CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 8100|Reply: 109

Ketagih Nak Makan, Sanggup Bawa Masuk Pinggan Dalam Kereta. Ini Komen Tauke Rest

  [Copy link]
Post time 24-11-2020 02:51 AM | Show all posts |Read mode



PERINTAH Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang masih dilaksanakan di beberapa negeri termasuk Selangor telah banyak memberi perubahan dalam kehidupan kita sehari-hari.

Pematuhan prosedur operasi standard (SOP) yang dilaksanakan di premis makanan juga membuatkan ramai yang mengambil pendekatan untuk tapau atau penghantaran terus ke rumah.

Kalau mahu menikmati makanan di premis, hanya dua orang hingga empat orang sahaja dibenarkan sahaja makan di meja. Ia sebagai salah satu syarat bagi membendung wabak Covid-19 yang masih mengganas ketika ini.

Pun begitu, kisah pasangan suami isteri ini yang teringin untuk menikmati nasi kandar, namun memikirkan dua anaknya yang masih kecil membuatkan mereka sanggup buat perkara yang rare ini.

Dek kerana mengidam untuk menikmati juadah yang barangkali menjadi kegemaran pasangan suami isteri ini membuatkan mereka sanggup angkut pinggan dan makan dalam kereta.





Perkongsian Mohd Firdaus Jaafar Ng dalam akaun Facebook membuatkan ramai warganet yang memahami keadaan itu memberikan galakan bahkan ada juga yang syor restoran lain menyediakan juadah sama.

Siapa yang kaki makan nasi kandar ini memang sanggup makan di kedai sebab dikatakan kalau bungkus, hilang ‘kesuran’ juadah tersebut.

Antara kata-kata Mohd Firdaus Jaafar Ng:

“Duk ketagih NAK, tapi…
Nak ke Penang tak boleh kerana PKPB
Nak makan kat restoran tak boleh ada baby
Nak bungkus, xsurrr…
Nah, abam bawa masuk pinggan, pinjam makan dalam kereta je.
Rata warganet yang berkongsi komen dalam perkongsian tersebut menyifatkan tindakan itu sebagai hiburan buat peminat makanan utara, ada juga kata berkelah dalam kereta pun syiok.








SinarPlus cuba mendapatkan komen daripada pemilik Restoran Hakim itu sendiri, Datuk Hakimsa Abdul Karim berhubung ‘ketaksuban’ peminat juadah yang ditawarkan di restoran popular tersebut lebih-lebih kekangan jumlah pelanggan yang boleh datang makan di premis.

“Saya maklum kisah pasangan suami isteri tersebut kerana ketika itu, saya ada tingkat atas restoran. Demi mematuhi SOP yang ditetapkan, saya mengehadkan jumlah yang datang makan dan tidak membenarkan kanak-kanak masuk ke premis.



DATUK Hakimsa Abdul Karim.




“Bimbang juga sebab wabak masih ada dan pada masa sama, memahami keinginan pelanggan untuk menjamah juadah di premis kerana rasa lebih surr (lebih sedap, ummphh), jadi kami bawakan makanan terus ke dalam keretanya,” ujarnya sambil tergelak kecil.

Katanya, ramai ibu bapa yang bawa anak selalunya berbuat demikian (makan dalam kereta) untuk melepaskan rasa mengidam dan pada masa sama, dapat menjamin keselamatan anak mereka.

Wah! Memang terbaiklah bos Restoran Hakim ini. Realisasikan impian para pelanggan setia yang mahu menikmati makanan kegemaran kita. Moga lebih ramai lagi pengusaha yang baik hati seperti Hakimsa!




Sumber :  sinarplus.sinarharian.com.my





Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2020 04:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Loser nya jantan bernama izwan ibrahim tu. Kesian heols xpernah kenal dgn prempuan yg mkn nasi kandaq. Ada ke org xmkn? Sama jah mcm mkn nasi lauk mamak
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 06:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Pantang aku kalau mkn sikit pun dlm kereta...apalagi makan nasi mcm ni...
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 06:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Ai cuba utk tidak berkata2 y buruk d awal pagi ini..tp terasa jelek dan geli dgn perangai mereka..mkn dlm kereta pun nak kena heboh satu dunia?for wat?
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 06:27 AM From the mobile phone | Show all posts
La. Awat x bungkus je mkn kt uma? Mkn dlm keta bersepah okeh.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 06:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Wow inspired by dak kemut n boipren kah? Oklah janji dpt pekena nasi kandaq.. Dapnyaaa
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 06:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Jantan jenis izwan Ibrahim tu la kut yg jenis dok post benda merepek kat pesbuk mcm 'zaman la ada dak lagi pompuan suka mkn kat warung tepi longkang'? Or 'zaman la ada dak lagi pompuan yg sanggup makan nasi puteh dengan telur goreng semata?'
Jantan bitter!
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 07:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Kemut n bf
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2020 07:08 AM From the mobile phone | Show all posts
anony-mous replied at 24-11-2020 04:12 AM
Loser nya jantan bernama izwan ibrahim tu. Kesian heols xpernah kenal dgn prempuan yg mkn nasi kanda ...

I xmkn nasi letak kuah byk2 skali cmnie hahaha.
I xpnh mkn nasi kandar.
Tp klo nasi lauk kari mkn je. Hahaha.
Tp xletak kuah sekali cmnie lah.
Xpelik pn. Kawan2 i pn ade yg x mkn sgt nasi kandar nie..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 07:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Gediknye xnak bungkus.. boleh panaskan balik kan..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 07:09 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 24-11-2020 06:00 AM
Pantang aku kalau mkn sikit pun dlm kereta...apalagi makan nasi mcm ni...

Nsb bek husband die ok.
Husband iols mmg xlah bg mkn dlm kete ni.. Hahaha.
Lg satu nk mkn cm x selesa je..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 07:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Tp ayam goreng hakim kt sec 7 tu mmg sedap btol.. Lembut sgt.
Haih. Craving lak hahahah
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 07:11 AM From the mobile phone | Show all posts
missyL: I xmkn nasi letak kuah byk2 skali cmnie hahaha.I xpnh mkn nasi kandar. Tp klo nasi lauk kari mkn je. Hahaha.Tp xletak kuah sekali cmnie lah. Xpelik pn ...

Boleh je mintak kuah asing
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 08:08 AM | Show all posts
aiyooo lama tak pekena nasik kandar
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 08:21 AM From the mobile phone | Show all posts
anony-mous replied at 24-11-2020 04:12 AM
Loser nya jantan bernama izwan ibrahim tu. Kesian heols xpernah kenal dgn prempuan yg mkn nasi kanda ...

Dalam dunia ni ada bermacam macam jenis orang. I percaya ada je yg tak makan nasi kandar nasi kuah campur macam tu tp laki tu takyah la dok pelik sgt. Suka hati la org tu nak makan ke tak.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 24-11-2020 06:00 AM
Pantang aku kalau mkn sikit pun dlm kereta...apalagi makan nasi mcm ni...

Sama la mcm aku...tp kalau yg buat tu org tua susah nk tegur..tak pasal2 difitnah pulak kita nnt
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2020 08:34 AM From the mobile phone | Show all posts
epuepy replied at 24-11-2020 06:27 AM
La. Awat x bungkus je mkn kt uma? Mkn dlm keta bersepah okeh.

Lapaqviral yg benornye
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 09:03 AM | Show all posts
ohman.. pantang daku makan dalam kereta ni.. lantak la nak kata daku mengada ke apa..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 09:08 AM From the mobile phone | Show all posts
                              

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2020 09:16 AM From the mobile phone | Show all posts
suami isteri + 2 anak = 4 orang?!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-8-2022 04:13 AM GMT+8 , Processed in 0.093648 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list