CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: xyla73

[tvN] Voice 4 : Judgement Hour - Lee Ha Na, Song Seung Heon

[Copy link]
 Author| Post time 4-7-2021 09:40 PM | Show all posts
fairy_fairy replied at 4-7-2021 09:29 PM
Iols menahan perasaan jer tengok Voice series ni sebab tak suka the actress. Bertahan tengok sebab I ...

takkanlah sebab xsuka kat sorang tu je xnak tgk the whole drama...
kalau camtu rugilah...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-7-2021 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
xyla73 replied at 4-7-2021 09:40 PM
takkanlah sebab xsuka kat sorang tu je xnak tgk the whole drama...
kalau camtu rugilah...

Nasiblah since the first season iols tengok for Jang Hyuk. Kalaulah selling point drama ni is the actress, memang dah lama iols give up.
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2021 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
fairy_fairy replied at 4-7-2021 09:29 PM
Iols menahan perasaan jer tengok Voice series ni sebab tak suka the actress. Bertahan tengok sebab I ...

Dlm byk2 kdrama, dia ni FL yg paling teruk.(bagi aku) lah

Expression muka dia paling boring. Terkejut takut sedih gembira muka yg sama je. Takde perasaan! Lagipun dia 3rd choice utk FL.

Skg ni baru tgk ep 11 s1. Nasib baik ada Jang Hyuk tu..sabar la hati nk abiskan.
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2021 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
xyla73 replied at 28-6-2021 11:01 PM
welcome back dae shik...lain betul dia kalau nak bandingkan dgn season 1..
rasanya dia akan join ba ...

Wpun lobang idung tetap sama...i ollz suka yg V4 nye look...lebih macho n matured hehe...
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2021 03:36 PM From the mobile phone | Show all posts
akuchenta replied at 5-7-2021 12:38 PM
Dlm byk2 kdrama, dia ni FL yg paling teruk.(bagi aku) lah

Expression muka dia paling boring. Te ...

Me olls plak rase V4 spoilt sbb ade SSH (derek)..me ollz ade trbaca ingatkan hero V1 yg balik semula...kan dia bwk anak g US berubat...kot dia balik...alih2 SSH yg jd hero...urghhh
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-7-2021 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
my_irina replied at 5-7-2021 03:33 PM
Wpun lobang idung tetap sama...i ollz suka yg V4 nye look...lebih macho n matured hehe...

Kan? Mcm rupa jang hyuk pun ada…S1 punya look mcm jambu sgt…
Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 10-7-2021 09:05 PM | Show all posts
Edited by xyla73 at 10-7-2021 09:07 PM

ada poster baru...btw 10 minit terakhir epi 7 seram...jantung dup dap dup dap tgk..
lagi2 part last tu...
so memang Bang Dong Min ni ada multiple personality lah ye...
walaupun plot multiple personality ni agak cliche utk kdrama tapi still interesting jugak tgk...
https://www.soompi.com/article/1478526wpp/voice-4-unveils-poster-of-lee-kyu-hyungs-dark-and-mysterious-side



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-7-2021 09:12 PM | Show all posts
utk side plot, mula2 tgk apalah hampeh anak haraboeji tu nak buang ayah sendiri...rupa2nya ayah dia pun perangai tak semenggah jugak muda2 dulu...so what goes around comes around...but still agak tak berperikemanusiaan buat ayah sendiri camtu...


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-7-2021 11:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Ahaa ada jugak thread drama ni. Iolss tak pernah layan season2 sebelum ni, cuma intrigued sebab dah lama tak tengok SSH berlakon. Plus, genre crime thriller pulak. Fast-paced betul cerita ni, dan memandangkan ada 14 episod je so lepasni mesti lebih terungkai persoalan tentang connection antara family Derek Cho dengan Circus Man. Villain pun dah exposed dalam episod 7-8 tapi mesti ada twist iolss speku
Reply

Use magic Report

Post time 20-7-2021 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Hai..baru layan gak voice 4 ni.  Betul lah.. memang rasa annoyed dgn expression Kwon joo ni. Mulut dia mcm kemam, caner nk ckap eh mcm juih2 mulut tu. Expression sama ja.
Mcm x sesuai dia FL..dh la 4 season plak tu.hihi.  dia punya postur badan pun cam condong ke depan. Nmpk mcm xda keyakinan. Ker sbb watak dia pengarah sruh mcm tu. Sbb bila dia bwa watak villain personaliti lain do bong min. Nmpk ok jer..

Berbalik plot, boleh tak nak speku..atuk bong min tu sesuatu. Siap ada kultus sndri.. pulau tu pun org2 kat situ related .
Iols speku bong min tu xda pun multiple personalities. Sbb dia kan pakar buat mimik muka, suara, hasilkan muka tiruan.
Sbb masa kat hspital, masa bong min dlm personaliti asal, derek bagi amaran dia akan bunuh bong min.
Sbb pernah baca dissociative disorder ni, bila bertukar2 watak, memory watak A , watak B xkan tahu..
Atuk diq tahu bong min yg bunuh. So dia cover. Siap bagi ubat smpai man taek tu ngaku dia yg bunuh. Nk speku gak atuk dia ni sindiket dadah kot..
Mgkin dari zaman mak derek. Sbb mak derek dh tahu, tu yg kena bunuh.
Xsabar nk tgok ep 11 sbb ada scene bong min nk bunuh pmbantu dia..pmbantu dia terkejut siap tnya awak dh ingat ker..
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2021 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg suara FL mcm ckp dlm kelambu eyh. Nasib baik tgk S4 ni je sbb nak tau je ending circus man tu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2021 01:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau cerita ni bertemakan hantu. Confirm min tu sbnrnya dah dirasuk roh penculik dia dlu tu.

Agaknya dia trauma tu yg personaliti berganda tu.

Kan. Ntah2 kes Mak derek tu sbb atuk si min. Ke Ayah min? Keja Atuk dia dok cover je kesalahan dorg. Lgi2 dorg berpengaruh gtu.

Ntah2 Mak derek saksi suatu kejadian. Tu yg xleh dilepaskan.
Tak psl2 terkorban pula.

Dah agak dah. Terlalu awal lak nak settle psl circus man. Tu yg ada plot twist. Tetibe pembantu tu lak yg ngaku jdi circus man. Yg pasti pembantu min tu yg bunuh penculik min tym kecik kan.
Motip? Tak pasti. Adakah sbb nak selamatkan min tym kena culik tu?
Kemain pula penculik lak berdendam bagai. Mcm dia pula yg mangsa.

Hrp2 pengarah jang side derek n golden time team. Sbb dia pun serba salah nak side siapa.
Hrp2 ep 14 settle la semuanya.
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2021 10:05 PM From the mobile phone | Show all posts
hijau88 replied at 23-7-2021 01:48 PM
Kalau cerita ni bertemakan hantu. Confirm min tu sbnrnya dah dirasuk roh penculik dia dlu tu.
...

Sbb penthouse xda mggu ni..iols layan pulak voice4. Ni pun ulang balik tgok voice1.

Rupanya atuk dia xtahu pasal pmbunuhan bang min.
Maybe mak/ayah dia pun ada pnyakit mcm bang min kot. Xkan la bang min yg bnuh kan sbb derek pun kecik lagi masa tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2021 10:11 PM From the mobile phone | Show all posts
So skrg nmpaknya watak circus man tu yg dominan n control dua lagi personaliti. Kesian gak klau kes multiple disorder ni. Slalunya sebab trauma. Apa lah sebab nya smpai min jdi villain.
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2021 10:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Pengarah Yang ni kemain guna hp tp anak call guna public fon. Ke sbb org2 yg tinggal kg sonang tak guna hp bagai.
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2021 10:33 PM From the mobile phone | Show all posts
hanasensei replied at 24-7-2021 10:05 PM
Sbb penthouse xda mggu ni..iols layan pulak voice4. Ni pun ulang balik tgok voice1.

Rupanya atu ...

Selalu skrg ni tgk Penthouse. Tp sbb xde, aku tgk voice 4.
Ni abis voice 4 aku tukar cenel tgk penthouse ep 7 lgi.


Atuk min mcm bru tau yg min tu ada personaliti berganda kan.
Bleh jdi jgk Ayah min yg membunuh dlu tu.
Sbb atuk min kemain cover bagai.
Mcm dah biasa buat lak.


Nasib baik ada 3 episod lgi. X sbr nak tau apa endingnya.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 25-7-2021 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
X sempat lagi tgk epi minggu ni…busy layan olimpik…tunggu abis teruslah tgk sekali harung…
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 10:02 AM | Show all posts
hijau88 replied at 24-7-2021 10:33 PM
Selalu skrg ni tgk Penthouse. Tp sbb xde, aku tgk voice 4.
Ni abis voice 4 aku tukar cenel  ...

alamak, ingat next week dah tamat, ni pun tengok sebab astro tengah bg channel free sampai 31 julai
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
rosewhite replied at 26-7-2021 10:02 AM
alamak, ingat next week dah tamat, ni pun tengok sebab astro tengah bg channel free sampai 31 jula ...

Mmg minggu dpn dah abis kan. Skrg ada 2 epi lgi.
14 epi je semuanya kan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2021 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Knapa ada kertas pasal dna tu..plot s1 n s4 lebih kurang sama ja. Sbb ayah/atuk last2 anak/cucu jdi pmbunuh psiko. Sbb rasa bersalah cuba nk tutup bukti.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

30-4-2024 01:02 AM GMT+8 , Processed in 0.081342 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list