CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: xyla73

[tvN] Voice 4 : Judgement Hour - Lee Ha Na, Song Seung Heon

[Copy link]
Post time 26-7-2021 03:28 PM From the mobile phone | Show all posts
hijau88 replied at 24-7-2021 10:33 PM
Selalu skrg ni tgk Penthouse. Tp sbb xde, aku tgk voice 4.
Ni abis voice 4 aku tukar cenel  ...

Atuk min ni kejam gak masa muda dlu. Flashback tnjuk min tgok mak dia kena pkul. Laki tu ayah min atau org kampung. Tu yg min trauma. Tp apasal atuk min nk bela min klau dok seksa bagai.

Dh agak dh kg sonang tu simpan sesuatu. Dorg tanam tnaman yg boleh buat org halusinasi mcm dadah.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-7-2021 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
hanasensei replied at 26-7-2021 03:28 PM
Atuk min ni kejam gak masa muda dlu. Flashback tnjuk min tgok mak dia kena pkul. Laki tu ayah min  ...

Itu epi 12 ey?
Aku lum tgk.
Rupa2nya epi 8 pun aku bru tgk separuh jln. Patut la tym tgk epi 9 mcm aku tlepas sesuatu jek.
Lum lgi sempat catch up.

Itu la kg sonang tu mmg sesuatu. Atuk min pun mcm kaya semcm jek. Org pun semua dok percaya kat dia boleh sembuhkan itu ini.

Tgk je la apa jdi kat mantaek. Khayal semcm lps mcm daun ntah apa tu.
Lps tu kiok pula.

So, min tu mmg trauma abis la kan. Smpi personaliti berganda smpi 3? Termasuk diri sendiri 4 la tu kan.

Apa kaitan kang center tu ngan helang? Smpi mimpi bagai. Mesti dia ada kaitan ngan min tym kecik2 dlu. Smpi personaliti dia pun ada dlm diri min tu.



Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 12:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by afidahoney27 at 27-7-2021 12:12 AM

Kejap pulak rasa citer ni 14 episode aje haha sebab fast paced agaknya.
Selain daripada closure untuk circus man, iolss lebih curious pasal kaitan Kang center dengan dong bang min. Theyolss penah kenal ke sebelum ni, dong bang min versi kid panggil "noona" masa Kang center hallucinated tu.
And baru perasan yg timeline theyolss kat vimo island ni singkat aje. Scene Derek dgn Daeshik cakap akan stay sama2 dlm masa seminggu then latest episode pun Derek mintak Chief kat US tu bg dia peluang sebab masih ada masa dua hari lagi. Plus, Derek akan balik US semula kah bila setel semua.

Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 04:16 PM From the mobile phone | Show all posts
xyla73 replied at 21-6-2021 12:30 PM
i antara org2 yg tgk season 1 lepas tu skip ke season 4 terus...
tapi faham je jln cerita kat seaso ...

Ai suka sangat season 1. Season 2 & 3 ai skip.
Yang season 4 ai tengok sebab song seung hun. Baru perasan heols agak kayu berlakon

Ai dah layan season 1 2x. Tapi tak terpanggil nak tengok season 2 & 3
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 04:45 PM | Show all posts
shoyuna replied at 27-7-2021 04:16 PM
Ai suka sangat season 1. Season 2 & 3 ai skip.
Yang season 4 ai tengok sebab song seung hun. Baru ...

i rasa dialog english beliau sangat kayu.. bertiang tertinggal dengan chad subordinate dia tu. hehe. tapi i minat dia oh heoneyyy
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
aldinaa replied at 27-7-2021 04:45 PM
i rasa dialog english beliau sangat kayu.. bertiang tertinggal dengan chad subordinate dia tu. heh ...

Ai tak boleh nak elak bandingkan lakonan Jang Hyuk mad dog dengan seung hun ni tapi not bad gak lah. In terms of storytelling pun, voice 1 lagi better.

Somehow ai nak sangat Jang Hyuk kembali dalam voice. If ada new season.

Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 27-7-2021 05:49 PM | Show all posts
shoyuna replied at 27-7-2021 04:16 PM
Ai suka sangat season 1. Season 2 & 3 ai skip.
Yang season 4 ai tengok sebab song seung hun. Baru ...

season 1 i layan berkali2..sebab ada kat Netflix so boleh tgk kat tv...
sampai ingat scene2 dlm tu...

song seung heun i x rasa dia kayu pun...
but he's not great either...
kalau nak compare dgn jang hyuk memang jauh bertiang ketinggalan walaupun dia pelakon senior jugak...
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 08:46 PM | Show all posts
xyla73 replied at 27-7-2021 05:49 PM
season 1 i layan berkali2..sebab ada kat Netflix so boleh tgk kat tv...
sampai ingat scene2 dlm t ...

yes agree Jang Hyuk is a powerhouse actor.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-7-2021 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
S1- memang watak jang hyuk memang terbaik la. Boleh rasa kegilaan, temper dia..
S4- cnter kang bagi iols so-so jer acting dia. SSH rasanya dari dlu watak yg dia dpat jnis cool. So xnmpk beza sangat la lakonan dia. Nasib baik ada watak circus man.. memang manjadi la kyu hyung . Creepy jer masa dia nyanyi head shoulder knee toe.. smpai makcik tilik tu pun takut..
Tp dlm takut2 hari lain dtg gak kat rumah tu smpai kena kapak dengan bang min.
Side plot dlm s4  ni x mndebarkan sangat. Biasa2 jer kes dia. S1 tu smpai teringat2 lgi2 kes budak yg kena dera n nenek tua tu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2021 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by hijau88 at 30-7-2021 01:31 PM

Ok. Done tgk epi 12.

Atuk min la jahat selama ini.
Atuk min tu x suka kat Parents min pula.
Ntah2 sbb Parents min x setuju apa yg atuk min buat psl kg sonang tu.

So, betul la speku aku psl Mak derek tu. Mmg dia nmpk 1 kejadian. Tu yg dibunuh.
Kiranya dia nmpk tutor shim tu kena bunuh.
Yg bunuh tu org2 atuk min.

Min pula mmg didera jgk?

So, dlm diri min tu ada personaliti,
Penculik dia tym kecik.
Tutor shim.
Kang center.

Yg aku x fhm, circus man yg mana 1?
Sbb dia yg dominan nak membunuh je kerjanya.

Yg direkod kat tv ni terpotong pula kat ending. Xtau apa jdi kat seatbyul tu.

Ada 2 epi lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2021 11:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku je ke yang suka voice 4 ni lebih dari voice 1 haha. Mungkin sebab character villain voice 4 ni creepy dan convincing sampai ke hati. Then bila ada plot twist episode 13, lagi sampai rasa si min ni saiko sungguh.

Anyway, masa derek menangis tahan diri dari nak tembak min tu terasa jugak sedihnya tu
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2021 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Dr.Reid replied at 31-7-2021 11:03 PM
Aku je ke yang suka voice 4 ni lebih dari voice 1 haha. Mungkin sebab character villain voice 4 ni c ...

Yer. Aku pun suka main plot s4 ni. Walaupun MPD agak cliche. cuma side plot jer x brapa best.
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2021 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
hanasensei replied at 1-8-2021 12:31 PM
Yer. Aku pun suka main plot s4 ni. Walaupun MPD agak cliche. cuma side plot jer x brapa best.

Yupp walaupun mpd cliche, tapi the fact yang dia boleh create a character yang baik untuk cover character sebenar dia. Best jugak plot twist dia. Si atok jahat tu satu hal jugak.

Cuma kes2 besides circus man ni kurang sikit
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-8-2021 09:45 PM | Show all posts
cis...tua kutuk x sedar diri betul atuk a.k.a appa bang min ni...
patutlah bang min jadi camtu...datang dari benih jahat...dah tu kena dera lagi...

ok...nak sambung tgk finale...
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2021 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Ending macam hint untuk voice 5 aje. Halahhh ada agenda pulak disebalik pendengaran kang centre
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2021 11:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Dr.Reid replied at 1-8-2021 02:47 PM
Yupp walaupun mpd cliche, tapi the fact yang dia boleh create a character yang baik untuk cover ch ...

Betul. Suka sangat twist mcm ni. Masa mula2 aku fikir kalau twist pun mpd tu xda sebenarnya. Saja si min ni berlakon mcm ada byk identiti.
Tp twist nya lagi best. Min tu memang jahat, so dia cipta watak baik (center kang) supaya org terpedaya n anggap tu diri dia yg sebenar..
Real min- jahat
Watak yg dia cipta
1.watak tutor dia, ada masalah sendi
2.watak tukang culik dia, ada masalah asma
3.watak centre kang (baik) sbb tu watak ni bila dia tahu min bunuh org dia reveal smua dkat centre kang..

Ker ada watak lain yg dia cipta gak



Ni semua salah atuk/bapak. Tua kutuk ajaran sesat rogol prmpuan2 kg sonang tu.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-8-2021 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Satu lagi klau bunuh guna pisau/ kapak lgi nmpk seram dari guna pmberat besi atau pistol.. lgi2, saat kena kelar atau kapak tu dihayun..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-8-2021 07:19 AM | Show all posts
done the finale...

walaupun side cases tu x berapa gempak / not so memorable, tapi apa yg iols nmpk tema utk season 4 ni pasal domestic abuse...kebanyakan kes berkait dgn domestic abuse, even Derek Cho sendiri pun ada sejarah domestic abuse...so moral of the story asas pada jatidiri seseorang tu mula dgn hubungan kekeluargaan...sebab kalau keluarga ada problem, ada potensi utk melahirkan 'monster' dlm society...

Lee Kyu Hyung is the best thing dlm season 4 ni...he's a very fine actor...pelakon teater lah katakan...so kalau ada plan utk next season, harapnya pihak produksi akan continue the trend guna pelakon2 hebat camni as the main villain since lakonan Lee Hana tu pun so-so je...Kang Centre ni main character so x bolehlah nak tukar atau buang terus watak dia...hero xpe boleh bertukar ganti...

Dae Shik ni apasal lah asyik dia je yg kena...season 1 kena bantai dgn kettle bell, season 4 kena tikam pulak...kalau i dah serik dah...

kalau tgk ending, kemungkinan besar akan ada season 5...pasal hospital yg buat illegal research tu pulak...
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2021 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
hanasensei replied at 1-8-2021 11:07 PM
Betul. Suka sangat twist mcm ni. Masa mula2 aku fikir kalau twist pun mpd tu xda sebenarnya. Saja  ...

Kannn. Memula pun aku ingat dia acah2 ada mpd. Tapi sebenarnya lain plot twist dia yer. Cuma ending macam tak jelas betul2 apa yang jadi antara min dengan kang centre sampai min ikut character kang centre ni. Maybe akan explained season 5 la kut
Reply

Use magic Report

Post time 2-8-2021 11:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Knapa iklan dkt cari ni mcm bangang je? Part nk next tu pulak dia tutup...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

30-4-2024 01:34 AM GMT+8 , Processed in 0.085687 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list