CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 7830|Reply: 69

[Dunia] Penampakan haiwan laut misteri di Indonesia

[Copy link]
Post time 15-5-2017 10:16 AM | Show all posts |Read mode




Penempuan haiwan laut misteri - Foto YouTube/Patasiswa Kumbamg Amalatu


MALUKU - INDONESIA. Penduduk tempatan terkejut dengan penemuan bangkai seekor haiwan laut gergasi yang terdampar di pantai di Maluku.


Bangkai seakan ikan paus atau sotong gergasi itu berukuran 15 meter panjang itu masih berdarah sehari selepas ditemui, menurut media tempatan dipetik Metro.uk.


Asrul Tuanakota,37, individu pertama yang menjumpai haiwan gergasi yang tidak diketahui itu berkata dia pada mulanya menyangka ia adalah sebuah bot yang terkandas.


Haiwan itu dipercayai telah berada di sana beberapa hari sebelum ditemui.


Sementara itu, Penyelaras Pengurusan Sumber Marin dan Pantai Indonesia, Nasrul Latulani berkata, sampel telah diambil dari tempat kejadian untuk ujian makmal.


"Taringnya berukuran empat meter ditemui pada bangkai dan menunjukkan ia berkemungkinan adalah rahang dari ikan paus," katanya




Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2017 10:26 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 10:44 AM | Show all posts
anjing laut gergasi ke
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Ponti laut
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Sotong gergasi kot
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
skrg ni di kedah...kerang, lala, dan lain binatang bercengkerang laut bnyk sangat...seolah olah bhgn tanah bwh laut mcm rancak beraktiviti. Jiran i kata nak tsunami kot..
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:08 AM | Show all posts
scorpionkiki replied at 15-5-2017 11:04 AM
skrg ni di kedah...kerang, lala, dan lain binatang bercengkerang laut bnyk sangat...seolah olah bhgn ...

jiran akak tu geologist ka?
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:08 AM | Show all posts
scorpionkiki replied at 15-5-2017 11:04 AM
skrg ni di kedah...kerang, lala, dan lain binatang bercengkerang laut bnyk sangat...seolah olah bhgn ...

i pun perasan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2017 11:23 AM | Show all posts
scorpionkiki replied at 15-5-2017 11:04 AM
skrg ni di kedah...kerang, lala, dan lain binatang bercengkerang laut bnyk sangat...seolah olah bhgn ...

hang duk kedah tang mana? akak duk tang shah alam
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:24 AM | Show all posts


ngko ni...

aku bygkan anjing beso yg serabai dgn bulu tu, mata pun tak nmpk... terlindung

mak aiiii..beso gila dari manusia....
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Takut nya baca..akhir zaman binatang dah makin besar
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:26 AM | Show all posts
scorpionkiki replied at 15-5-2017 11:04 AM
skrg ni di kedah...kerang, lala, dan lain binatang bercengkerang laut bnyk sangat...seolah olah bhgn ...


takutnya beb

ya Allah, lindungilah seluruh alam ini.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:27 AM | Show all posts
tanda nak kiamat
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:32 AM | Show all posts
octopus ni.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Yg pasti bukan sex doll

Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:37 AM | Show all posts
kraken kah???
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2017 11:43 AM | Show all posts
bangkai paus kan
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 11:50 AM | Show all posts
tu la satu gambar time dunia IT melanda planet Marikh ni.. hehe

kalo bab misteri, kompom ada1 je gambar hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 15-5-2017 11:23 AM
hang duk kedah tang mana? akak duk tang shah alam

i dok commute usj jitra kak....kampung dgn urban serentak...3 hr di usj...4 hari di jitra
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2017 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
kucen_miang replied at 15-5-2017 11:08 AM
jiran akak tu geologist ka?

dah kata kot kat hujung tu...takkanlah geologist
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-1-2023 06:14 PM GMT+8 , Processed in 0.142574 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list