|
obelisk posted on 20-5-2013 10:34 AM 
Allah dah bagitau dalam Al-Quran, tidak dijadikan manusia dan jin kecuali untuk menyembah Allah... ...
Assalamualaikum,
Maaf cuma nak perbetulkan susunan ayat dari tafsiran yang anda bawakan ini..
Allah dah bagitau dalam Al-Quran, tidak dijadikan manusia dan jin kecuali untuk menyembah Allah - mengikut susunan ayat adalah jin dan manusia ..
|
|
|
|
|
|
|
|
Persoalannya tu adakah susah bg manusia?
- memandang Maha Pencipta, Pemelihara kpd setiap ciptaanNya
- merenung insan yg kt dlm diri tu
Berakal ke bila hati dok ikut membabi buta?
Berkerana???
Umpama Allah yg kt hati tu dikeluarkan sekejap ke dlm ukiran batu juga kayu yg terletak
hanya kerana urusan dunia pd siangnya dan kembali kpd batu juga kayu pd mlmnya gtu?
Atau lbh mudah kita katakan Allah hanya ditempatkan di dlm rumahNya (masjid²) shj?
- walhal perumahnya dh siap ada dlm hati diri masing² utk sentiasa mengingatiNya...zikrullah.
Mustahil!
Manusia tetap melampaui batas
krn manusia memandang dia serba cukup (hebat ke?)
Hanya taubat dpt menebusnya utk kembali sujud hanya kpd Maha Esa
- Mendekatkan diri kpdNya...taqarrub.
Tp si mukhlis tu siapa?
Last edited by Dzulqarnain on 30-5-2013 04:15 AM
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzulqarnain posted on 30-5-2013 04:07 AM 
Persoalannya tu adakah susah bg manusia?
- memandang Maha Pencipta, Pemelihara kpd setiap ciptaanNy ...
Persoalannya tu adakah susah bg manusia?
Berakal ke bila hati dok ikut membabi buta?
susah tapi ...dimudahkan
bila yakin dgn ilmu
Berkerana???
kerna
Manusia tetap melampaui batas
krn manusia memandang dia serba cukup ............
Tp si mukhlis tu siapa?
diri sendiri gak
yg dok selalu ingatkan, agar buatlah baik dan TANPA KERANA tuuuuu
|
|
|
|
|
|
|
| |
|