CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2445|Reply: 21

Jatuh Perigi Ketika Ambil Air

[Copy link]
Post time 7-5-2018 10:12 AM | Show all posts |Read mode
Malang nasib seorang wanita apabila tergelincir sebelum terjatuh ke dalam perigi sedalam lima meter ketika mengambil air.


Harian Metro melaporkan, kejadian berlaku di Kampung Timah SKC, Bukit Beruntung, Kuala Kubu Bharu, malam tadi.

"Seramai 13 pegawai dan anggota bersama dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Kubu Bharu dikerahkan ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan kecemasan pada jam 10.31 malam.


Foto: Harian Metro



"Sebaik tiba di lokasi kejadian, kami mendapati mangsa, Rajaswari Subraniam, 45, terjatuh ke dalam perigi sedalam lima meter itu.

"Kami mengambil masa kira-kira 30 minit untuk mengeluarkan mangsa dari perigi berkenaan," kata Ketua Cawangan Pengurusan Operasi dan Balai Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor Alimaddia Bukri.


Mangsa bagaimanapun hanya mengalami kecederaan di bahagian kaki dan dihantar ke Hospital Kuala Kubu Bharu untuk mendapatkan rawatan. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-5-2018 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Kat umah moyang.iols ada perigi
Yang pelik nya..kejap.air kaler putih..kejap.kaler jernih
Iols kekadang nak.mandi.pung ragu ragu tp x de bau..
Mmg.dalam.gilaaa la..
Takut tjatuh cm.acik.ni...
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 10:28 AM | Show all posts
Nasib hanya cedera.  Nak guna perigi ni pun kena ada skill kalau tak pandai ceduk tak penuh timba airnya.
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 10:29 AM | Show all posts
ada lagi ke ummah guna pergi zaman ni?
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 10:36 AM | Show all posts
kesian masih pakai perigi
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 10:41 AM | Show all posts
teringat zaman kecik2 dulu mandi air perigi kt umah datuk, sejuk betul airnya
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 11:03 AM | Show all posts
aduh kasian org ulu ulu di sabah....opss sorry di mana ini???
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 11:03 AM | Show all posts
umah tok iolls pon ade perigi..tok iolls suke air perigi lg dr air paip..
sejuk gedik gtu..siap bleh minum air lg smbil mandi..bersih n suci ktenye..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-5-2018 12:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Takde air paip ka sampai pakai perigi, kawasan Selangor ka, ingat Kelantan Sabah
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 12:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat skil nak nk ceduk air perigi pakai timba..lepas tu terbayang sadako keluar dari perigi
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 12:33 PM | Show all posts
mujur takde Juon dlm perigi tu
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 12:50 PM | Show all posts
perigi adalah antara ketakutan i ols masa kecik kecik balik rumah atuk.   dah la dalam.... pastu gelap plak tu....n berlumut2 area keliling dia..... rasa mcm mesti mati kalau jatuh dalam tu

Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Legeng tul aci ni
Masih guna perigi
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 01:08 PM | Show all posts
grouper replied at 7-5-2018 12:16 PM
Teringat skil nak nk ceduk air perigi pakai timba..lepas tu terbayang sadako keluar dari perigi

sadako tu haperr?

btw gmbr kt ats tu mcm mayat baru dikafankan



Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 01:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Air kat Kuala kubu baru fresh.. Jernih.. Xdak bau..
Xheran klu org sana masih guna air sungai atau perigi atau air bukit..
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 01:28 PM | Show all posts
masa kecik2 i pernah nampak katak dalam perigi... so i jadi sangat geli dengan perigi dulu2 la.. sekarang rindu nak mandi air perigi, sejukkkk
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-5-2018 01:29 PM | Show all posts
siannnya...
msa kecil dulu kalau pegi umah makcik
kat bilik air dia ada perigi
seriau bila tengok ke dalam perigi tu..sayup jauh ke bawah air nya
mmg rasa gayat laaa..
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 7-5-2018 12:33 PM
mujur takde Juon dlm perigi tu

Juon cite hantu lain...sadako baru betul dari filem ring or the ring versi amerika. Juon ada hantu budak yg putih tu.
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 01:35 PM From the mobile phone | Show all posts
supernaturalee replied at 7-5-2018 01:08 PM
sadako tu haperr?

btw gmbr kt ats tu mcm mayat baru dikafankan

Sadako hantu cite the ring..kluar dari perigi merangkak..first time tgk blh trauma seumur hidup.
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2018 01:53 PM | Show all posts
grouper replied at 7-5-2018 01:35 PM
Sadako hantu cite the ring..kluar dari perigi merangkak..first time tgk blh trauma seumur hidup.

oh...versi hollywood samara

xgemar versi asal tustoryline berterabur

the ring versi hollywood naomi watts jgk yg best
kemas dan twisted ending yg amazing






Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-10-2022 06:45 AM GMT+8 , Processed in 0.086399 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list