengki tengok..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-7-2021 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku x kisah azan guna microphone...yang aku rengsa sikit bila Bilal yg tukang azankan tu adoii nada x sedap...kat kwsan aku ni guna mic...then bila Bilal yg Azan suara x sedap... jerit2...aku sbg org Islam pun rasa nk marah... kita nak panggil org solat mmg kena kuat tp jgnla sampai yang shommmbang jadi tukang panggil nya...dulu ada sorg Bilal tua sedap bila Azan tup2 tetiba tukar org ... Adoii
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 02:54 PM From the mobile phone | Show all posts
wahhh zaman sekarang ni makin berani dalam takut, takut dalam berani gitu. tapi mungkin kalau time ceramah tu, speaker tu tak perlu la kuat. untuk didengar orang yang datang ceramah sudah la.
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 03:00 PM | Show all posts
beliau akan memasang alunan bacaan ayat al-Quran selama kira-kira 10 minit sebelum melaungkan azan solat subuh, setiap hari.

Yang ini kuat tak?

10 minit wei kalau orang pasang alarm tak reti nak silent pun boleh berparang.



Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2021 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Tangkap kasi masuk dalam... Siapa duruh cat2 pagar orang.. Tampal kertas tak boleh ke?
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-9-2022 07:30 AM GMT+8 , Processed in 0.083741 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list