CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2977|Reply: 36

[Tempatan] Polis Klang Utara Tidak Luluskan Penganjuran 'Centro German F&B Party' (part

  [Copy link]
Post time 1-10-2017 10:23 AM | Show all posts |Read mode
Edited by memeque10 at 4-10-2017 11:28 AM

                                                                                        Polis Klang Utara tidak luluskan penganjuran ‘Centro German F&B Party’                                        September 30, 2017                         Berita Utama                                                         0                                                
                                                               

SHAH ALAM, 9 Muharram 1439H, Sabtu – Polis tidak akan meluluskan sebarang permit bagi penganjuran pesta makanan dan minuman Jerman yang dijadual berlangsung di sebuah pasar raya di Klang dekat sini, pada 12 dan 13 Oktober ini.

Ketua Polis Daerah Klang Utara ACP Mazelan Paijan ketika dihubungi berkata ini kerana festival yang dinamakan ‘Centro German F&B Party’ itu turut menyediakan minuman keras atau arak yang mana arahan telah dikeluarkan kepada polis untuk menyekat sebarang penganjuran pesta arak.
“Pihak saya tidak membenarkan seperti mana arahan yang dikeluarkan Timbalan  Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi baru-baru ini supaya polis memastikan tiada sebarang pesta arak dianjurkan,” katanya.
“Polis sehingga kini juga belum menerima sebarang surat permohonan daripada penganjur dan sekiranya ada pihak mendakwa sudah dapat kelulusan, itu adalah surat kebenaran palsu,” kata Mazelan.
Semalam, Naib Pengerusi DAP Selangor Datuk Teng Chang Khim berkata pihaknya menyerahkan kepada pihak berkuasa tempatan (PBT)  berkaitan untuk membuat keputusan mengikut peraturan serta undang-undang sedia ada berhubung pesta arak atau minuman keras di negeri ini.
Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelaburan, Perindustrian & Perdagangan, Industri Kecil & Sederhana dan Pengangkutan negeri bagaimanapun berkata kerajaan negeri secara dasarnya menghormati proses demokrasi dan menghormati hak setiap rakyat Selangor tanpa mengira kaum dan agama.
Sebelum ini, Majlis Perbandaran Klang dilapor telah meluluskan penganjuran pesta makanan dan minuman itu tetapi perlu mematuhi beberapa syarat, termasuk melarang kemasukan umat Islam ke kawasan penganjuran acara selain perlu mendapatkan permit daripada pihak berkuasa. – Bernama



                        

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 1-10-2017 10:24 AM | Show all posts
geng lahnat tak suka? bila nak berambus keluar dari Malaysia? kami tak perlukan anda di negara islam MALAYSIA
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-10-2017 10:31 AM | Show all posts
krik....krik....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-10-2017 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Ngantuk lak pg ni..krik krik
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-10-2017 11:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Kena buat pesta arak dan seks kt india lah lpas ni
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-10-2017 12:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Geng mabok komunis pendatng hanat @dizzzek pi mana
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 1-10-2017 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Lain kali anjurlah pesta perempuan murahan.  Barulah dapat lulus.  Ketua polis pun akan join sama insyaalloh...  
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-10-2017 01:43 PM From the mobile phone | Show all posts
white_musk replied at 1-10-2017 01:11 PM
Lain kali anjurlah pesta perempuan murahan.  Barulah dapat lulus.  Ketua polis pun akan join sama in ...

Ok wakil kafir hanat penyokong pesta arak dan seks dah bg sepatah dua kata...emm..babi yg lain plak?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 1-10-2017 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Emmmm....jgn malu2
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 1-10-2017 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Emmmm....jgn malu2
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2017 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
memeque10 replied at 1-10-2017 01:43 PM
Ok wakil kafir hanat penyokong pesta arak dan seks dah bg sepatah dua kata...emm..babi yg lain pla ...

Ketua polis pun kafer lahanat juga ke?  
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2017 07:34 AM | Show all posts
memeque10 replied at 1-10-2017 12:36 PM
Geng mabok komunis pendatng hanat @dizzzek pi mana

kitak ada life famili hujung minggu
kitak x mastubate cm ko

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-10-2017 08:08 AM From the mobile phone | Show all posts
dizzzek replied at 2-10-2017 07:34 AM
kitak ada life famili hujung minggu
kitak x mastubate cm ko

Oic...pagi2 doggie budak kt gereja
Malam mabok arak..ok2 faham

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2017 08:12 AM | Show all posts
memeque10 replied at 2-10-2017 08:08 AM
Oic...pagi2 doggie budak kt gereja
Malam mabok arak..ok2 faham

x la...kitak x liwat meliwat waktu umrah dan kitak x la main anak jiran

Bekas imam surau dituduh melakukan jenayah seksual terhadap anak jiran


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-10-2017 08:16 AM From the mobile phone | Show all posts
100% gadis cina malaysia dah ditebok tupai sebelym kahwin kata lee chuan seng...google jer
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2017 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Tampa pesta Arak tak boleh mabuk ka?? Tongong betul TT ...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 2-10-2017 09:00 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 2-10-2017 08:52 AM
Tampa pesta Arak tak boleh mabuk ka?? Tongong betul TT ...

Hai...pyrobabipura..lama x nampak...lpas mabok todi kt klang ka brickfield?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2017 09:07 AM From the mobile phone | Show all posts
memeque10 replied at 2-10-2017 09:00 AM
Hai...pyrobabipura..lama x nampak...lpas mabok todi kt klang ka brickfield?

Aku dekat 2 hari dalam ketebang, gi Chicago hehe ...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-10-2017 10:41 AM | Show all posts

Polis tetap tak benarkan pesta makanan, minuman Jerman di Klang
October 3, 2017 Berita Utama, Utama 0


BANGI, 13 Muharram 1439H, Selasa – Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun menegaskan, pihaknya berkeras tidak membenarkan penganjuran festival makanan ‘Centro Mall German Food & Beverage Festival’ di Klang pada 12 dan 13 Oktober hadapan.

“Pendirian saya tegas dalam perkara ini dan saya akan beri kenyataan penuh hari ini,” katanya seperti dilapor Utusan Online.

Semalam, Naib Pengerusi parti rasis dan cauvinis DAP Selangor, Datuk Teng Chang Khim berdegil mahu mengadakan festival itu, meskipun mendapat bantahan pihak berkuasa.

Teng mendakwa, polis seharusnya bertindak bebas daripada sebarang gangguan pihak politik.

“Polis dalam keadaan keliru dan ulasan mereka tidak boleh dipercayai serta tidak meyakinkan. Apabila dia tidak dapat bertindak dengan profesional, bagaimana kita boleh terima ulasan mereka,” kata Teng.

Mengulas lanjut, Mohamad Fuzi berkata, polis menetapkan pendirian tidak membenarkan pesta berkenaan kerana wujud ancaman militan.

“Berdasarkan sumber risikan kita, wujud ancaman sebenar dan kita tidak akan bertoleransi terhadap perkara ini. Adalah menjadi tanggungjawab kita untuk memberi nasihat yang betul kepada pihak berkuasa terlibat (MPK),” katanya sambil menasihatkan MPK untuk untuk tidak membenarkan penganjuran acara tersebut.

Yang Dipertua MPK, Datuk Mohamad Yasid Bidin berkata, setakat ini pihaknya hanya memberikan kelulusan permohonan dan belum memberikan permit sementara kepada pihak penganjur.

Jelas beliau, MPK menangguhkan kelulusan permit sementara penganjuran festival arak tersebut kerana penganjur gagal mematuhi syarat yang ditetapkan.

Katanya, kelulusan permit sementara hanya akan diberikan sekiranya penganjur mematuhi semua syarat ditetapkan.
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2017 04:36 PM | Show all posts
geng melayu urban liberal moden dah menggelupo belum ni?
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

3-3-2024 04:37 AM GMT+8 , Processed in 0.078014 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list