CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3209|Reply: 21

Spekulasi Tun Dr. Mahathir Tulis Surat Minta Maszlee Berundur, Benarkah?

[Copy link]
Post time 7-1-2020 12:04 PM | Show all posts |Read mode
Maszlee bersama Tun Dr. Mahathir. Kredit foto: Facebook


Seperti yang diumumkan oleh Dr. Maszlee Malik pada 2 Januari lalu, beliau "mengembalikan semula" jawatan Menteri Pendidikan kepada Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.


Namun, tiga hari selepas pengumuman itu dibuat, timbul desas-desus mendakwa terdapat kemungkinan Dr. Mahathir meminta Maszlee berundur.


Seperti dilaporkan oleh Malaysiakini yang memetik The Malaysian Insight, tindakan itu dilakukan berikutan kekecewaan Dr. Mahathir dengan sikap Maszlee yang dikatakan sering membuat keputusan yang menyukarkan kerajaan.


Perkara itu dikatakan terkandung dalam sepucuk surat bertarikh 27 Disember 2019 yang dihantar ke pejabat Ahli Parlimen Simpang Renggam pada hari yang sama dan ketika itu, Maszlee dan keluarganya dipercayai sedang bercuti di Amerika Syarikat (AS).


Maszlee disambut penyokongnya di Simpang Renggam. Kredit foto: Facebook


Surat yang didakwa mengandungi 17 perenggan itu menyatakan, Maszlee gagal mematuhi arahan Kabinet dalam beberapa isu termasuk pengajaran tulisan jawi, perkhidmatan internet sekolah dan program sarapan percuma di sekolah rendah.


Pada akhir surat itu, Dr. Mahathir dikatakan memberi pandangan yang berbunyi: "sudah tiba masanya untuk Yang Berhormat (Maszlee) mengundurkan diri dari Kabinet."


Walau bagaimanapun, Malaysiakini menyatakan pihaknya tidak dapat mengesahkan kesahihan laporan itu dan cuba menghubungi Maszlee untuk mendapatkan maklum balas beliau.
Salah satu pencapaian Kementerian di bawah pentadbiran Maszlee. Kredit foto: Facebook


Ketika mengumumkan peletakan jawatan, Maszlee turut menyentuh tiga isu sama yang menyebabkan beliau dilihat menimbulkan banyak krisis kepada kepimpinan.


Beliau juga mengeluh kerana banyak pencapaian Kementerian Pendidikan di bawah pentadbirannya telah dibayangi laporan negatif media dan permainan politik.


Sewajarnya semua pihak yang terlibat dalam isu ini berterus terang bagi mengelakkan orang ramai membuat pelbagai spekulasi. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-1-2020 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Dari dulu lg..atok xsuka org y lagi pandai dari dia

Sebijik mcm tipikal ketua2 jabatan dan pengarah2 dlm gomen

Mesti yes boss
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 12:22 PM | Show all posts
Tun M tak kata melantik ah lee malik tu sebenaqnya salah dia ka..sbb dia pilih anwaq, Pak Lah dan Najib dulu pun salah dia...wakakakakakkakakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
pengajaran Jawi,perkhidmatan internet di sekolah,sarapan percuma untuk budak sekolah rendah???????
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 12:29 PM | Show all posts
acik2 naive mengomen maszlee tak pandai politik ..ingat pagi2 buta 2 hb tu baru tau dia kena letak jawatan.dia tinggalkan office drive myvi itu political gesture la acik oiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 12:33 PM | Show all posts
Skuau replied at 7-1-2020 12:26 PM
pengajaran Jawi,perkhidmatan internet di sekolah,sarapan percuma untuk budak sekolah rendah???????

internet sekolah tu yes 4G under ytl kroni org tua,bn selama ni kann?so kat mana korang salahkan dapig dlm hal ni
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 7-1-2020 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
akibat menghina penerima2 brim &  memecat beribu tukang kebun & pengawal keselamatan sekolah seluruh Msia.  mrk yg jd mangsa x akan kesian kpd mazlee
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 01:12 PM From the mobile phone | Show all posts
tak baik la.. atok ni pandai menegur rakyat.. dia pandai bagi buah fikiran sebab kita ni hina, miskin.. - ashifly
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-1-2020 01:14 PM | Show all posts
tun M pun pernah hantar surat dgn saya suruh berhenti...tapi saya buat dee ja
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Maszlee ni buduh sombong
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 02:08 PM | Show all posts
mampus ytl jd internet sekolah. baik2 umobile dah laju macam naruto
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 02:17 PM From the mobile phone | Show all posts
kesian mazlee kena main dgn org politik.  baru tau langit tinggi rendah
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Mengubat hati yang luka ke Amerika Syarikat. Hebat
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
JohnnySins replied at 7-1-2020 04:22 AM
Tun M tak kata melantik ah lee malik tu sebenaqnya salah dia ka..sbb dia pilih anwaq, Pak Lah dan Na ...

Tundet nak org ikut cakap dia. Kalau tak nyah ko dr sini.
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 02:23 PM From the mobile phone | Show all posts
alesandra replied at 7-1-2020 04:29 AM
acik2 naive mengomen maszlee tak pandai politik ..ingat pagi2 buta 2 hb tu baru tau dia kena letak j ...

Alah,dengan lakonan atok pun tertipu. Inikan pulak dgn lakonan org baik-baik bak kata wardina.
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
EmaAsmadi replied at 7-1-2020 02:18 PM
Mengubat hati yang luka ke Amerika Syarikat. Hebat

untung la.  berduka lara boleh bercuti ke Amerika.  tukang kebun &  pak guard yg kena buang beramai2 tu bawa diri ke mana agaknya
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-1-2020 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini semua fitnah kpd Che Det...
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni la kot laknat Allah.. kata macam2 sangat.. dok tunggu who’s next.
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2020 03:32 PM | Show all posts
amboiii.  bercuti ke amarika serikat kau ye... balik dalam negara berlagak suci murni.  sial tak habis2 capang yang bertanggungjawab menyebabkan pengawal keselamatan dan kontrak pembersihan sekolahs. insaflah kau sebelum kena denda lebih berat dari Allah.  
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2020 09:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Lepas ni kau jadi lah org tak produktif,.miskin dan hina bak kata atok pujaan ko.. x merasa la kao nak vellfire persis org kaya,.jd miskin balik la ko ahlee.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-7-2024 04:06 AM GMT+8 , Processed in 0.243334 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list