CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2884|Reply: 28

Guru Tengah Mengajar Pun Boleh Kena Samun

[Copy link]
Post time 20-4-2018 05:46 PM | Show all posts |Read mode
Seorang lelaki tanpa rasa takut menyamun seorang guru yang sedang mengajar di sekolah kebangsaan di Puchong Indah, Puchong, jam 5.20 petang semalam, lapor Harian Metro.




Gambar Hiasan: Bangladesh Time




Difahamkan, ketika kejadian guru wanita berusia 30 tahun itu duduk di mejanya selepas meminta lebih 40 pelajarnya menyalin satu nota tugasan.


Kemudian, seorang lelaki bertopi keledar merah berpenutup muka masuk ke dalam kelas sambil membawa sekeping kertas kononnya ingin bertanya lokasi sebuah kelas lain.


Bagaimanapun, suspek terus menarik beg tangan mangsa di atas meja sebaik mangsa ingin menunjukkan lokasi kelas ditanya.

"Mangsa terus berusaha menarik kembali beg tangannya, namun suspek terus merentap beg berkenaan sebelum melarikan diri.

"Ekoran dari itu, mangsa terjatuh dan mengalami kecederaan pada lutut kanannya," kata Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Mohammad Azlin Sadari.


Tambahnya, hasil pemeriksaan mendapati suspek memasuki sekolah melalui pintu belakang yang tidak dikawal.

"Kita tidak menolak kemungkinan faktor kedudukan kelas yang terletak di hujung blok serta berhampiran pintu belakang menyebabkan suspek menjadikannya sebagai sasaran.

"Selain itu, pada masa kejadian, terdapat dua pengawal keselamatan berada dalam kawasan sekolah berkenaan, namun siasatan lanjut sedang dilakukan," jelasnya.


Pemeriksaan mendapati barang yang dicuri termasuk wang tunai RM100, kad pengenalan, lesen memandu, kad pengeluaran wang (ATM), dua telefon bimbit serta kunci rumah dan kenderaan.


Kes disiasat mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan atas kesalahan samun. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 05:56 PM | Show all posts
berani tol penyamun skang..
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 05:59 PM | Show all posts
muridnya pasti terkejut ingatkan lakonan
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 06:30 PM | Show all posts
Kenapalah pintu tu x bermangga.. Merbahaya org luar boleh senang-senang masuk
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Bahayanya wei...tu cikgu...keselamatan murid2 guana...
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Skola.skamg kan kebanyakan ada 2 pintu kan..
Satu pintu ada guard
Satu pintu xdak...
Huhu
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
tak lama kne cekup la peyamun tarbus tu sbb polis pun rasanye dh dpt clue
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 07:01 PM | Show all posts
msti bkas pelajar skola tu juge
tau selok belok dlm tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 07:01 PM | Show all posts
Penyamun makin berani
Nasib baik tak bawak parang.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam mana orang luar boleh senang2 terlepas masuk? Biasa pintu pagar sekolah tutup waktu persekolahan. Menjawab ler pak guard
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Sekolah ni kat Bangla ke kat Malaysia.

Drama Tamil sangat
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 07:06 PM | Show all posts
penagih le tu.......

Dah terdesak sgt....
Tak mcm bf pompuan yg bersekedudukan smlm....
dia kata, bf dia baik...wlupun menagih, tapi tak mencuri....
cuma tak dpt nikah je...
klu dah nikah nanti, bf dia berhenti menagih.....


Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 08:25 PM | Show all posts
ini sekolah
sekolah ada dua pintu
satu di depan satu di belakang

ini sis vokuru
sis vokuru ada dua
satu di depan satu di belakang
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 09:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasib baik penyamun tu tak buat apa2 dekat anak murid. Budak2 mesti blur. Yela tgh salin nota kan.

Ot kejap
Aku pula pernah kena ragut dpn rumah. Modes operandi yg sama. Konon nk tny alamat. Sempat tepis tapi aku jatuh terduduk time tu. Nasib dia tak dpt ape2. So hati2 la kalau ade org nk tny alamat ni.
Reply

Use magic Report

Post time 20-4-2018 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Sekolah anak ai ni. Kelas ni belakang kelas anak ai. Kelas darjah 1
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2018 12:11 AM | Show all posts
musim nak raya nak puasa mmg kecurian akan bertambah. warga asing merompak modal balik kg raya. iklan2 scam2 mlm2 akan bertambah cari wang lebih. paksa2 beli barang. paksa2 majikan sediakan wang raya.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2018 12:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Aduhaiii kat sekolah pun boleh.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2018 02:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Zmn iols dulu monyet yg bw lari beg cikgu..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2018 04:31 AM | Show all posts
dah lama perati dan rancang kot

Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2018 06:15 AM From the mobile phone | Show all posts
maksudnya lepas ni takleh layan la org buat tany alamat
masalah nya sy pun sering bertanyakan alamat pada yg saya tak kenal
tapi sy xperompak
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 11:48 PM GMT+8 , Processed in 0.670311 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list