CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 9084|Reply: 43

Pensyarah cuba betulkan mitos mengenai Islam

[Copy link]
Post time 30-1-2017 08:26 PM | Show all posts |Read mode
LECTURE TAKES AIM AT MYTHS ABOUT ISLAM

The Muslim Student Association held an event to dispel stereotypes about Islam.
By Emi Bendler

emilia-bendler@uiowa.edu

In light of the current political climate, students from the University of Iowa Muslim Student Association held a lecture on Jan. 27 in the IMU hoping to combat stereotypes associated with the religion.

The event, titled “Misconceptions of Islam,” featured Islamic scholar Mufti Minhajuddin Ahmed, a Chicago resident who hosted the event.

The theater was filled with dozens of people, ranging from toddlers to men and women.

Abdualrahman Ismail, the public-relations officer for the Muslim association, said the current political climate definitely affected the timing of the event.

“Islam and Muslims are getting a lot of attention recently because of Trump and his decision,” he said.

During the talk, Ahmed shared what it means to be a Muslim, using the phrase “We as Muslims believe” to remind people that he knows that not everybody believes what he does.

He took time to share some key beliefs along with common misconceptions that people have about Islam. One issue he touched on was terrorism in the name of Islam.

“Not all Muslims are terrorists, and not all terrorists are Muslims,” Ahmed said.

He said that while everybody feels pain when terrorist attacks occur, Muslims feel a “double pain,” because they’re mourning both the lives lost and people injured, along with believing that their entire religion is being wrongfully accused.

He pointed out other acts of terrorism that have been done in the name of a religion.

“It would be a great injustice if we said Christianity is responsible [for the Crusades],” he said. “Terrorism has no religion.”

When asked about the best way to combat these misconceptions and Islamophobia, Ahmed looked toward education.

Ahmed Souaiaia, a UI associate professor of Islamic and Middle Eastern Studies, echoed Ahmed’s advice saying, “The university is a great place to learn and overcome negative stereotypes.”

Ismail also gave his insights, saying, “I would say to those people to please come to our [Muslim Student Association] events and meet us, because we really want to be friends and not enemies.”

During the Q&A, many people expressed concern about the new government officials.

One person asked if it would be considered disrespectful if everyone converted to Islam to try to stop certain government orders being put into place. Another asked if it is disrespectful to wear a hijab if they are not a Muslim.

“My heart is so warm,” Ahmed said, referring to these questions. He expressed his love that people would consider doing these things for his religion.

After the event was over, many of the attendees stayed around to talk to either each other, people from the Muslim association, or to Ahmed.

UI student Joseph Stiefel, who attended the event, said before the lecture he felt “too inadequate” to respond when he heard Islamophobia. However, after hearing Ahmed talk about the religion, he feels more informed and ready to stand up against discrimination.

Erica Dangos, another attendee, agreed with Stiefel, saying, “I feel more informed coming out of it.”

The association holds various events throughout the year. The members welcome Muslims of any race or gender and anyone else who is interested in joining them.
http://daily-iowan.com/2017/01/2 ... -myths-about-islam/



          
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 30-1-2017 08:29 PM | Show all posts
mana boleh jadi kawan? mana mau campak koran pak arab tu?  
http://www.thereligionofpeace.co ... ews-christians.aspx
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2017 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
..Atheist. replied at 30-1-2017 08:29 PM
mana boleh jadi kawan? mana mau campak koran pak arab tu?  
http://www.thereligionofpeace. ...

Acong,  jom masuk isle
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-1-2017 08:38 PM | Show all posts
Edited by ..Atheist. at 30-1-2017 01:16 PM
wajevo replied at 30-1-2017 12:35 PM
Acong,  jom masuk isle

buat apa? aku bukannya percayakan tuhan isle  


Amir Izhar
4 hrs · Kuala Lumpur ·

SYARAT SAH MELAYU.
1. Tudung itu Islam.
2. Yahudi itu musuh.
3. Babi itu haram.
4. Salib itu sesat.
5. Syiah itu musuh.
6.Jin itu dengki dengan melayu.
7. DAP itu musuh.
Tu je 7 Rukun Melayu.
*Jika anda percaya kesemuanya diatas. sah anda Melayu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2017 09:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko tak percaya, itu cuma kebebasan ko je


Itu tak ubah kenyataan yg hakiki

Tolak tarik cuma mcm tahan n lepas kentot, so nothing to brag of punnnn
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2017 09:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko tak percaya, itu cuma kebebasan ko je


Itu tak ubah kenyataan yg hakiki

Tolak tarik cuma mcm tahan n lepas kentot, so nothing to brag of punnnn
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-1-2017 09:11 PM | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 30-1-2017 01:09 PM
Ko tak percaya, itu cuma kebebasan ko je

hakikatnya tuhan kamu tak wujud  
Reply

Use magic Report

Post time 30-1-2017 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
..Atheist. replied at 30-1-2017 08:38 PM
buat apa? aku bukannya percayakan tuhan isle  



Acong,  jom masuk melayu.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 31-1-2017 02:48 AM | Show all posts
wajevo replied at 30-1-2017 02:37 PM
Acong,  jom masuk melayu.

kena lak percayakan jin & bunian  
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-1-2017 03:50 AM | Show all posts
agama keamanan?  

[youtube]r4D_OLm-RV4[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=r4D_OLm-RV4
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 06:42 AM From the mobile phone | Show all posts
..Atheist. replied at 31-1-2017 02:48 AM
kena lak percayakan jin & bunian

Dah kau pun bekawan dgn jin dan bunian kan?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-1-2017 06:47 AM | Show all posts
wajevo replied at 30-1-2017 10:42 PM
Dah kau pun bekawan dgn jin dan bunian kan?

boleh bela saka & hantu raya?  
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 06:52 AM From the mobile phone | Show all posts
..Atheist. replied at 31-1-2017 06:47 AM
boleh bela saka & hantu raya?

Boleh acong. Nanti kau boleh jadi macam aladin.  kaya,  hensem,  sukses, , ada  bini cun,  dan ada khadam.
Itu yg kau nak kan?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-1-2017 06:54 AM | Show all posts
wajevo replied at 30-1-2017 10:52 PM
Boleh acong. Nanti kau boleh jadi macam aladin.  kaya,  hensem,  sukses, , ada  bini cun,  dan ada ...

jadi mitos cam aladin, jadi tak wujud   
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 09:35 AM From the mobile phone | Show all posts
..Atheist. replied at 30-1-2017 09:11 PM
hakikatnya tuhan kamu tak wujud

U cant see ur own face without the help of man made mirror

So the existence of all creation is the proof of the existence of the creator

Lojik camni pun acom cannot rebutt , lagi nk berlagak atheist

Tak cukup being atheist acom, ko kne lgbt gak, baru btui MILLINIUM modernist ahahaha

Takat layan low yat n dok kepong ke puchong ke berlagak atheist sangat lah memalukan hahaha
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-1-2017 10:01 AM | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 31-1-2017 01:35 AM
U cant see ur own face without the help of man made mirror  

So the existence of all creatio ...

logik bongok apa yg ko pakai?  
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 31-1-2017 12:27 PM From the mobile phone | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 31-1-2017 09:35 AM
U cant see ur own face without the help of man made mirror  

So the existence of all creatio ...

Ramai Atheists percaya benda yang boleh dilihat di depan mata. Atheist bukan tentang berlagak. Atheist perlukan bukti untuk percaya. Mahkamah perlukan bukti di depan mata untuk dakwa sesiapa melakukan jenayah. Adakah kamu nak beli kereta kalau tiada kereta di depan mata kamu? Adakah kamu masih nak beli kereta walau kalau dalam hidup ni memang tiada kereta? Angin dapat dirasai dan dilihat kehadirannya menerusi alatan saintifik. Neraka langsung tak dapat dirasai atau dilihat. Dalam angin ada atom yang dapat dilihat dengan menggunakan alatan saintifik. Adakah kamu nak percaya neraka walau kalau tiada neraka di depan mata kamu? Adakah kamu masih nak percaya neraka walau kalau neraka memang tak ada? Adakah kamu masih nak memandu kereta walau kalau sebenarnya memang tiada kereta sampai bila-bila. Apa bukti Tuhan tak wujud? Ramai yang lain boleh tanya apa bukti agama Hindu adalah salah? Apa bukti Tuhan Hindu tak wujud? Apa bukti Tuhan lain tak wujud? Dalam hidup ni juga ada ramai orang yang cacat penglihatan seperti orang buta yang biasanya guna tongkat untuk berjalan. Tapi dalam hidup ni memang masih ada ramai orang yang masih boleh melihat matahari yang boleh dilihat, bulan yang boleh dilihat, kuman yang boleh dilihat dengan menggunakan mikroskop walau kuman tak dapat dilihat tanpa menggunakan mikroskop. Itulah sebabnya ramai jadi atheists. Itulah sebabnya ramai tiada agama. Apa bukti Superman tak wujud? Jawablah. Sebenarnya adalah jenayah kalau lahirkan anak sebab tiada bukti untuk pastikan anak selamat dari tragedi seperti kalau anak tiada tangan sebab dilanggar kereta atau kalau anak tiada kaki sebab dilanggar kereta atau kalau anak nak bunuh diri sendiri atau kalau anak dimasukkan ke dalam neraka tanpa henti berdasarkan Islam agama kamu tu. Atheist adalah insan tiada agama. Atheism bukan agama. Adalah tak patut sebab dalam sejarah Islam ada menyatakan bahawa Muhammad dapat lihat rupa Tuhan masa Muhammad masih hidup sebelum Muhammad dah wafat tetapi ramai yang lain tak dapat lihat rupa Tuhan masa ramai yang lain masih hidup sebagai manusia maka itu adalah tak patut sebab tak sama dan maka dengan itu ramai yang lain tak boleh dipersalahkan sebab ramai yang lain masih tak nampak Tuhan di depan mata mereka masa mereka masih hidup sebagai manusia sebelum mereka dah jadi mayat. Berakal adalah syarat sah Islam. Maka adalah tak boleh untuk menyatakan bahawa manusia tak boleh guna akal untuk menilai Islam. Ada orang bodoh yang kata bahawa Islam itu letaknya di luar akal. Ada lagi orang bodoh yang kata bahawa orang Islam tak akan beriman selagi Islam dinilai oleh akal orang Islam. Nabi Muhammad pun tak pernah menyatakan seperti tu. Ramai orang atheist yang dah belajar tentang Islam secara mendalam. Saya dah tau makna Islam. Bendera Amerika tiada gambar pedang besar dan panjang. Bendera Malaysia tiada gambar pedang besar dan panjang. Bendera Arab Saudi ada gambar pedang besar dan panjang. Kenapa bukan "Luaskan duit mu Johor."? Kenapa bukan "Luaskan baik mu Johor."? Kenapa "Luaskan kuasa mu Johor."? Itu sebabnya ada gambar pedang besar yang panjang dalam bendera Arab Saudi. Islam juga disebarkan dengan pedang. Berdakwah bukan bermaksud meluaskan kebaikan. Berdakwah adalah meluaskan kuasa ramai orang Islam. Seperti "Luaskan kuasa mu Johor." sebab duit, harta dan kebaikan tak dapat buat Islam jadi agama rasmi negara Amerika. Duit, harta dan kebaikan juga tak dapat buat negara Arab jadi juara dalam pertandingan bolasepak FIFA World Cup iaitu Piala Dunia FIFA. Kebaikan cuma sebahagian dalam hidup. Dalam Islam tak selalu kata bahawa "Allah maha baik." dan tu sebab ramai orang Islam kata "Allah maha kuasa." dan dalam laungan azan pun tak kata "Allah maha baik." tetapi dalam azan menyatakan "Allah maha besar." sebab kuasa adalah segalanya selagi hidup ni masih wujud iaitu masih ada. Power is everything. Insan atheist adalah insan berpengetahuan. Nabi Muhammad pernah guna pedang tapi Nabi Zakariyya tak guna pedang masa Nabi Zakariyya dibunuh sebab Allah ugut Nabi Zakariyya bahawa pangkat keNabian Nabi Zakariyya akan diambil oleh Allah kalau Nabi Zakariyya melawan masa Nabi Zakariyya dibunuh masa tu. Berdakwah bermaksud meluaskan kuasa Islam. Berdakwah bukan bermaksud meluaskan kebaikan. Itu sebabnya ramai manusia berbunuhan selagi masih ada manusia yang melahirkan anak. Nick Vujicic adalah seorang lelaki yang dilahirkan tanpa kaki dan tangan sampai Nick Vujicic pernah rasa nak bunuh diri Nick Vujicic sendiri sebab Nick Vujicic rasa tak selesa dilahirkan sebagai manusia yang tiada tangan dan tiada kaki. Itulah sebabnya melahirkan anak adalah suatu perbuatan jenayah yang tak bermoral yang berunsur penderaan emosi dan berunsur penderaan fizikal sebab manusia tiada bukti untuk pastikan anak selamat di dunia dan di akhirat kalau berdasarkan Islam kalau anak tiada tangan sebab dilanggar kereta, kalau anak tiada kaki sebab dilanggar kereta, kalau anak dalam neraka, kalau anak dalam neraka tanpa henti. Ada ugutan bunuh dalam Islam. Ada banyak ugutan dalam Islam. Ugutan tak sama seperti nasihat. Nasihat adalah seperti "Jaga diri." atau "Awak perlukan rehat yang cukup." atau "Awak perlukan bantuan kewangan." dan ugutan adalah seperti "Tak bayar hutang pasti dipukul." atau "Tak solat pasti masuk neraka." atau "Tak tutup aurat pasti masuk neraka." atau "Bunuh diri sendiri pasti masuk neraka." dan ugutan bunuh adalah seperti "Isteri Islam yang dah berzina jenis bersetubuh boleh dibunuh berdasarkan Islam." atau "Orang Islam yang dah keluar dari Islam boleh dibunuh berdasarkan Islam." dan itulah sebabnya masih ada ramai orang yang tak nak jadi orang Islam.

Selamat sejahtera.

Aku ingin nyatakan bahawa pengakuan dan perdebatan adalah dua perkara yang berbeza.

Aku punya pengakuan ni bukan untuk perdebatan kecuali hanya pengakuan sebenar oleh aku selama aku hidup.

Secara jujurnya aku rasa meluat dengan sikap ramai yang selalu sangat kata "Kau tak patut buat macam tu. Kau tak patut kata macam tu." yang menunjukkan ramai tau apa yang dikehendaki tapi menyusahkan hidup ramai yang lain dengan kata "Kau tak patut kata macam ni. Kau tak patut buat macam ni." sebab sebenarnya hidup tiada makna.

Dalam syurga kita dapat semua yang kita nak.

Dalam syurga kita boleh mintak semua yang kita nak.

Ya Mujib bermaksud Allah maha memakbulkan permintaan hambaNya.

Allah dah berikan solat hajat, doa dan solat istikharah kepada kita untuk kita dapat apa kita nak.

Allah tak mungkir janji.

Dalam doa selepas setiap azan dilaungkan ada menyatakan bahawa Allah tak mungkir janji.

Tiada siapa dapat halang Allah untuk beri semua yang kita nak bila kita dalam syurga Allah.

Sedangkan pelacur pun ada yang dapat masuk ke dalam syurga sebab bantu binatang yang dalam kesengsaraan.

Apa yang kita nak bila kita dalam syurga Allah?

Secara jujurnya kalau saya berada di dalam syurga maka saya nak sebuah telefon yang boleh delete Dia dan semua seperti;

1. Delete semua kewujudan.

2. Delete semua tujuan hidup.

3. Delete semua ahli neraka.

4. Delete semua ahli syurga.

5. Delete semua video lucah.

6. Delete semua gambar lucah.

7. Delete semua ruang.

8. Delete semua tempat.

9. Delete semua masa.

10. Delete saya dan semua telefon.

Saya nak diri saya dipadam.

Saya nak delete diri saya.

Saya nak delete semua kekosongan.

I want to be deleted.

Saya nak diri saya didelete.

Allah maha berkuasa.

Allah maha bijaksana.

Allah maha memakbulkan.

Allah maha pemurah.

Lepas kita mati nanti kita masih ingat semua yang kita fikir masa kita hidup sebagai manusia di atas muka bumi ni.

Allah tak akan lupakan apa yang kita minta sebab Allah tak mungkir janji.

Tiada siapa yang dapat halang Allah kalau Allah nak beri saya sebuah telefon yang boleh delete Allah dan semua.

Ini adalah pengakuan jujur saya.

Saya dah penat jadi kewujudan.

Hidup ni macam permainan video.

Hidup ni macam video game.

Kita akan rasa penat sampai tenat kalau kita main video game selama seminggu tanpa henti, tanpa rehat dan tanpa tidur.

Penat adalah penat.

Penat bersukan dan sebagainya.

Penat bukan berputus asa.

Penat bukan give up.

Penat adalah tired.

Penat bukan bored.

Penat bukan bosan.

Penat adalah letih.

Sebenarnya hidup ni tiada makna.

Lagi bagus kalau tiada semua.
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 01:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup ini menunggu MATI
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 01:15 PM From the mobile phone | Show all posts
..Atheist. replied at 31-1-2017 10:01 AM
logik bongok apa yg ko pakai?

Fak u atis celop   
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2017 05:07 PM From the mobile phone | Show all posts
..Atheist. replied at 31-1-2017 06:54 AM
jadi mitos cam aladin, jadi tak wujud

Sudahlah acong,  kau takmo masuk melayu sebab kau takut kena sunat kan?      
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-10-2022 04:42 AM GMT+8 , Processed in 0.113431 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list