View: 2114|Reply: 6
|
Insuran - Bagaimana memilih?
[Copy link]
|
|
Hai semua..sering kita bertanya bagaimana cara terbaek untuk kita beli insuran?
Perkara yang paling penting ialah selain dari kedudukan syarikat insuran itu sendiri perlu di lihat siapa agent yang dilantik untuk mengawasi akaun pelanggan itu.
Tidak dinafikan pelanggan bole melakukan sendiri semua transaksi atau urusan tetapi didalam situasi sekarang ramai antata kita yang amat sibuk dengan urusan harian sehingga kita terpaksa abaikan perkara yang menjadi salah satu keperluan dan bukan lagi kehendak...
Sebagai contoh...kita perluka insuran kereta kerana tahu jika berlaku kemalangan kita mungkin tidak mampu untuk membayar jumlah wang yg besar jika berlaku kemalangan yg teruk...seperti juga dengan kita jika berlaku musibah ke atas diri seperti cancer dan sebagainya tanpa insuran dimana kita pada masa itu? Renung2 kan...PM saya jika anda mahu kan agent yang terbaik dari Prudential...in sha allah .... |
|
|
|
|
|
|
|
Kalau medical insuran mcm mane ek? Sumtimes ada yg xdpt d claim..ada yg xcover..tp ms beli pom pam pom pam ckp bgs..tats why xbrani beli.. |
|
|
|
|
|
|
|
Author |
Post time 10-10-2013 10:20 PM
From the mobile phone
|
Show all posts
deqz posted on 10-10-2013 06:27 PM
Kalau medical insuran mcm mane ek? Sumtimes ada yg xdpt d claim..ada yg xcover..tp ms beli pom pam p ...
So far mmg benar ade yg bole ade yg tak bole ia bergantung pelbagai faktor yg diantaranya...samaada penyakit yg sedia ade sebelum polisi diambil...atau kecederaan disebabkan pergaduhan....atau penyakit yang sememang pernah dihidapi tetapi tidak diberitahu secara jelas semasa mengambil polisi.....sbb itu semasa pemberian policy integriti agen amat penting dlm menerangkan secara jelas....dan pelanggan ade hak dlm tempoh 30 hari utk membatalkan premium jika ade berlaku ketidakpuasanhati....pelan medikal insuran memberi mamfaat yang tidak disangka2 oleh pemilik polisi kerana pemilik polisi kebiasaan nya langsung tidak akan ingat apa yang telah diterangkan 3bulan yang lepas atau 1 atau 2 tahun yg dahulu...sebab itu la peranan agen amat penting seperti contoh memberi maklumbalas tentang polisi setiap 3-6bulan sekali... pelan medikal bertindak diantaranya dimana jika pemegang polisi disahkan menghidapi 36 penyakit kritikal beliau secara automatik nye akan menikmati pelan insuran secara percuma sehingga polisi matang dibawah pelan tambahan dipanggil Pru payor basic...dan beberapa manfaat yg lain.....dalam kes claim so far jika kes biasa dan straight forward dlm masa 3 minggu claim dah dpt diselesaikan (Di Prudential)in sha allah...bagaimanapun setiap syarikat insuran ade kekuatan tersendiri dan setakat ini alhamdulilah still Prudential pilihan no.1 dalam Malaysia....saya sarankan agar tuan dapat menghubungi saya secara peribadi untuk beri kesedaran dan penerangan yang lebih mendalam agar segala keresahan tuan dapat dijawab in sha allah...
018 3109895 Last edited by sunnyprudential on 10-10-2013 10:29 PM
|
|
|
|
|
|
|
|
encik.... pasal insuran ni kita lambakkan semua dlm 1 thread.... tak perlu buka byk2 thread...
|
|
|
|
|
|
|
|
ala budak baru maafkanlah dia. hahaha
|
|
|
|
|
|
|
|
Dah 3 jenis insurans aku masuk..maa takaful medic card, persaraan n takaful haji..sumenye maa..agen nye pun sedare aku..100 sebln utk setiap jenis..so tetiap bln aku spent 300 for insurans..hopefully worth la.. |
|
|
|
|
|
|
|
Author |
Post time 17-10-2013 02:38 PM
From the mobile phone
|
Show all posts
Yup in sha allah...make sure u pun play a role to read the policy...k...keep it up.... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|