CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 5069|Reply: 53

Tragedi Ramadan, Dua Beranak Maut Selepas Cuba Potong Treler

[Copy link]
Post time 17-6-2017 01:08 PM | Show all posts |Read mode
Gara-gara cuba memotong treler, dua beranak maut selepas motosikal dinaiki bertembung dengan motosikal Yamaha 125Z sebelum digilis treler di Kilometer 3 Jalan Mempatih-Lanchang, Temerloh, kelmarin.


Memetik Harian Metro, dalam kejadian kira-kira jam 8.50 malam itu, Norazalina Abdul Rahim, 41, menunggang motosikal Demak dari FELDA Bukit Damar, Lanchang, bersama anaknya Nur Alya Natasha Rahim, 10.




Foto: Harian Metro




Mereka dalam perjalanan pulang selepas membeli barang basah untuk berniaga di bazar Ramadan sebelum kemalangan berlaku yang menyebabkan kedua-dua mereka meninggal dunia di tempat kejadian.


Sementara itu, seorang lagi anak mangsa, Nur Alya Waheeda, 9, cedera ringan dan dikejarkan ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah, untuk mendapatkan rawatan.


Portal berita itu melaporkan, Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Pahang Superintendan Mohamad Noor Yusof Ali berkata penunggang Yamaha 125Z, Zulallif Rashdan Raside, 21, dari Kampung Tedong, Lanchang, luka pada tangan dan kaki kiri.


“Siasatan mendapati ketika kejadian, Norazalina dipercayai cuba memotong treler sebelum bertembung motosikal ditunggang Zulallif yang datang dari arah bertentangan,” katanya.


Tambahnya, pertembungan itu menyebabkan mangsa bersama dua anaknya terjatuh dan digilis treler yang dalam perjalanan ke FELDA Bukit Damar dari Lanchang.


Bagaimanapun, siasatan pihaknya mendapati pemandu treler itu tidak berhenti selepas kejadian, sebaliknya meninggalkan lokasi berkenaan.

“Polis meneruskan siasatan berhubung kejadian itu mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-6-2017 01:11 PM | Show all posts
baca tajuk pun dah ngeri...

nak potong lori yang panjang. puas la nak lepas..
ni bertembung dengan motor pulak..

kail panjang sejengkal jangan nak duga lautan dlm..

dah tu seret anak sekali, tunggang bertiga pulak
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 01:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Pink_Purple replied at 17-6-2017 05:11 AM
baca tajuk pun dah ngeri...

nak potong lori yang panjang. puas la nak lepas..

motor akak ni enjin tak lepas utk potong. yang lori pulak x nak kalah.
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 01:34 PM | Show all posts
gigahertz replied at 17-6-2017 01:29 PM
motor akak ni enjin tak lepas utk potong. yang lori pulak x nak kalah.

tu la pasal..

lagi satu lori ni kadang2 tak nampak (xbekap lori ye)

apa2 pun jangan lawan le dengan kenderaan besar2 ni,dia raja jalanraya..

dah langgar pu lari tinggal gitu jer..takut kena belasah kut,




..selamat berpuasa


Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 01:35 PM | Show all posts
apakah ini kes moto takde lampu?   
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 01:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Lori tu perasan ke tak dia dah gilis mangsa?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 17-6-2017 01:45 PM | Show all posts
motor biasa motong jalan tengah2 garisan putih
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah,  ngerinya...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-6-2017 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirajiun.
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 02:56 PM | Show all posts
Takziah dan Al-Fatihah...

Kesiannya meninggal kerana nak cari rezeki di bulan Ramadhan...

Suaminya mana, kenapa suami tak pergi beli barang, ni terpaksa akak ni bawa anak sekali.

Kesian anak yang survive ibu dah pergi dulu...
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 02:57 PM | Show all posts
Kalau treler tu berhenti karang pemandu itu pula dipukul sampai mati. Punca kemalangan adalah 2 motosikal bertembung. Adakah memotong di selekoh?
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 03:16 PM | Show all posts
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 03:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Inalillah.....
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 17-6-2017 06:57 AM
Kalau treler tu berhenti karang pemandu itu pula dipukul sampai mati. Punca kemalangan adalah 2 moto ...

ini kes memotong x lepas. biasa treler lori ni mininum 8 tayar. dalam kes ni mangsa ada muatan lebihan. motor pulak cap ayam. cc tak kuat. tgh tgh motong ada pulak 125z di depan lorong bertentangan.
moto 125z tu konfem laju.

kalau situasi ni kita terbalikan cth mangsa menaiki 125z. mangsa tidak akan meninggal kerana memotong tak lepas tapi pasal tersangkut di tayar lori.

aku biasa kalau nampak lori atau treler aku akan larikan diri sejauh boleh.  malaikat maut ada kat lori tu.

satu lagi kenderaan MPV. ni pun sama jangan duduk belakang bila drive moto.
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 03:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah tadok ayo mate nk.kuo...huargh ngantoks
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 04:40 PM From the mobile phone | Show all posts
...tapi si Zulalif tu bawak moto tengah tengah jalan ka, sampai bertembung dgn acik malang 2 beranak  tuh???? Hanat sunggoh  
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-6-2017 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
..takziah buat keluarga acik tu ....
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Pixie902 replied at 17-6-2017 02:56 PM
Takziah dan Al-Fatihah...

Kesiannya meninggal kerana nak cari rezeki di bulan Ramadhan...

Dia janda. Dengarnya lepas raya nak kawin baru. Innalillahiwainnalillahirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Lampu jalan pulak xde situ gelap. Lori pulak mmg byk guna jalan tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2017 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Fuh.. Dgr dari kwn2 yang biasa pakai motor.. Bahaya kalau cuba memotong treler sbb ada angin akan buat motor tak stabil.... Aishh ngeri.. Takziah buat keluarga mangsa..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-6-2024 02:09 PM GMT+8 , Processed in 0.127731 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list