CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12
Return to list New
Author: leon_mclaren78

Staf gomen punya customer service ke laut!

[Copy link]
Post time 6-11-2013 01:07 AM | Show all posts
sama la land office, lembaga hasil.. kalau land offis tu, kol x yah la. ade urusan kene menapak mengadap depa kat sana.. funny part, kalau banding staff2 kat dalam counter ngan opis boy/kita2 yg ade urusan kat lua tu, lagi sibuk belari sana sini daripada depa yg dalam counter tu.. bila tanya pegawai mana nak jumpa, manjang jawapan, sorang tu je la pegawai, idup mati dia je boleh uruskan.. & kalau 4 kali pegi, 4 4 x tu la pegawai tu meeting..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-11-2013 10:09 PM From the mobile phone | Show all posts
leon_mclaren78 posted on 5-8-2013 03:59 PM
haa... kalo KWSP ai salute abis sbb start dari kita tepon (customer service tip-top, mcm bank), sa ...

Bangga sat jadi orang EPF. Hehe since EPF staffni ada mystery shopper and ada anugerah staff terbaik, buatkan budak2 kaunter ni ( aku tak layak. Hehe) berkoba2 nak anugerah tu. Hehe mmg tak boleh layan customer dgn suka hati kita mcm company bapak kita but then apa kita hadap hari ni, habis hari ni.

Actually tak suma pun CSO gomen tak bagus. Ke laut semua. Tapi betul kata medangmru, kebanyakkannya ke laut. Parent aku keja gomen. Dorang sndr pun tak suka nak lengah2kan kerja n plus nak buat hal.

Tapi experience aku and my bro kat hospital n KKIA di Jhr n KL membuatkan aku confused sesaat. Korang tgk ye :

Hospital Batu Pahat : sekarang dah tukaq nama. Aku tak ingay sbb nama panjang benor. Sultanah Nora kot. Okay ini exp bro n sil aku. SIL aku mengandung. Ms ni almost 7mths and kitorang ada buat majlis kat kg. Dia lupa ( lupa okay!) Bawak buku pink yg slu kena bawak ke KKIA tu. Suddenly pg b4 majlis start, ada tumpah air. Terus bwk ke hosp tu dgn adik ku n spupu aku. Sampai2 terus bwk pi jumpa nurse. Nak dijadikan cerita, nurse tanya : ada bawak buku pink?
SIL : tertinggal kat umah di KL. Sy balik kg jap sbb ada majlis kat sini.
Nurse : kenapa tak bwk? Ini nikah ke tak ni? Apa yg awak ingat?
Perghhh mulut kau makcek. Tak mkn sman. Ikut sukaaaaa je kan. Ingat adik beradik aku mengandung tak nikah? Nasib lah aku takde. Kebetulan cousin aku lak kat luar tak bg masuk. Kalau maunye kena bambu dah. Kate mak aku, dr start beranakkan aku lg mulut dorang tak penah berubah. Agaknye mulut laser ni turun temurun diajar kottt. Haishhh

KKIA Pasar Gombak : haa ini satu hal. SiL kena. Aku pun kena. Mulut mmg lah haaaiiii mmg tak de insurans. Time SiL pantang, dorang dtg rumah utk checkup. Dis time dia dtg dgn supervisor dia (kot) sbb baju kaler lain. Lg biru pekat. Dia pun tanya : ini bersalin kat mana?
SIL : kat Damai Service Hospital.
Supervisor : oh. Yelah. Budak2 skrg mana nak beranak kat hospital kerajaan. Suma nak gi rprivate je kannn.
Hai lahhh, hanginnya lah aku dibuatnye. Suka ati dia lah nak beranak weh. Kau nak kisah ape. Rupanye dia kata nape tak checkup je kat private tu, yelah sbb dah beranak kat sana. Nape nak kita plak buat checkup. Walawehhhhh! Teruk betullll!
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2013 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbnrnye nak sambung lg. Sbb td pnjang sgt. Haha yg ni aku nak bg compliment.

KKIA Jln Abdul Samad, JB : tiptop okay. Aku rs memang mentaliti aku berubah. Sbb aku duk sorg. Mengandung lak tu. Menyewa dgn kwn2. Sbb hubby n family aku suma kat KL. So aku pun pi sorang. Tapi aku nak ckp, nurse2 dia. Masya Allah bagusnye. Very good in Customer service.  Walau ramai camne pun, kau akan rase comfortable sbb bila no kau kena panggil,  they treat 1st class. So kau takdelah nak marah sbb dia dah layan kau baekkkk punya. Byk2 klinik kerajaan.  Inilah yg paling bagus. Tak tau lah orang lain camne. Tapi kalau ditakdirkan aku kena duk JB sampai saat ini dan untuk ank no 2 pun, aku tetap sanggup buka buku pink tu kat situ. Serius. Tapi skrg kat KL. So dorang refer ke Psr Gbk tu. Sorry lah weh. Rela aku guna panel EPF lagi seronok. Takdelah aku kena maki ke. Aku nak maki ke. Menyumpah seranah ke. Elok lah aku tak buat dosa kann sebab baru2 ni pun ada nurse dr Psr Gbk dtg rumah aku cari SIL dah kena sound dgn aku. Sebabnye dia salahkan SiL aku yg keja kat F&B tu tak ANGKAT TEL. suka hati dia je kate : YELAH. KEJA PUN ANGKAT LAH TEPON TU.
Aku : hey. Orang tu keja F&B, mane boleh pegang hp sebarangan. Dah tntulah letak dlm locker diaaa~
Terkedu sat dak tu kena bambu dgn aku. Haaa tu lah. Ckp ikut suka kaki kau je. Kan dah kono. Hahahah itu jelah aku kongsikan dlu. Nanti2 aku sambung lgi. Hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2013 01:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Tul ...tul..sume staff gomen yg cust service..mcm seyal je ..
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2013 03:12 PM | Show all posts
leon_mclaren78 posted on 5-8-2013 03:59 PM
haa... kalo KWSP ai salute abis sbb start dari kita tepon (customer service tip-top, mcm bank), sa ...

tak semua kwsp efisyen...

ai p kwsp taiping... hampeh.... yg jaga kaunter tu nama sabariah kot kalu xsilap...
dia punggah habis semua dokumen lps tu blh plak ckp 'dokumen xcukup'...
dah ko punggah, lps tu xde lah susun balik... low class mentality pnye pegawai... pegawai ke???

dokumen2 yang sama ai bawa p kwsp kajang... hmmm xsampai 30minit setel....
Reply

Use magic Report

Post time 27-12-2013 04:36 AM | Show all posts
kwsp mmg tip top. aku mmg puji.

aku pon ada pengalaman ngan 1 majlis daerah ni. dah la umah aku jauh. pepagi aku dah bertolak dari umah. sampai2 kat majlis daerah tu dlm kul 9, kerani ke or front counter xleh wat decision. dia soh aku tunggu pegawai bertugas. katanya g bekfest. kerani tu soh la aku bekfest. ko imagine aku dh bekfest n dtg balik pon pegawai x balik2 lgi. sampai kul 10.30, x sampai2 lagi. mau x hangin. aku dah push2 dah kerani tu. dia siap cakap, saya dah kol. kejap lagi dia balik. dlm kul 10.30-11 am, pegawai tu balik. g makan mcd kalau tgk dari plastik tu. marah betul aku. 9-11 am g bekfes. jap g kul 1 nk lunch. kul 4.30 or 5.30 balik. cubalah kalau dtg keje tu, komited ngan keje. xyh kuar2. bekfest setengah jam je. lunch 1 jam je. susah sgt ke nak wat mcm tu.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-1-2014 09:57 AM | Show all posts
Teringat plak berurusan ngan hospital pasal kes Surat kematian arwah ayah.
I ni tak tau pon pasal sijil kematian yg kena daftar kat JPN. So time nk guna, br perasan yg kitorg x buat lg.
I pon tak expect benda ni sbb igt ada yg tlg buat and I pon tatau dokumen ape nak diperlukan.

Arwah ayah meninggal kat hospital yg mana Emak I sorg yg mengadap.
I tatau plak ade borang yg mmg pihak hospital bagi untuk sahkan kematian arwah ayah dan benda tu Sangat penting. Nak jd cerita, Emak I missplace borang tu plus bnda da sebulan dekat dua bulan. So mmg dia lupa mana letak.

So I decide call hospital besar kat JB tu untuk tanya pasal ni selain Harap belas ihsan untuk keluar kan dokumen tu semula. Mmg kecewa dgn layanan diorg. Setakat pass call sana sini, itu standard. Sampai I tegur dan tanya, berapa kali lagi u guys nak pass call ni?

So lastly diorg sambung kat wad tempat arwah ayah I meninggal. I tanya elok2 sbb I nak minta tolong dan Harap diorg tolong dgn ikhlas. Tp malangnya, org yg jwb call, yg I percaya nurse kat wad tu, layan I mcm I ni adik2 dia. Cara menjawab tu, masya Allah. Berlagak sangat. Mcm boss2 betul.

I letak phone lepas ckp Thnk u then I menangis. Sebab kecewa dan marah.

I minta Emak I cari semula elok2 sbb I tau, pihak hospital tak kan tolong. Alhamdulillah. JUmpa.
Reply

Use magic Report

Post time 5-1-2014 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Entah le, kecekapan tidak berkadar terus dgn SOPnya. Kena buat aduan kt Audit Negara kot baru depa ambil tindakan..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-1-2014 09:42 PM | Show all posts
kita sebagai rakyat ada hak!! guna kan hakk kita !!
Reply

Use magic Report

Post time 6-1-2014 03:58 PM | Show all posts
bbalik posted on 22-11-2013 03:12 PM
tak semua kwsp efisyen...

ai p kwsp taiping... hampeh.... yg jaga kaunter tu nama sabariah kot  ...

biasa urusan kwsp tempoh masanya ikut SOP
kerna ia Jabatan melibatkan duit simpanan kita
pengalaman, pengeluaran acc 2 utk rumah, dpt on time,
proses penyediaan dokumen dibantu dgn efisen
aku refer kwsp jln reko kajang (bangi)
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-1-2014 09:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Ai ada kat imigresen putrajaya right now. Smlm ai dtg sini, sampai pun dh tghari. Ms nk amik nombor org tu kata nombor dh abis. So ai dtg hari ni sampai kul 9 pg. Pun nombor dh abis...bleh plak pempuan jaga kaunter tu ckp biasanya org kul 5 pg dh beratur amik nombor. Mcm siot je jwb mcm tu. Ada sape2 kat sini bantu ai...mcm mana nk repot sikap biadap staf2 gomen ni? Buat customer mcm kuli batak melutut menyembah diaorg???:@
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2014 12:45 PM | Show all posts
Actually, KWSP bukan full gomen body.. dia semigov.
Tapi, betul la, ai pun skrg sgt kagum dgn counter service kat kwsp.
Nak apply pengeluaran, takyah nak bagi salinan segala borang bagai..
Bagi ic ngan bank statement je.. Yg lain semua, officer dia isi kat online form.
Cekap sangat
Reply

Use magic Report

Post time 2-2-2014 12:11 PM | Show all posts
kwsp yer CSO mmg mantop…..lenglain mcm JPJ kelaut…cam anak harom je menunggu tak berjawab....
Reply

Use magic Report

12
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-9-2024 01:32 PM GMT+8 , Processed in 0.048460 second(s), 25 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list