CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 7231|Reply: 22

Pancake Popia Kpop, Resipi Orang Muda Sekarang Memang Layan

  [Copy link]
Post time 26-11-2018 04:35 PM | Show all posts |Read mode
Muzik nak Kpop, Popia pun nak Kpop. Paling penting resipi ini mudah disediakan dan tak leceh.


Sesuai untuk sarapan pagi dan juga minum petang!


Kredit:Rasa


Bahan- bahan:


Kredit:Rasa


Kulit popia
2 senduk kecil tepung jagung
Daun kucai
Cili merah besar (cincang halus)
1 sudu lada sulah
Bawang putih
10 ekor udang (dipotong kecil)
Sebiji telur
Sedikit garam
3 ulas bawang putih (hiris halus)
Sedikit tepung gandun yang dibancuh dengan air (untuk gam)


Cara-cara:


Kredit:Rasa




1. Satukan semua bahan di atas kecuali kulit popia dan tepung gandum


Kredit:Rasa


2.Kulit popia dilipat dua dan gunting


3.Ambil sedikit bancuhan ratakan atas kulit popia


Kredit:Rasa




4.Satu lagi lapisan kulit popia disapu dengan tepung gandum untuk gam dan tampal atas popia.


Kredit:Rasa




5. Lepas tu bolehlah goreng dan jika dah garing boleh diangkat


Kredit:Rasa


Siap untuk dimakan!


Jom cuba.-CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2018 05:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedap boleh try nanti
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2018 05:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedap boleh try nanti
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2018 05:04 PM | Show all posts
mcm2 resepi dah skrg ya..boleh cuba nti..hrp2 menjadi..
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2018 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Menjadi kalu ikut resepi nampak mudah
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2018 10:18 AM | Show all posts
tang mana kpop nya..?
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2018 12:44 PM | Show all posts
Looks delicious & macam senang je nak buat.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2018 12:45 PM | Show all posts
Boleh try ni. Tapi tak nampak element K-pop nye dimana
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-11-2018 12:55 PM | Show all posts
kenapa Kpop? kat Korea takde pun benda alah ni, ke i yg tak perasan, tp yg penting boleh try buat,budak2 pun boleh cuba
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2018 11:46 AM | Show all posts
nampak mcm sedap
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2018 02:40 PM | Show all posts
Edited by MsKoreanfanatic at 28-11-2018 02:47 PM

biasa je resipi ni (tp mmg nmpk sedap la) tukar resipi sana tukar sini..

mixed dari popia + pajeon (korean pancake) + mandu (dimsum) kot?

Iols rasa Kpop tu tang bancuhan dia tu mcm seafood pajeon (Korean pancake)..

yg kulit popia tu plak tukar dari asal guna mandu/kulit wantan/dimsum




Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2018 08:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Blh jgk try dgn roti kot
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2018 02:45 PM | Show all posts
nampak mudah resepinya..mesti ranggup kalau makan panas - panas...
Reply

Use magic Report

Post time 16-12-2018 06:18 PM | Show all posts
weh sedapnya macam wantan goreng dah
Reply

Use magic Report

Post time 18-12-2018 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedap ni..
Popia ni inti ape pun iols hadap okehh
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2018 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Udang tu masak ke kat dlm?
Takut kulit popua dah garing, inti mentah lagi.....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-1-2019 01:56 PM | Show all posts

boleh cuba ni.. thanks
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2019 01:48 PM | Show all posts
memang kreatif nak cuba nanti
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2019 01:54 PM | Show all posts
nak try lah nanti
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2019 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
My kids mesti suke ni
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: ExploRasa


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 08:58 PM GMT+8 , Processed in 0.106112 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list