|
Registration card tu yang asal ke ataupun dah pernah tukar? Jikalau owner asal dari embassy ataupun MM2H jual kepada used car dealer, kemudian dealer tu tak tukar nama sehingga melayu tu beli kemudian tukar grant baru..kemudian rasuah pada pekerja jpj untuk tukar nama kepada nama melayu tu.
Saya syaklah mesti asalnya kerete tax free Sebab itu ada masalah dengan kastam.
Cuba check reg number tu sama tak dengan tahun kereta tu di reg di jpj.
|
|
|
|
|
|
|
|
Registration card tu VOC kan...maksudnya dah tukar selepas pemeriksaan sewa beli lulus.1st Reg tahun 2005, VOC dan Dokumen pupaskom juga tahun sama.
Kalau betul palsu atau tidak sah, jelas saya hanya mangsa sebab ada tiga agensi kerajaan yang gagal mainkan peranan masing-masing..
1. JPJ = Kereta tidak sah tapi kakitangan puspakom cuai atau di rasuah, gagal mengesan status kereta import tidak membayar cukai, dokumentasi di bawah nama owner asal bukan saya.
2. Kastam = Pemeriksaan tahun 2017 lagi tapi 2021 baru nak tahan, kenapa tidak kesan kereta tu awal-awal lagi...sekali JPJ di persalahkan sebab integriti kakitangan puspakom kerana sembunyikan data sebenar kereta.
3. Hasil = Perjanjian sewa beli 1967 sepatutnya melindungi hak pembeli kereta, tapi cop duti setem di salahgunakan oleh pihak tertentu, bagaimana kakitangan Hasil gagal mengesan cop palsu.
4. Syarikat kredit = Mungkin terlibat atau mangsa
5. Saya = Saya setuju menerima kereta dan perjanjian sewa beli selepas pemeriksaan sewa beli lulus tanpa rasa syak apa-apa, dan harga kereta pun munasabah, ni pun dah abis bayar. Insuran atas nama saya..selain ada orang lain tahu no IC saya.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hmmm...
[AceHand SPECTaceLAR]
Kalau PUSPAKOM dah lulus patot pepe bukang salah ko lagi dah tu...
Jizzz... Klong! Klong!
|
|
|
|
|
|
|
| |
|