CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 20120|Reply: 276

[Tempatan] Sangat melucukan. Kartun menggambarkan Hadi Awang sebagai monyet

[Copy link]
Post time 11-4-2017 08:49 AM | Show all posts |Read mode
Edited by RP255 at 11-4-2017 09:06 AM



Titled “Monkey Act,” the cartoon featured two monkeys sitting on a tree named “Act 355” while a group of monkeys fight under it.
On the tree, one monkey dons a songkok and is labelled “speaker” while the other has a turban and is labelled “Hadi Awang”.





dan PAS mahu berdemonstrasi pula



KUALA LUMPUR: Pas is set to hold a demonstration outside the headquarters of Chinese-language daily Nanyang Siang Pau for running a derogatory cartoon on the party in its newspaper.

The demonstration, organised by Selangor Pas Youth Council, will be held at Nanyang's Petaling Jaya headquarters in Petaling Jaya at 11am.

A memorandum of protest is expected to be handed over by Pas reps to the publication.

It is understood that the protest will go ahead despite the newspaper having already issued an apology over the offending cartoon.

The cartoon depicted two monkeys on a tree, with one of the monkeys wearing a headgear (serban), supposedly resembling the party.

The cartoon is said to be poking fun at Pas president Datuk Seri Abdul Hadi Awang's tabling of a Private Member's Bill to increase the powers of the Syariah Courts, in Parliament last week.


Pas information chief Nasrudin Hassan said the party is offended and insulted by the cartoon which appeared in the newspaper. He said Pas will not hesitate to take legal action against the publication.

"This very rude and simply too much. Nanyang Siang Pau should retract the cartoon published in their daily and apologise to all Muslims, especially to Pas, for publishing such an insulting cartoon.

"This is shallow and uncivilised politics. We are seriously considering taking legal action against the publication," he said in a statement today.

He claimed that in the drawing, the publication had likened Parliament speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia to a monkey which jumped of the tree, since he had postponed the RUU 355 debate to the next Dewan Rakyat sitting.

"You have the right to disagree but not to this extent, " he said.

Nasrudin said the drawing also had the word 'RUU 355' and several Mandarin characters, which he assumed described the situation in the Dewan Rakyat last Thursday, when Hadi Awang tabled the Bill.

The RUU 355 issue has been an ongoing campaign by Pas and it was only last year that the party was allowed to bring the proposed amendments to the Syariah Courts to Parliament.





Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 11-4-2017 08:53 AM | Show all posts
apa komen pencacai pas @namirulmukminin

atau hari ini sibuk berdemo
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 09:04 AM From the mobile phone | Show all posts
sejak ada isu RUU355 ni rakyat sudah bebas dari tekanan kos sara hidup..tahniah
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 09:09 AM | Show all posts
RP255 replied at 11-4-2017 08:53 AM
apa komen pencacai pas @namirulmukminin

atau hari ini sibuk berdemo

Cinapek punya keje.. apa nak heran... Dah memang itu cara puak cinapek meluahkan rasa benci dia pada seseorang... Orang Melayu menilai dalam diam... Makin dibuat mcm tu, makin menambahkan kredit utk Hj Hadi... Makin melayu sayang Hadi... Hasilnya kita lihat pasca PRU nanti ye...

TQ Nayang Siang Pau kerana tolong taburkan benih sokongan orang Melayu utk PAS dan Hadi.. Hasilnya akan dituai dalam PRU nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 09:13 AM | Show all posts
namirulmukminin replied at 11-4-2017 09:09 AM
Cinapek punya keje.. apa nak heran... Dah memang itu cara puak cinapek meluahkan rasa benci dia pa ...

Saya setuju... mereka menanam benih kebencian pada org melayu. Siapa yg rugi? tepuk dada tanya diri sendiri.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-4-2017 09:20 AM | Show all posts
namirulmukminin replied at 11-4-2017 09:09 AM
Cinapek punya keje.. apa nak heran... Dah memang itu cara puak cinapek meluahkan rasa benci dia pa ...

hadi awang bukannya seorang nabi.
kerana sikap dia , menyebabkan orang berfikir dia seperti monyet

jadi dia harus menyalahkan diri sendiri

faham?



Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 11-4-2017 09:21 AM | Show all posts
Lollipop111 replied at 11-4-2017 09:13 AM
Saya setuju... mereka menanam benih kebencian pada org melayu. Siapa yg rugi? tepuk dada tanya dir ...

kamu ini lack of humor
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 09:27 AM From the mobile phone | Show all posts
makin hari makin jahat manusia.. politik punya pasal
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-4-2017 09:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Ya ampuun
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 09:45 AM | Show all posts
RP255 replied at 11-4-2017 09:20 AM
hadi awang bukannya seorang nabi.
kerana sikap dia , menyebabkan orang berfikir dia seperti monye ...

Sapa kata dia nabi? Sebab dia bukan nabi lah  maka dia ada kelemahan juga... Tapi tak patutlah dihina sedemikian rupa.. Penghinaan itu akan meningkatkan lagi dpenghormatan orang melayu kepada dia.. Bukan lagi merendahkan... Yang rugi siapa??

Cinapek nampak kebudak-budakan dalam berpolitik.. Patut la macai2 semua bodo.. Politik kebudak-budakan tu PAS dah tinggalkan lama dah.. Satu masa dulu, PAS pon terikut2 jugak cara kebudak-budakan cinapek dalam berpolitik.. Lani PAS dah makin matang.. Biar je puak cinapek nak cerca nak kutuk Hadi.. Takpa.. Tak rugi apa pon.. Pasai yg duk menilai ni rakyat... Cina pon bukan semua buleh terima cara kebudak-budakan mcm tu..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-4-2017 09:47 AM | Show all posts
namirulmukminin replied at 11-4-2017 09:45 AM
Sapa kata dia nabi? Sebab dia bukan nabi lah  maka dia ada kelemahan juga... Tapi tak patutlah dih ...

lepas tu berdemo pula?

banjir di kelantan, adakah mereka berdemo?
ketirisan 90 juta wang 1mdb, adakah mereka berdemo?
pembalakan di kelantna, adakah mereka berdemo?
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 09:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Orang melayu bnyk je yang ketawakan dato seri najib, buat lawak bukan2, karikatur bukan2.. Semua suka je. Tapi bila org lain buat benda yang sama pada hadi awang atau nabi muhammad sentap pulak.

Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 09:49 AM | Show all posts
RP255 replied at 11-4-2017 09:47 AM
lepas tu berdemo pula?

banjir di kelantan, adakah mereka berdemo?

Dah nak konar tang isu lain plak dahh...

90 jota ye?? Aka rasa aku ada sahut cabaran sorang macai kat tred sebelah pasal 90 jota tu.. Ko teringin nak join macai tu silakan... Buleh kita tengok macai bogel beramai2 kat sini nanti...
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 09:54 AM | Show all posts
dah tahu perangi cina mcm tu biarkan shj...nanti time PRU jangan lupa undi selain PKR & DAP & Harapan...tu je..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-4-2017 09:56 AM | Show all posts
namirulmukminin replied at 11-4-2017 09:49 AM
Dah nak konar tang isu lain plak dahh...

90 jota ye?? Aka rasa aku ada sahut cabaran ...

jadi kamu dapat mengeluarkan bukti PAS tidak menerima 90 juta
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 10:21 AM | Show all posts
Bad taste in humor.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-4-2017 10:53 AM | Show all posts
cuba kalau puak dia kena..
sure 7 hari 7 malam meratib..
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Hina hadi = hina isle ??? Kah kah kah...
Sejak kawan dgn umno nih ... hihihi
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 11-4-2017 11:05 AM | Show all posts
tu laaa selalu labelkan org biawak,anjing,babi...skg kan dah kena monyet




tau plak sentap yer...karma!!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-2-2024 03:09 AM GMT+8 , Processed in 0.099322 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list