CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1779|Reply: 14

Jangan Mudah Tertipu-Atuk 104 Tahun Beri Nasihat Pada Pengundi Muda

[Copy link]
Post time 4-5-2018 10:24 AM | Show all posts |Read mode
Zakaria Idris, seorang warga emas yang sudah menjangkau usia 104 tahun ada mesej buat mereka yang merancang untuk membuat undi rosak atau tidak mengundi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.


Tahun 2018 merupakan tahun yang ke-14 dia sudah menunaikan tanggungjawab sebagai seorang pengundi.


"Hanya orang seperti saya (yang telah menjalani hidup semasa penjajahan Jepun) akan sepenuhnya menghargai kebebasan yang kita ada hari ini, untuk mengundi.


"Sakit bukan alasan (untuk tidak mengundi)," katanya kepada mStar Online.


Zakaria Idris, Foto: mStar Online


Zakaria yang telah mengundi sejak pilihan raya 1959 adalah pengundi bagi kerusi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Chetok.


Nasihatnya untuk pemilih muda,


"Jangan mudah tertipu dengan persepsi. Fikirkan yang terbaik tentang apa yang terbaik untuk negeri dan negara sebelum menanda kertas undi." -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-5-2018 10:26 AM | Show all posts
UNDI LAH BN




Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 11:53 AM | Show all posts
pokcik ni msti undi bn ni..sbb idup zaman penjajah..
bn segale2 nye..
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 12:54 PM | Show all posts
zaman dulu laeen hanya bn menyelamat atuk sambil bercerita jepun
50 tahun lagi (tak tau apa bakal terjadi di malaysia) korang jadi atuk sambil bercerita zaman dunia internet
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 01:17 PM | Show all posts


Tok nenek aii pun undi BN la ni anak cucu cicit mengundi Parti Pakatan!

BN sudah tersasar jauh -- Pemimpin  BN telah mencemarkan parti yang pernah dikagumi dgn pelbagai skandal so sudah sampai masanya BN dikuburkan!

Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 01:29 PM | Show all posts
Betul tu tok..sekarang ni penjajah dan komineh duk dlm masyarakat...so perjuangan tu dah lain.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 02:41 PM | Show all posts
tok ni nyanyuk kot masih ingat malaysia ni dijajah jepun n komunis..tok2, yihhh!!
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 03:14 PM | Show all posts
Edited by capiloton at 4-5-2018 03:22 PM

baca dan kaji sejarah.
asal nya bugima2 dalam BN dan UMNO ni asal nya taknak merdeka pun.
bangsawan2 melayu ni siap perlekeh rakyat marhaen yang laung slogan merdeka time tu.
mereka yang graduate from Britain ni mmg selesa duduk bawah British.
kat Msia ni yang berjuang orang lain, yang dapat perintah orang lain.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-5-2018 08:01 PM | Show all posts
teringat berita saintis umur 104thn gak, otw ke switzerland utk  bunuh diri sbb bosan hidup lama sgt
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka hati lah atuk. Undi rebahhhh pencacai umno!!
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 08:15 PM From the mobile phone | Show all posts
chicozinn replied at 3-5-2018 06:41 PM
tok ni nyanyuk kot masih ingat malaysia ni dijajah jepun n komunis..tok2, yihhh!!

Malaysia neh dijajah pencacai2 tak kompeten BN. Undi rebah pencacai umno, undi rebah imperialisme umno
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2018 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Bersih sangat muka atuk ni, kata2 pun baik baik belaka

Berbeza dgn atuk mahathir, muka tak ada nur, mulut jahat busuk bau longkang

Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2018 08:56 AM | Show all posts
ada ke dia sebut suruh undi mana2 parti? dia suruh undi yang selayaknya je kan.. yg gi kutuk atuk ni apehal?
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2018 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Bedah.Cun replied at 4-5-2018 08:15 PM
Malaysia neh dijajah pencacai2 tak kompeten BN. Undi rebah pencacai umno, undi rebah imperialisme  ...

atok sudah tua..daya ingatan da xkuat cam span..hehe
Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2018 11:29 AM | Show all posts
Panjang umur pakcik. Alhamdullillah...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 02:19 PM GMT+8 , Processed in 0.101338 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list