CariDotMy

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: hairul123

All About Pulau Langkawi - Part 4

Close [Copy link]
Post time 13-3-2012 09:23 PM | Show all posts

bilik air ala2 TUNE hotel...

Rate adalah dari RM85-RM170/room/nite

boleh try Azio Hotel...ni mmg betul2 tgh pekan kuah...turun hotel jer terus shopping heheheeheheheh
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 13-3-2012 09:25 PM | Show all posts
Reply 2444# ain0345

wslm...de baron ke pekan kuah..tak sampai pun 5minit...dkt sgt...!
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2012 09:26 PM | Show all posts
Reply 2446# fida75

fida..yanie tak sempat p EE..kami p mkn kt wan thai...esok nye,,,mkn kt area de baron je....huby dh penat psl dok pulas remote keta kontrol siang tu...ehheehhe
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2012 09:33 PM | Show all posts
Sapa2 tau pasal hotel bahagia...
OK x? Tgk dlm web ada promo..
Bulan 5 ni nak g... cadang nak cari hotel murah2 je sbb naik flight dari lcct pkl 7
sampai sana dah dkt pkl 8... tu yg malas nak cari yg mahal
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 09:00 AM | Show all posts
Reply 2464# suziela123

i dok hotel bahagia satu mlm last feb.. dpt harga rm60 utk bilik standard book kt airasiago.. klu just utk melelapkan mata sebelah malam, mmg ok.. sbb bilik kecik sgt n antara katil n dinding yg ada tv muat2 utk lalu jek.. sblh katil dah dinding bilik air.. pastu dinding bilik air tu cermin so ala2 blh nmpk bayang2 gitu..
bilik i duduk ada 2 katil single tp saiz yg besar.. so mmg selesa utk tido 4 beranak.. makanye budak2 dok main lompat2 atas katil je la since kt lantai mmg xde ruang utk melompat.. hehe..
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 09:03 AM | Show all posts
Reply 2444# ain0345

ain tanye de baron resort @ hotel baron? sbb ni dua hotel yg berbeza.. yg ada swimming pool adalah de baron resort..
dua2 ni kt kuah.. tp hotel baron blh jln kaki je nak ke kedai2 sume tu.. cuma naik jambatan jek.. tp klu de baron resort, maybe kena naik kete dlm 5 min camtu..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 14-3-2012 09:52 AM | Show all posts
Reply  minidictionary

min....landcons hotel..bilik nye besar jugak,kalau amik quad room ut ...
yanieyusuf Post at 12-3-2012 07:47 PM

Yanie, Min dah email Landcons tapi they all tak provide baby cot la pulak. N harge tu x masuk breakfast.
Bertambah pening la daku. Aseania x silap ade baby cot. Adoi. Min bwk parent skali so takut kene cam bilik Yanie dpt tu.
Kene naik tangga. Mane la org tua larat.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 10:14 AM | Show all posts
Reply  eryne81

dear...better u book bilik...sbb de baron tu slalu gomen wat kusus kat situ ...
yanieyusuf Post at 13-3-2012 21:10

a'ah..betul..aritu ai pun dapat rm180 masa bukan cuti sekolah..memang best de baron nie...breakfast pun kira ok la jugak..
nak jalan2 kat kedai2 dekat2 situ pun senang je...emm..sebelum ai stay kat de baron nie..ai stay kat Langgura Baron kat pantai cenang..best gak biliknya..ai dapat rm120 for deluxe room with double queens bed.tepi pantai..tapi x view pantai..coz ada lagi satu banggunan belakangnya..

nie receptionnya..

kat luar bilik...

dalam bilik..

bilik air...
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 14-3-2012 12:05 PM | Show all posts
Reply  ain0345

ain tanye de baron resort @ hotel baron? sbb ni dua hotel yg berbeza.. yg a ...
azlianakasim Post at 14-3-2012 09:03

yang yani paste gambo tadi de baron resort la ek........ hehe....... tenkiu azliana......... rasa cam nak booking stay kat sini la...... mcm best.... dekat je ngan kuah kan......
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 12:06 PM | Show all posts
Reply 2468# myra_akira

mcm menarik gak tempat ni.........
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 12:44 PM | Show all posts
salam semua,

nak tumpang tanya, if saya drive dari KL to Kuala Perlis , berapa lama ya? and normally parking kat kuala perlis tuh kat mana? first time g LGK drive.  

terima kasih semua.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 02:15 PM | Show all posts
saya pun akan ke langkawi awal bulan april ni... masih mencari2 hotel... ada survey best star, landcons, langgura, adlina drive inn.. semer cm best... huhuhu.. tamak tul..

cm adlina drive in dia bg RM140 per night... best star RM160 per night, langgura RM130 per night... so, maybe kami akan dok kt langgura kot... x confirm lg.. masih mencari2...

if ada hotel2 / resort yg best n murah yg korang leh recommend, g tau la ekk..
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 03:09 PM | Show all posts
saya pun akan ke langkawi awal bulan april ni... masih mencari2 hotel... ada survey best star, landc ...
uncun Post at 14-3-2012 14:15

AB Motel pun best..sea view..boleh dapat dlm rm130 kalau bukan peak season..minta room number M8,M9 dan M10..betul2 tepi pantai...with double queens bed...
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 03:20 PM | Show all posts
Reply 2469# ain0345

insyaallah..de baron best...sbb ank2 suker...mandi manda...dkt dgn pekan kuah...!
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 03:24 PM | Show all posts
Reply 2471# kwik

hati2 dgn ulat parking...jgn tpedaya dgn ulat parking...kt perlis yanie task sure majlis perbandaran punya tmpt khas parking lot keta...kalau di kuala kedah..majlis perbandaran mmg ada khas parking utk sapa2 nk p langkawi...sewa RM15 je sehari..! Mmg kalau dri kuala Perlis dkt nk ke langkawi...tpi tmpt parking tu susah sikit....sbb tu kami off to Kuala kedah..biar jauh sikit nk ke langkawi..jnji keta kami selamat dlm parking lot majlis perbandaran...INGAT TAU,JGN MUDAH TERPEDAYA DGN ULAT PARKING....!
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 03:31 PM | Show all posts
Reply 2467# minidictionary

MIN....try request kt aseania,nk bilik bwh..atau bilik dkt dgn lif....ckp min bwk parents,dh tua..tak larat naik turun tgga..insyaallah...tpi kalau min ada pilihan lain..better cari hotel lain...ASEANIA ni,slalu org bg feedback tak best laa min...uhuhuhuhuuhh
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 14-3-2012 03:37 PM | Show all posts
Reply  kwik

hati2 dgn ulat parking...jgn tpedaya dgn ulat parking...kt perlis yanie task s ...
yanieyusuf Post at 14-3-2012 15:24

pasal ulat parking ni mmg dasyat tau diorang...kat traffic light nak k.kedah, sesetengah tu dah ketuk cermin kete dengan pakaian yg tak terurus, pastu suh kita parking kat tempat dia..ada satu kali tu, sy tengah tunggu turn benti nak turunkan barang2 kat K.kedah, dia terus masuk dalam keta..paksa kitorang parking kat tempat dia...husband bengang n cakap nak pg parking kat balai polis..terus dia turun...
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 03:45 PM | Show all posts
Reply 2477# akukasihkirana

mmg ulat parking ni berani mati...1st time p ikut KK,keta kami kena ketuk kt traffic light...dia ckp,ikut kami bang..parking murah jaa RM20...kami ni,mna laa tahu,ikut je ler..masuk celah2 umh org...dia suruh parking kat situ,byr rm60 utk 3hari...abih tu,beg2 sapa nk angkat? mcm jauh jgak dri jeti ni...depa sanggup usung beg2 kami ke jeti...kami sampai je jeti tgk ada parking lot mjlis bandaran punye...kat situ dh terasa aiishhh "bodo" betul kami nih...tu tak kisah laa,balik dri langkawi..huby p amik keta..ya ampun,kotornye keta kami,ada kesan buah pelam di baling pd keta...budak2 ni buat keta kami ni mcm tembok kot...skrg dh pandai dh...10mac ari tu nk p langkawi,sampai jeti KK pkl 4pagi...ulat parking ni dh ada dh kt jeti tu..ketuk cermin kami,suruh ikut depa,p parking...huby ckp nk parking kt dlm...tahu depa ckp apa..kt dlm dh penuh bang,ramai org booking...dgn selamba huby ckp...kami pun dh booking parking kt dlm tuh... ...padan muka dia...!
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 03:52 PM | Show all posts
thanx yanie for the info.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2012 04:07 PM | Show all posts
Reply  minidictionary

MIN....try request kt aseania,nk bilik bwh..atau bilik dkt dgn lif....ckp min bwk parents,dh tua..tak larat naik turun tgga..insyaallah...tpi kalau min ada pilihan lain..better cari hotel lain...ASEANIA ni,slalu org bg feedback tak best laa min...uhuhuhuhuuhh
yanieyusuf Post at 14-3-2012 03:31 PM

Tu la kan Yanie, Min bace reviews kat tripadvisor cam x best gak. Landcons tu xde babycot. Mane lg nak try nie?
Unless duduk dlm pekan or those 4-5 stars hotels kat area cenang la kan.
Budak 1 thn tau jela tido camne. Risau jatuh jek.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Category: ExploRasa

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

30-1-2025 07:33 AM GMT+8 , Processed in 0.724000 second(s), 29 queries , Gzip On, Redis On.