|
20# saga2717 betul ...tp ntah laa aku pun x amik sgt....yg dengar dorang celoteh bapak aku....tp aku yg bayar....betul ko ckp aku lagi suka AAM....tp bapak aku ckp NARSQO ni cover sampai rm300.....(if tersangkut kat tmpt jauh dorang leh cover)...tp AAM dorang cover RM100 lebih laa.....pasal holiday2 ni aku x amik port pun....malas nak layan...kekadang dorang kata jer bg diskaun.....tp ble aku kira-kira balik lebih kurang jer.....mana ada orang nak bg diskaun sesuke hati jer kn?? |
|
|
|
|
|
|
|
aku rasa terpanggil gak la nak bagi comment pasal narsqo ni.. kadang2 aku kesian gak tengok company bumiputra yang baru nak naik macam narsqo ni.. banyak sangat benda negatf yang dilemparkan macam berdosa sangat business yang diorang buat ni.. takde satupun benda baik yang diorang buat.. padahal banyak orang yang mendapat faedah daripada sesuatu perniagaan yang dijalankan bukan sahaja kepada pengguna (consumer) tp kepada syarikat.. bagi aku tak semuanya benda dalm dunia ni sempurna even multibillion company cam microsoft ada defect. cumanya diorang ni mengambil langkah sepatutnya untuk mengawal kualiti terhadap produk diorang dan aku rasa narsqo pun sama kalo kita sebagai pengguna menjalankan tanggungjawap kita dengan menegur dan membuat aduan terus kepada syarikat narsqo agar segala masalah dapat diselesaikan bukannya dengan melepas kan marah kat dalam ruangan ni dengan condemn habis2.. kalo kita condemn pun, ape yg kita dapat? adakah narsqo akan mengembalikan wang kita atau selesaikan ketidak puasan hati kita? tp kalo kita report terus kat narsqo ( aku rasa company ni ada talian hotline 24 jam) or email kat mereka jadi sekurang2 nya permasalahan kita dapat didengar. kalo itu pun tak jalan, tulis surat pastu cc kat persatuan pengguna bawak diorang ni pi tribunal kan senang..
kadang2 kita ni emosi dalam membincangkan sesuatu tu, tanpa kita sedari ayat2 atau luahan tak bertempat kita boleh mengundang masalah lagi besar.. kalo syarikat narsqo ni tutup sape yang rugi? pengguna jugak sebab tak dapat perkhidmatan yang dijanjikan, staff syarikat tu lagi ( kena pulak staff narsqo sedara mara or adik beradik), owner dia mungkin boleh buat bisness lain.. bagi aku baik kita selidik dulu dan jangan buat tuduhan liar yang melulu.. aku ni bukan la nak pro narsqo ni sangat tp bagi aku kita kena rasional.. mungkin ada antara kita yg kena tipu tapi ape tindakan kita.. tepuk dada tanya selera.. |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|