CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3591|Reply: 31

Menakjubkan! Ingatkan Guna Kamera, Rupanya Lukis Guna Pen Biru Biasa Je

[Copy link]
Post time 24-12-2020 10:36 AM | Show all posts |Read mode




Bakat melukis sangat luarbiasa dan tidak semua orang memiliki anugerah ini.

Seorang pelukis dari Nigeria mampu melukis hanya menggunakan pen mata bola biasa tetapi hasilnya sangat menakjubkan.


Lihat saja foto dibawah ini. Sekali pandang bagaikan diambil menggunakan kamera berkualiti tinggi, namun siapa sangka rupanya ia dihasilkan dengan menggunakan dakwat pen mata bola biasa sahaja.


Kredit foto: Instagram Oscar Okonu



Oscar Okonu, menghasilkan lukisan yang dikenali sebagai hyperrealistic art hanya menggunakan pen biasa secara manual seperti yang dilaporkan Oddity Central.


  





Oscar mula melukis seawal usia 9 tahun. Selepas menyambung pelajaran dalam bidang seni bina, dia mula tahu akan bakatnya menghasilkan potret menggunakan pen mata bola.


  




Menurut Oscar, setiap lukisan itu memerlukan tahap kesabaran yang tinggi  dan ia bukan mudah untuk dihasilkan.

Kredit foto: Instagram Oscar






Oscar menghabiskan masa antara 200 hingga 400 jam bagi setiap mahakaryanya.  Lama betul, tapi lihatlah hasilnya.


Kredit foto: Instagram Oscar



Untung pandai melukis ni. Boleh jadi sumber rezeki. -CARI










Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 10:40 AM | Show all posts
lawa art dia ni..siyes nampak hidup semua lukisan dia ni..harap dpat penghargaan di mata dunia..
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 10:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Jgn jadi scammer ye dik... Guna bakat tu utk berjaya
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Jgn jadi scammer ye dik... Guna bakat tu utk berjaya
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 11:14 AM | Show all posts
kagum betol dengan orang yang ada bakat seni lukis...
kita ni tak mampu nak setekun dia.. huhuhuhuu
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 11:18 AM | Show all posts
giler ar...kalo berbakat guna apo pon boleh
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 11:20 AM | Show all posts
Wowo, amazing! Very talented
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 11:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Hebatnya dia.. semoga dia berjaya dlm hidup
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 11:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Mak mmg envy pada org2 yg ada bakat seni lukis, main alat musik.. Sebab pada mak diorg ni gifted dengan sesuatu selain dari tahu membaca dan mengira.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 11:52 AM | Show all posts
Ya ampun aku nak tulis alamat dalam borang pun belum tentu masuk petak betul-betul... canggih tangan ko dek
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 11:53 AM | Show all posts
makneng replied at 24-12-2020 11:37 AM
Mak mmg envy pada org2 yg ada bakat seni lukis, main alat musik.. Sebab pada mak diorg ni gifted den ...

iols pandai melukis kat muka... makneng envy tak
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 11:56 AM | Show all posts
Sungguh detail lukisan lakaran dia ni.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
pxlbb replied at 24-12-2020 11:53 AM
iols pandai melukis kat muka... makneng envy tak

Uolls lukis apa dek kat muka? Tatoo ke? Kalau takat conteng2 itu mak pon blh buat lepas tu cakap... It's art, pipol, art! Hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 12:15 PM | Show all posts
wah.... nampak hidup sungguh lukisan dia ni. memang kagum.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 01:47 PM | Show all posts
Wow hidup sungguh lukisannya walau hanya guna pen betul2 berbakat
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 01:52 PM | Show all posts
Sumpah cantik!!!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia bukan je berbakat
Tp dia ade tekun....sabar... rajin... =perfect.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 02:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantik lukisan dia
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 02:40 PM | Show all posts
Sy minat jugak melukis siap beli buku tp xde bakat agknya..lukis kucing jd kambing..
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2020 06:03 PM | Show all posts
Hebat... Cantik ... Macam hidup lukisan tuuu...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

23-1-2022 05:39 PM GMT+8 , Processed in 0.098802 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list