CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1922|Reply: 18

Menteri Buat Lawak, Dakwa Internet Dicipta Oleh Kaum India Purba

[Copy link]
Post time 23-4-2018 04:49 PM | Show all posts |Read mode
Kata-kata seorang menteri dari India, Biplab Deb dianggap sebagai tidak masuk akal apabila menyatakan bahawa internet telah wujud pada zaman purba Mahabharata.


Deb juga memberitahu audiens di bengkel serantau mengenai Sistem Pengedaran Awam (PDS) di Agartala, Tripura, yang internet sudah dicipta beratus tahun lalu bersama teknologi canggih lain seperti satelit.


Tripura Infoway melaporkan Deb mendakwa internet dicipta oleh kaum India purba dan bukannya dari negara-negara Barat.

Foto: mStar


Dakwanya lagi, beberapa peristiwa dalam zaman Mahabharata menjelaskan yang teknologi ini mungkin telah wujud ribuan tahun lalu.


"Bukan AS dan negara-negara Barat lain, tetapi internet dicipta oleh orang India sejak zaman dahulu," kata Deb memetik Tripura Infoway.


"Ramai yang mungkin menolak fakta itu, tetapi jika internet tidak ada pada masa itu, bagaimana Sanjay, dapat melihat perang di Kurukshetra dan menggambarkannya kepada Dhritarashtra? Ini bermakna internet ada ketika itu, satelit dan teknologi telah ada di negara ini pada masa itu.


"Saya berasa bangga kerana saya dilahirkan di sebuah negara dengan teknologi canggih seperti itu, negara-negara yang mendakwa diri mereka berteknologi maju mengupah bakat India untuk meningkatkan mekanisme perisian mereka."


Kenyataan yang keluar dari mulutnya itu menjadi tular dan dianggap lucu oleh netizen.


Orang ramai boleh ketawa selagi mahu, namu Deb berkata ia tidak bermakna apa yang dikatakannya tidak benar. -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-4-2018 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
nih kalau dapat tau oleh yindon, mau berperang dengan yindia kejap lagi ni
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 05:17 PM | Show all posts
iphone pun xde zaman tu lagi mahu ada internet .. pigidah

yang benar
-Bukan Dino2-
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 05:27 PM | Show all posts
maju nye negara ko yek..
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
besarkecik replied at 23-4-2018 05:06 PM
nih kalau dapat tau oleh yindon, mau berperang dengan yindia kejap lagi ni

Ikut sejarah, india mampu menjajah indon, indon pula hanya mampu dihenjut india @fayolet
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 05:29 PM | Show all posts
ingat indon vokuro tu bodoh teragung.. rupanya changa yindia lagi bodoh abadi.. hahah
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 23-4-2018 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
tengok gambar atas tu, tetiba terbayang cerita naagin. tak sabar pulak nak tunggu part 3
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 05:42 PM | Show all posts
pyropura replied at 23-4-2018 05:28 PM
Ikut sejarah, india mampu menjajah indon, indon pula hanya mampu dihenjut india  @fayolet

kaum pribumi indon sudah berevolusi lagi awal dari malon diakui buat kemajuan sains seluruh dunie ,kaum pribumi malon  gagal berevolusi mampu panjat pokok je

secara genetik kepada penyelaman dalam, seperti ditunjukkan saiz limpa yang luar biasa besar dalam kalangan masyarakat Bajau Laut di Indonesia, menurut kajian.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-4-2018 05:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Berguru ngan yindon kaaa?
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
fayolet replied at 23-4-2018 05:42 PM
kaum pribumi indon sudah berevolusi lagi awal dari malon diakui buat kemajuan sains seluruh dunie  ...

Kebanggaan baru indon - limpa besau, setelah lompat batu dan sepak api ...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 06:21 PM | Show all posts
Edited by fayolet at 23-4-2018 06:22 PM
pyropura replied at 23-4-2018 05:56 PM
Kebanggaan baru indon - limpa besau, setelah lompat batu dan sepak api ...

malon jeles lagi indon terbukti nenek moyang manusie melayu yang buat kemajuan sains dunie   
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 08:15 PM | Show all posts
menteri ni byk sgt baca teori konspirashit
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 08:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Kemungkinan itu ada, kerana India pada Zaman purbakala sangat maju ketika tamadun Indus. Kota Mohenjo Daro ada bukit nya, dengan kesan radioactive, hasil peperangan nuklear
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
{:cryrun hahahahaha. Ini kalah maharaja lawak mega
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2018 11:30 PM From the mobile phone | Show all posts
bukan aje internet yg ade... siap skali porn movie, alatan sex dan buku teks cara2 mengeseks pun wujud zaman tu... tu sbb perangai tak ubah suka morogol je
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2018 09:50 AM | Show all posts
yindia ngan yindon sama jahhh da nama pon asal usul yindon ni hindu kan??
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2018 10:06 AM | Show all posts
ok ini lawak!
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2018 10:48 AM | Show all posts
zaman IR 4.0 pon berak tepi jalan lagi cipta tenet la sgt, puihhhhhhhhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2018 12:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Indon dan india
Klu bperang tang bodoh
Susah nk cari pemenang.

Bodoh abadi tu yg byk kat msia
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 09:02 AM GMT+8 , Processed in 0.381724 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list