View: 4311|Reply: 19
|
Streamyx Customer Helpdesk - VADS
[Copy link]
|
|
apa la streamsux bagi kontrak kat VADS nih.. cam s**l je buat keja.. tak de proper documentation ke bila entertain customer? main cakap iur sedap mulut je.. baik tak yah buat helpdesk center kalau suruh buat menda yang tak patut.. ada ke hari tu aku kena lagi ERROR 678 (yang popular dikalangan streamsux user la) di suruhnya aku off on modem tu.. dia ingat aku nih budak sekolah tadika apa? hai ... bila la VADS nak pandai layan customer... bila cakap lembab ngaku pulak tu.. pas tu nak defend diri sendiri kata the best helpdesk in malaysia.. sesia je aku bubuh hari tu,.... kena maki tau pulak diam.. pas tu menipu satu hal... rasa nak saman je si VADS nih.. korang ada ke kena cam aku nih? |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #1 prince7's post
aku dah biase memaki operator stimik
hahahahahaha
slagi line aku x elok dr bln 8 thn lps, smpi la skrg ni, line cmtu gak, bape byk kali makian aku dah kuarkn ... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #2 Ax's post
dari bulan 8 lg? penyabornye ko... kalu aku, dah lama terminate... |
|
|
|
|
|
|
|
kalau tgk dari segi facts...ramai lagi tak tau pasal computer ni macam korang...so operator tu kena la ikut guide yg diberi pada diorang...the best way utk solve problem ialah berbincang cari jalan penyelesaian...kalau takat maki2 tu selalunya takkan solve problem...pendapat aku la...hohohoh...silap2 bila bos diorang dgr diorang sabar kena maki, diorang lak dpt pay increase...hahahaaha |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #4 pharez's post
patutnya diorang tanya dulu, "encik ni advance user atau tidak?" atau " encik tau pasal teknikal komputer atau tidak?" atau soalan lain yg lebih mudah, senang nak kategori kan pemanggil tu dan senang nak rectify the problem.
pemanggil, komputer dan modem pelanggan takde depan mata. so, kena la tanya soalan yg paling mudah dan disenangi. jgn prompt pelanggan utk buat itu ini tanpa tanya dulu situasi sampai 100% yakin apa yg perlu di buat.
aniway, it is flexible. semuanya terletak atas common sense/budi bicara operator. |
|
|
|
|
|
|
|
lagi satu, kalau kita dah buat semua tu, dia tetap nak suh kita buat jugak, lepas tu baru call balik bila dah buat. Adehhh aku sampai kadang-kadang kuar suara dregenbol cakap " DAH BUAT!!!!!"
ketahuilah bahawasanya kes on off modem, reset modem, tukar driver tu boleh dikatakan berlaku setahun sekali je. |
|
|
|
|
|
|
|
sepatutnya, bila org call.. tanya dulu, "Apa encik dah buat?" bukannya terus bg arahan...
arahan dia yg paling femes, off/on modem..
err.. no tu toll free ke? |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by padlie at 31-3-2007 02:02 PM
sepatutnya, bila org call.. tanya dulu, "Apa encik dah buat?" bukannya terus bg arahan...
arahan dia yg paling femes, off/on modem..
kalo aku call ...diorang cakap macam tuh..aku ckp lah dah buat semua(cabut splitter,restart modem,restart pc dll) baru diorang tanya problem..geram aku ..:@
slalunye masalah berkaitan dgn port atau line internet tuh sendiri..xder kena mengena ngan modem dan pc(kecuali modem atau pc rosak kena sambar petir..itu kena beli baru la)
err.. no tu toll free ke?
yg 1300 bukan toll free aa...caj sama aje.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #9 Mezu's post
diorang serve intenet, patutnya ada online help. ye tak? :ketuk: |
|
|
|
|
|
|
|
kalalu sekali call sampai 20 -30 min..mau tak terbakor jiwa raga customer? duit mengalir bukan diorang nak bagi rebate kalau tak solve...
yang bangang nye takut pulak nak pass line kita kat second level person ke diorang punya superbisor ke... apa la takut sangat kena maki hamun kalau tau salah sendiri... can haram la VADS nih.. tak de alternative lain ke selain dari call 1300 no? i mean direct to TMNUT yang semakin hari semakin hampeh?
[ Last edited by prince7 at 31-3-2007 11:00 PM ] |
|
|
|
|
|
|
|
relax..yang jawab tuh bukannya technician yang power bab2 nak configure neh..
ikut skip je...dah boleh agak dah diorang nak cakap apa.. |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by padlie at 31-3-2007 11:07 AM
dari bulan 8 lg? penyabornye ko... kalu aku, dah lama terminate...
line ok, dload upload ok, cume latency je tinggi ...
mmg ganggu nk men game online .. |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by Ax at 1-4-2007 02:47 AM
line ok, dload upload ok, cume latency je tinggi ...
mmg ganggu nk men game online ..
download and upload is one way traffic... sebab tu laju. bila main game online, it's two-way traffic most of the time. for a better two-way traffic, you need full-duplex bandwidth. regular users biasanya diberi half-duplex (sebab tu upload and download ratio tak sama). so, untuk half-duplex, kalau nak better bandwidth, kena subcribe yang besarlah. also, it depends juga pada server tu... berapa ramai concurrent users, how big the server bandwidth, the distance between the server and the users, berapa ramai users in your pool, etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
Reply #14 orang_letrik's post
masalahnye diorang tu mana ada skrip... main tibai ikut suka je... kalau ada skrip tak jadik cam tu.. pas tu SLA sampai 2 hari.. tak menepati piawaian langsung.. mana ada provider yang amik masa sampai 2 hari ... kalau kena time cuti mamous la user kena tunggu hari bekerja.. kan cam hampeh tu... |
|
|
|
|
|
|
|
tu la psl turnover rate helpdesk vads tinggi...org keluar masuk keje tak tahan kene maki |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #16 oobi's post
tak guna panjang lebar cakap , sebab sebelom ni minimum ping aku boleh dapat standart 32ms @ sent data bytes ..
tapi sejak ada maintainance terus ping aku minimum 70ms ..
try ping dns server korag tengok .
aku sudah edit post ko yang guna shortform ni
nama aje Mod...tapi tak reti nak baca rule yg ada dalam board computer ini.
http://forum.cari.com.my/viewthr ... &extra=page%3D1
[ Last edited by trunks at 12-4-2007 02:28 AM ] |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #19 Ax's post
some people, kalau tak explain, mereka tau complain saje tanpa berfikir. sebelum salahkan orang lain, fikir dulu. mungkin isp memang salah, but other factors play roles too.
think, kalau ada satu jalan, ada dua group of people nak pergi ke arah bertentangan menggunakan jalan yang sama pada masa yang sama... and if both group of people use the same jalan but at different time, mana lagi smooth and cepat?
that's why you can't compare playing game online with either uploading and downloading head to head. unless it's a one way online game.
|
|
|
|
|
|
|
|
bro...tak kan nak tunggu sapai 2020? malaysia ketinggalan la ...... |
|
|
|
|
|
|
|
VADS!!!! erm.. jgn kata nak provide services.. masalah dalaman depa dari staffing pun berterabur.. kalu nampak vacancies dari VADS.. dan anda harapkan as permanent position.. boleh.. jika anda mempunyai "kipas" berkuasa 100000 kuasa kuda kot.. claim? erm.. entahlah.. maybe ada orang dari VADS di sini boleh menerangkan situasi sebenar.. or maybe someone dari Kelly Services.. or sesapa lah yg paham bebenar bila keje dgn kompeni outsource yg xprofesional nie..
~*sekadar pendapat*~ |
|
|
|
|
|
|
| |
|