CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 4701|Reply: 26

Cerita sedih

[Copy link]
Post time 23-8-2016 10:36 AM | Show all posts |Read mode
"Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad. Ahmad tersenyum memandang isterinya.

"Cantik isteri abang hari ni," Ahmad mencubit pipi Julia lembut.

"Ayah, ayah, cepat la yah," Liz dan Lin meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung.

"Yelah, yelah, ayah dah siap ni."

Julia hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?"

"Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni
abang ada peluang untuk cuti panjang." Ahmad berkata kepada isterinya
tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Teluk Intan mengambil masa lebih kurang empat
jam. Liz dan Lin dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan
isterinya, Julia. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Ahmad berkata
dalam hati.

Sedikit demi sedikit Ahmad menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Ahmad semakin seronok. Ahmad dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Ahmad cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Ahmad masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Julia terjaga dari tidurnya.

"Tak ada apa la sayang, rileks... cepat sikit kita sampai kampung nanti."


"Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa.... jangan laju sangat bang, Julia takut." Julia cuba memujuk Ahmad supaya memperlahankan kenderaannya.

"Rileks Julia, tak ada apa-apa," Ahmad terus memotong bas ekspres didepannya tanpa was-was.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?" kata Ahmad setelah berjaya memotong bas ekspres tadi.

"Sudah la tu bang."

"Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Julia tengok abang motong dia aaa...." Ahmad terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai. Ahmad terus membelok ke kanan untuk memotong dan.... di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!.

"Julia....bangun nak," sayup-sayup terdengar suara emaknya.

Julia membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. "Mana abang Ahmad mak? Macammana dengan suami saya, mak? Liza, Linda....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Julia menyoal emaknya. Julia tak dapat menahan kesedihannya lagi. Julia menangis semahu-mahunya di depan emaknya. Emaknya memandang Julia tepat-tepat.

"Macamana dengan suami Julia mak, abang Ahmad?" Julia masih terus menangis.


PANGGG!!. Kepala Julia ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Julia terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?

"Banyak la engkau punya suami! Muka dahlah tak cun, belajar pun malas, kerja pun takde, ada hati nak berlaki. Apa punya anak dara la kau ni?? Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang! Asar pun dah nak habis!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....... dan Julia tersengih keseorangan.Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! "

hahahahaha.......

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-8-2016 11:07 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2016 01:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2016 02:03 PM | Show all posts
lol:
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2016 03:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Baik punya berangan
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2016 04:06 PM | Show all posts
berangan boleh buat cerpen..hikhikhi
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2016 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Citttt berangan rupanya..sedih sangat
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 01:46 PM | Show all posts
versi baru nih..
selalunya yang mimpi si ahmad
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-8-2016 05:44 PM | Show all posts
suspen baca....
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Tersentap air mata nak keluar
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 11:19 PM | Show all posts
doublethread replied at 24-8-2016 10:41 PM
Tersentap air mata nak keluar

taw takpe.
air mata sedey otometik convert jadik airmata gelak
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2016 03:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Teringat plak kisah sari.
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2016 10:10 AM | Show all posts
kehkeh...tarik balik air mata aku ni...
Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2016 04:09 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 08:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 28-8-2016 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-8-2016 09:15 PM | Show all posts
gigih membaca
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2016 01:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahaha
Ingat salah board tadi
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2016 02:46 AM | Show all posts
Mendapat penampar sebiji hahahahah.  
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 10:55 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Lawak & Santai


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-8-2022 07:34 PM GMT+8 , Processed in 5.507595 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list