CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2562|Reply: 26

Pengundi Muda Semakin Sokong BN, Salleh Keruak Gariskan 5 Faktor

[Copy link]
Post time 23-8-2017 04:56 PM | Show all posts |Read mode
sumber : internet



Dalam catatan di laman blognya hari ini, Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berkata bahawa pengundi muda mula semakin memberi sokongan kepada Barisan Nasional.


Memetik laporanBernama, berikut adalah lima faktor yang digariskan oleh beliau berhubung kenyataan itu:


1) Anak muda kini semakin yakin dengan pemerintahan BN, kerana pemimpinnya yang bersatu, melaksanakan projek kesejahteraan rakyat, merancang masa depan negara dan mampu menjamin kestabilan serta keselamatan negara.


2) Faktor kedua, katanya ialah pakatan pembangkang selalu berpecah dan bekerjasama semata-mata kerana mahukan kuasa.


3) Anak muda bosan dengan isu-isu yang dibangkitkan pihak lawan kerana ia tidak relevan berbanding isu-isu yang dibawa BN. Isu BN ialah isu kesejahteraan rakyat, pembangunan dan keselamatan negara.


4) Anak muda tidak boleh menerima politik cauvinis yang merenggangkan keharmonian hubungan kaum berbanding dengan BN yang berusaha kuat untuk membentuk bangsa Malaysia yang bersatu


5) Kelima ialah anak muda tidak lagi berpegang kepada janji politik yang selalu ditaburkan pembangkang, sebaliknya menilai bagaimana parti-parti berkenaan menangani pelbagai isu.


Tambah Salleh, pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2013 (PRU-13), 41.98 peratus pengundi yang berumur antara 21 dan 40 tahun dan ianya merupakan satu cabaran buat kerajaan BN.


Bagaimanapun katanya perubahan trend dapat dilihat pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada 18 Jun 2016 apabila berlaku peningkatan sokongan pengundi muda kepada BN.


"Di PRK Sungai Besar, sokongan pengundi muda Cina adalah sebanyak 38 peratus iaitu peningkatan 23 peratus berbanding 15 peratus yang dicatatkan pada PRU-13, manakala sokongan pengundi muda Melayu meningkat 13 peratus kepada 78 peratus berbanding dengan ketika PRU-13 hanya memperolehi 65%."


"Hal yang sama juga berlaku di Kuala Kangsar iaitu berlaku peralihan sokongan pengundi muda sebanyak 60 peratus berbanding semasa PRU 2013 hanya 42 peratus dengan peningkatan undi sebanyak 18 peratus,"tambah beliau.- CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-8-2017 05:00 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 05:00 PM | Show all posts
tatap..kalau di sabah bukan setakat org muda...nenek pun sokong BN...
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 05:00 PM | Show all posts


p3nGunDi mUdA sEmAkiN s0k0nG BN
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 05:03 PM | Show all posts
Edited by NAT_11 at 23-8-2017 05:05 PM

HEHEHE..........what can I say if that is what U believe.
Bydway, RON95 naik, 10 sen mulai malam ni.......

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
NAT_11:    Edited by NAT_11 at 23-8-2017 05:05 PM  HEHEHE..........what can I say if that is what U believe.Bydway, RON95 naik, 10 sen mulai malam ni.......:di ...

mana naik..menten la harga
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 23-8-2017 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Kwak tuih!
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 08:13 PM | Show all posts
Are u really sure, en salleh..?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-8-2017 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
SABAH KEEP CALM N UNDI WARISAN.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 08:55 PM | Show all posts
X tahu nak undi siapa. Semuanya mengelirukan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak perlu menabik dada ... tunggu je keputusan pilihanraya baru tahu langgit tu tinggi rendah
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 09:07 PM | Show all posts
Faktor keenam pula upah RM kat anak muda,ramai la yg sokong. Jgn kata anak muda,yg tua pun sama
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 09:08 PM From the mobile phone | Show all posts
hmmm bila masa??
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 09:09 PM From the mobile phone | Show all posts
insulin replied at 23-8-2017 08:55 PM
X tahu nak undi siapa. Semuanya mengelirukan.

btulll.. pru akn dtg ni dh bole mngundi. smpai skrg xsure nk undi spe
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 09:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah untuk UMNO dan Imam Besar Suci Milia Perkasa Najib Al Razaki atas prestasinya sehinga majofigy umat akan melih kembali merdka memimpin Malaysia selamanya ...

Mungkin sudah waktunya kita meru ah nama Malaysia menjadi UMNOsia....
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2017 09:49 PM From the mobile phone | Show all posts
In denial much!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-8-2017 06:08 AM | Show all posts

=LPE88

=ROLLEX

=PLAYBOY

=JOKER

=24 Jam Servin

Min Top Up 10

Cuci Pun 10

Tak Ada Tunover 

Sila Whatsapp Kita Utk Dapat Kan Special ID ...

Whatsapp : 0143211146

Wechat : luckystar118b
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2017 06:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Oh b*tch, please....
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2017 07:00 AM | Show all posts
Macam tipu je statement dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2017 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Orang muda mana ni? Berapa sen bagi tangkap gambar...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-6-2024 06:15 PM GMT+8 , Processed in 0.122129 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list