CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 4039|Reply: 24

[Dunia] Zoo kotor, panda gergasi makan sampah.

[Copy link]
Post time 13-10-2016 12:27 PM | Show all posts |Read mode
Zoo kotor, panda gergasi makan sampah

12 OKTOBER 2016

http://www.sinarharian.com.my/gl ... kan-sampah-1.572413

Foto yang viral di laman sosial di China


SHANXI - CHINA. Foto yang menunjukkan seekor panda gergasi makan sampah-sarap akibat persekitaran zoo kotor telah menimbulkan kemarahan di China.
Menurut laporan Dailymail, foto berkenaan yang dirakam oleh pelawat zoo Taiyuan menunjukkan botol air, pembalut makanan dan sampah lain di kurungan haiwan terbabit.


Foto berkenaan yang viral di laman sosial kemudian mengecam zoo berkenaan kerana panda gergasi dianggap sebagai 'simbol negara'.
Selepas dikecam di laman sosial, pihak zoo akhirnya mengeluarkan kenyataan dengan mendakwa zoo berkenaan terlalu sibuk pada hari kejadian.
Pihak zoo bagaimanapun memohon maaf dan telah mengarahkan pekerjanya mengemas dan mencuci kurungan panda terbabit.




Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 13-10-2016 12:28 PM | Show all posts
Huntunglah panda di zoo negara Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Alasan 'terlalu sibuk' tu Spidey sering guna apabila boss berikan Spidey tugasan baru.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 12:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Panda di zoo malaysia jugak yang bertuah. Besday oun selebret.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 01:09 PM | Show all posts
siap baling sampah dan botol air dalam cag tu...   pelawat zoo ni orang ke babi?  
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 01:14 PM | Show all posts
nama pun ummah prc..sedangkan berak pun merata ni kan buang sampah
haruslah merata juga

dasar makhluk takdak kesedaran sivik
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 13-10-2016 01:37 PM | Show all posts
Bodonya yg baling sampah masuk kandang tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 02:06 PM | Show all posts
kesian gakla kt pekerja zoo tu, dah pelawat takde kesedaran sivik
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-10-2016 02:07 PM | Show all posts
spiderman80 replied at 13-10-2016 12:31 PM
Alasan 'terlalu sibuk' tu Spidey sering guna apabila boss berikan Spidey tugasan baru.

kalau kt opis ni bagi alasan gitu, nanti kena pusing balik, omputih kata tak gheti time management
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Sian panda...
Pasni bleh mai malaysia..
Mkn sedap..dok dlm aircond
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 03:35 PM | Show all posts
salahkan zoo je..abis rakyat korang yg bt sampah tu tak salah..pelik betul mentaliti dorg ni
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 03:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbbtu gemuk mkn sampah rumpenye...
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 04:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku kalo WW111 meletus dan China kena nucklear aku cash kan aje...
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 04:05 PM | Show all posts
Siannya mesti ni masa cuti panjang seminggu aritu bersyukur le yang dapat duduk kat Malaysia tak kena cam tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 05:57 PM | Show all posts
Dengan orang lain ko orang charge macam-macam... sampai berjuta.

Tapi dalam kandang sendiri pun dah serupa sampah.

So, kita tak sepatutnya bayar RM2juta kepada mereka.


Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 10:32 PM | Show all posts
Rasanya bukan semua zoo kat sana macam tu kut. China besar, tak kan lah cuma ada satu zoo saja yang patut kita highlightkan, kan...kan?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-10-2016 10:37 PM | Show all posts
spiderman80 replied at 13-10-2016 10:32 PM
Rasanya bukan semua zoo kat sana macam tu kut. China besar, tak kan lah cuma ada satu zoo saja yang  ...

penah pegi yg kat chendu punya..mmg cantik zoonya..khas utk panda..panda2 pun nampak hepi gituh..
ni yg pprt punya area kot
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 10:42 PM | Show all posts
saladin780 replied at 13-10-2016 10:37 PM
penah pegi yg kat chendu punya..mmg cantik zoonya..khas utk panda..panda2 pun nampak hepi gituh..
...

Wow!! Saladin pernah pergi ke sana. Dengar kata udara sana agak nyaman sebab jauh dari Beijing atau Shanghai kan? Lagipun sana kawasan pergunungan.
Spidey pun tak pernah sampai ke China walaupun moyang asal sana.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 10:48 PM | Show all posts
spiderman80 replied at 13-10-2016 10:42 PM
Wow!! Saladin pernah pergi ke sana. Dengar kata udara sana agak nyaman sebab jauh dari Beijing ata ...

spider gi lah sana..4 jam je flight dri KL..cina sana baik2 sangat jauh beza ngan cina beijing yg kasar n kuat menipu..pusat jagaan panda terbesar china ada kat situ..nak skiing bleh gi xiling shan
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2016 10:49 PM From the mobile phone | Show all posts
panda msia dok dlm ekon
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

3-3-2024 04:49 AM GMT+8 , Processed in 0.067670 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list