CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 7542|Reply: 70

Seronok Tapi Seram, Cabar Diri Melawat Hantu Di Tempat 'Keras' Bangkok

[Copy link]
Post time 8-5-2017 04:51 PM | Show all posts |Read mode
Tiada siapa mampu menafikan keenakan masakan Bangkok, Thailand serta gedung membeli belah yang menawarkan pelbagai barangan menarik dengan harga yang murah di sana.


Namun semua itu sudah biasa dan 'cliche', apa kata kalau ke Bangkok nanti cabar diri anda dengan mengunjungi beberapa destinasi yang dikatakan 'keras' dan seram.


Mungkin berbaloi untuk menambahkan pengalaman. Jom semak tempat apa yang paling seram ada di sini.

1. Baiyoke Hotel tower 2

Foto: Bangkok.com


Anda rasa kesunyian dan keseorangan? Menginap sahajalah di sini bersama 'teman ghaib'. Walaupun hotel ini adalah salah bangunan tertinggi di Asia Tenggara, ramai yang mendakwa mengalami kejadian aneh di sini. Bahkan pada tahun 2012, ada tiga orang staf yang jatuh secara misteri dari tingkat 68 bangunan ini.


2. Ghost Tower

Foto: Travelog.me


Bangunan ini menerima julukan sebagai tempat kesukaan syaitan-syaitan di Bangkok. Bangunan yang terbengkalai ini sepatutnya dibangunkan sebagai sebuah apatmen mewah, namun banyak kecelakaan yang berlaku. Bermula dari arkiteknya yang didakwa membunuh, tanah kawasan ini juga dahulunya adalah tempat perkuburan kuno. Menurut sumber Okezone,ada satu jasad yang mati tergantung dan membusuk ditemui di sini.


3. Lapangan Terbang Suvarnabhumi

Foto: www.orientalescape.com



Terkejut bukan? Sebenarnya ia bukan kisah yang baru kerana kebanyakan pekerja ini memang tahu benar mengenainya. Tapak lapangan ini juga dulunya kawasan perkuburan.Hati-hati bila mahu ke tandas, takut terserempak dengan Poo Ming, jelmaan orang tua yang menjaga kawasan kubur dahulu.


4. Kuil Mae Nak

Foto: Thaiworldview.com


Kisah seorang isteri bernama Mae Nak ini memang sangat popular di Thailand. Apa yang seram adalah Mae Nak sudah meninggal dunia namun suaminya yang baru balik dari berperang langsung tidak mengetahui tentang kematian isterinya itu. Hantunya dikatakan berkeliaran menjalani kehidupan seperti manusia biasa. Jadi bagi anda yang mahu melihat sendiri penampakannya secara langsung, bileh kunjungi kuil Mae Nak yang terletak di Jalan Sukhumvit.


5. Muzium Forensik

Foto: Happytrips.com


Muzium ini dipenuhi dengan organ dan tubuh manusia yang telah menjalani hukuman mati atau orang yang meninggal disebabkan pelbgai penyakit. Bukan sahaja tubuh orang dewasa, malah tubuh kanak-kanak penuh di sini. Disebabkan itu, ramai yang pernah mendengar tangisan dan roh anak-anak kecil ini bermain dalam muzium.


Bagaimana, agak-agak cukup berani atau tak nak cuba pergi salah satu destinasi di atas? Ayuh, jangan jadi pengecut! -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-5-2017 04:55 PM From the mobile phone | Show all posts
wow..tempatnya cantik tp menyeramkan bila bab2 benda xnampak ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2017 05:01 PM | Show all posts
wow hebat
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2017 06:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Scarynyaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2017 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Saya tak berani
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2017 08:41 PM | Show all posts
takpe la... terimakasih aje la...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 8-5-2017 08:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Ooo mae nak tu bini pee mak citer handu lawak tu ke..
Kisah benar ek..tak sangka
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2017 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Ghost tower tu menarik betul
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-5-2017 11:16 PM | Show all posts
Bestnya! Baru thrill! I likeee!
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 04:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Tatottt!!
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 08:57 AM | Show all posts
taknak la..merosakkan getaran aku je...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 09:07 AM | Show all posts
Iols terasa nak p visit pla muzium tuuu..

Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 10:07 AM | Show all posts
I didn't noe abt the hotel tu....tapi di Thailand ni mmg lumrah kan
most cita hantu2 seram2 mostly from Thailand
yg kuil Mae Nak tu bukan dari cita Nang Nak tu ke???
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 10:12 AM | Show all posts
akak takut
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 10:25 AM | Show all posts
takde penyakit cari penyakit
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 10:26 AM | Show all posts
x pelah. kat malaysia pun byk tempat berhantu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2017 10:42 AM | Show all posts
x rare epot bangkok berhantu...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 11:00 AM | Show all posts
No thanks
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 11:49 AM | Show all posts
wahhh mae nak! iols suke cte tu, kelakar sgt seram tapi komedi
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2017 11:57 AM | Show all posts
Macam pilem seram Thai je ulasannya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Hanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti V79
syitaeyqaHanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti
Views : 199105 Replies : 4661
Ketua COVID-19 Di AS Dr. Anthony Fauci  Mengaku Peraturan Penjarakan Sosial 6 kaki ‘Hanya Rekaan, Tanpa Bukti Saintifik’.Anda terpedaya?
YgBenarKetua COVID-19 Di AS Dr. Anthony Fauci
Views : 23932 Replies : 159
Restoran Kantan Datin Isma
AngelFreakyAFRestoran Kantan Datin Isma
Views : 41253 Replies : 251
Perfume Mana yg Best?
NaatashaPerfume Mana yg Best?
Views : 105069 Replies : 419
‘Banyak Peniaga Melayu Tiada Ilmu Penyediaan Makanan Bersih & Selamat’ – Chef Wan
YgBenar‘Banyak Peniaga Melayu Tiada Ilmu Penye
Views : 11652 Replies : 7
Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
fadz84Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
Views : 30349 Replies : 222
Teka Teki Teka Tekok
FARRAZOOLTeka Teki Teka Tekok
Views : 27126 Replies : 106
Teka teki botol
syidapink88Teka teki botol
Views : 73611 Replies : 320
On your mark get set go!!
jueazOn your mark get set go!!
Views : 2020 Replies : 0
Makan separuh kak
jueazMakan separuh kak
Views : 9381 Replies : 3

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

17-6-2024 03:58 PM GMT+8 , Processed in 0.070288 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list