CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 8563|Reply: 21

"Tahfiz Ja Ke Tak Boleh Pegang Tangan? Orang Lain Tak Tegur Pula" - Ne

[Copy link]
Post time 12-6-2018 12:01 PM | Show all posts |Read mode





Penangan drama bersiri Nur memang hebat. Dengan jalan cerita 'anti-cliche', pelakon berkarektor, ia menjadi trending sepanjang Ramadan ini. Antara yang menarik perhatian ialah watak adik kepada Ustaz Adam iaitu Amirul atau nama sebenarnya Raja Muhd Atiqullah Shah,18 yang tampaknya menjiwai watak sebagai pelajar tahfiz.


Apakan tidak, Atiq adalah bekas pelajar tahfiz dan pernah menjadi johan Da'i muda Al-Quran ketika berusia 14 tahun di Sekolah Maahad Tahfiz Wal Tarbiyyah Darul Iman, Terengganu.


Hal ini membuatkan Atiq dipandang tinggi oleh para peminat hiburan sementelah lagi apabila mendengar alunan suaranya mengaji yang  sedap didengar. Namun, dalam satu temubual bersama Utusan Malaysia, Atiq menjelaskan yang dia tidak kisah berlakon bersentuhan, asalkan tidak melampaui batas nyata mengugat keamanan netizen.




Foto : IG Hits Utusan



Ramai yang tidak setuju dengan pendirian pelakon baru tersebut yang telah mencemarkan nama baik pelajar tahfiz.





Namun, ada netizen yang memahami tuntutan sebagai pelakon yang semestinya mengikut arahan untuk menjayakan sesebuah drama.







Terjadi perbalahan antara netizen yang menyelar pendirian Atiq dan juga peminat yang menyokong Atiq ini.





Bagi golongan yang menegur, ia adalah tanggung jawab mereka tetapi berasa pelik dengan golongan peminat yang seolah-olah membenarkan adegan pegang semata-mata dengan alasan mengikut arahan.










Apa pun, kita tunggu dan lihat perkembangan lakonan Raja Atiq ini. Lagi pula dia masih baru dan memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dalam industri hiburan ini. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2018 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka mcm syafiq kyle ckit2. Boleh pegi jauh budak ni. Ada bakat n rupa. Isu dia nk sentuh ke tak lantak dia la. Dia sndri pilih nk jdi retis tmbah2 pelakon scene2 sebegitu mmg xboleh nk elak la. Nk2 budak ni bru lgi nk bertatih, kang demand mcm2 org kata kekwat pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2018 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Ohh gayah ni..
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2018 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Cerita anti cliche? Sama je storyline mcm cerita lain. Bezanya watak org kaya tukar ke watak ustaz.

Mcm netizen ckp kalau org tu betul2 alim ke apa. Dia takkan join bidang hiburan. So fhm2 la kan.

So, skrg ni, yg netizen dok kecam bbrp pelakon lelaki yg tak mahu pegang pelakon wanita tu? Apa cerita?
Itu lagi bagus la pendirian mcm tu. Berbanding pelakon who are yus ni.
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2018 12:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Sucinya muka heolss zaman sekolah...
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2018 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah berilmu tapi tak beramal, rugi ilmu ko
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2018 01:34 PM | Show all posts
mirul...mirul...baik2 jangan sampai kena sihir
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2018 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia tahfiz smpai form 3 je.
So xleh la nak demand dia mcm ustaz
Ape je la dik
Kalo nk jd plakon kena ingat
Jgn buat benda bodoh, porn n mendadih. Tu celaka besor dlm idup ko
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 12:16 PM | Show all posts

mamat ni ummah closet ke yachhh??
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 12:54 PM | Show all posts


Ate gambar camni pun ade
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 12:56 PM | Show all posts
alahaiiii
tapiz bukan xde napesu, sedangkan paderi pun bernapesu...
ikut ko lah dik, pikir mana yg baik...
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
slyfynx replied at 13-6-2018 12:54 PM
Ate gambar camni pun ade

aiyakkk
ku pikirkan suci murni gitu namunnnn
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:27 PM | Show all posts
rasanya mirul yg akan selamatkan Nur malam ni..hehehe.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 02:00 PM | Show all posts
nape nipple dia pelik

biasa nipple camtu org yang bina badan tu
Reply

Use magic Report

Post time 12-7-2018 03:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm mcm doniawi
Reply

Use magic Report

Post time 12-7-2018 03:58 PM | Show all posts
sebaiknya xpayah bersentuhan la dik.. tunjukkan contoh yg baik.. xsentuh pun janji feel smpai kt penonton dah ok dah..
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2018 02:03 AM From the mobile phone | Show all posts
dekmieDandy replied at 13-6-2018 02:00 PM
nape nipple dia pelik

biasa nipple camtu org yang bina badan tu

Tak pasal2 iols tengok dua kali gambar shirtless heols.....
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2018 07:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Johan sehari no 2

Maaf dik..akak xmampu nk husnuzon dgn kamu

Esok2 mesti ada up kisah cinta di set
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2018 08:00 AM | Show all posts
Muka heols ada iras Syafiq Kyle sikit.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2018 09:26 AM | Show all posts
netizen bengong....

kalau mamat ni yg pilih bidang ni, dari awal dia akan tau yg bidang ni mmg tak blh elak segala benda yg terlarang....tak kisah la dia penah bljr sekolah tahfiz ke , prnh hafal quran 30 juzuk ke

sama je la dgn retis wanita yg bertudung bagai tu.

sama jgk dgn mak korg, kakak korang, adik gegirl korang, bapak, abang, adil lelali, atu, nenek...cer tgk ada diorg ikut syariat 100%? takde kan? so dok diam2 tak perlu nak bash org sgt....yg baik kita ikut yg tak elok kita elakkan
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-7-2022 03:45 PM GMT+8 , Processed in 0.219737 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list