CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 14330|Reply: 33

Peniaga Makanan Dapat Resit Luar Biasa Panjang Gara-Gara Pelanggan Banyak Songeh, Setiap Item Ada Nota Pesanan

[Copy link]
Post time 22-12-2023 11:21 AM | Show all posts |Read mode
Seorang pemilik restoran, Cik Su berkongsi gambar sekeping resit pesanan makanan pelanggannya yang membuat tempahan menerusi aplikasi Food Panda.


Apa yang begitu melucukan, setiap item tempahan makanan yang dibuat pelanggan berkenaan turut disertakan dengan permintaan serta pesanan untuk 'dipatuhi' pihak restoran.


Foto: via mStar




Seperti mana ungkapan 'customer is always right', setiap permintaan yang dinyatakan cuba dipenuhi oleh pemilik restoran berkenaan.


"Customer Cik Su comel-comel belaka. Dekat (Food) Panda pun dia bebel. Ternyatalah dia seorang perempuan.


"Kami ikut semua arahan! Nanti order lagi tau," tulisnya dalam hantaran berkenaan.


Menerusi resit pesanan yang dikongsikan, pelanggan tersebut menempah nasi putih, telur dadar, Nasi Ayam Crispy, Nasi Ayam Roasted Pak Choy dan ayam goreng.


"Telur dadar dua ya... sebab kalau kedai lain tak perasan yang order dua biji. Terima kasih.


"Kalau boleh tak nak sambal. Tak makan sambal. Tapi kalau ada sekali set nasi ni, minta asingkan sambal daripada nasi. Terima kasih," tulisnya merujuk kepada pesanan Nasi Ayam Crispy dan Nasi Ayam Roasted Pak Choy.


Pesanan panjang lebar itu turut ditulis untuk tempahan ayam goreng sambil disertakan permohonan maaf kerana terlebih 'cerewet'.


"Ayam goreng pun dua juga. Jika ada bahagian paha, nak minta bahagian paha... nak bagi anak kecil makan. Terima kasih.


"Minta maaf sebab banyak songeh atau banyak notes. Semoga murah rezeki selalu," tulisnya.


Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warga maya terhibur dengan perkongsian berkenaan malah sempat mengusik pemilik restoran tersebut.


"Dia nak bermanja dengan Cik Su tu.


"anjang resit... ingat order banyak, kena bebel banyak rupanya.


"Mujur dekat nasi tu dia tak tulis description... nasib baik juga tak minta ayam goreng paha kanan atau paha kiri," tulis netizen.


Namun rata-ratanya memuji sikap pelanggan berkenaan yang tidak lupa mengucapkan terima kasih dan memohon maaf sekiranya permintaannya dianggap menyusahkan.


"Baca notes ni, sejuk je hati. Minta pun lemah lembut berterima kasih lagi.


"Ada 'terima kasih' di setiap request auto kita cair.


"Bagusnya dia... terima kasih tak lupa tulis. Kalau customer beradab macam ni, banyak songeh pun tak mengapa," demikian antara komen netizen. -CARI


Sumber: mStar
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-12-2023 11:24 AM | Show all posts
ko masak sendiri jerlah !!
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Thunderclouds at 22-12-2023 11:57 AM

Ehh.. Aku kalo order byk mmg bebel panjang kt note tuh.
Kalo x mmg ada yg xcukop.
Kalo nk anto lain xpe gak, ni ganti vouchers jah.
Aku nk mknan yg diorder, bukan vouchers!
Xcukop bebel kt note, ngn rider pn aku chat soh check dulu seblom grk dr kedai.
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 12:02 PM From the mobile phone | Show all posts
rakyat Msia...SEMAKIN GILA...
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 12:24 PM | Show all posts
Skuau replied at 22-12-2023 12:02 PM
rakyat Msia...SEMAKIN GILA...

ye....mental health is real.....(tapi nanti ada yang self claimed or self diagnosed as ocd)
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasib baik tang nasi tu takde komen apa-apa! Hahaha! Kot la dia nak nasi putih tu berapa butir, basmathi ke biasa, baru tuai ke atau dah lama, import ke tempatan... Hahaha!

Aku kalau order FP berasaskan ayam, mesti ada nota kaki minta bahagian dada.. Sebab bahagian paha tak berapa berkenan
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 22-12-2023 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku tak faham order telur nak 2 biji, ayam nak dua ketul. So harga yang dia bayar tu memang untuk 2 per item dia request tu la kan?
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 01:40 PM | Show all posts
dua_chzy replied at 22-12-2023 01:26 PM
Aku tak faham order telur nak 2 biji, ayam nak dua ketul. So harga yang dia bayar tu memang untuk 2  ...

memang dia order 2pcs each item..
maksudnya bayar 2..
maybe selalu order dua tapi kedai bagi 1..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-12-2023 01:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Akak pun nak gentel 2 telur sis.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Restaurant kat Malaysia ni kena buat sustem order ikut Set.

Tak payah nak banyak komplen.
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols nak tanya kalau kita nak order extra misalnya utk sedekah kat rider apa yg sesuai ye cth air minuman?
Nk bg milo/teh/kopi?
Cth makanan?
Nasi ayam/nasi goreng/nasi briyani/gorengan?
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 22-12-2023 05:55 AM
Iols nak tanya kalau kita nak order extra misalnya utk sedekah kat rider apa yg sesuai ye cth air mi ...

Nasi goreng kampung extra pedas dengan kopi o kaw.
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 02:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 22-12-2023 01:55 PM
Iols nak tanya kalau kita nak order extra misalnya utk sedekah kat rider apa yg sesuai ye cth air mi ...

Hg bg tips seploh hengget ka doploh hengget ka ikot bajet nnt dia beli hapa dia nak.
Kalo saja² ikot hg la nk sedekah menu apa.
Depa sujud sukor punya.
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 02:16 PM From the mobile phone | Show all posts
adik pompuan kaka mcm nie…blum makan akak dah mengkelan dgr dia order dgn byknyer itu ini tak leh…
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 03:24 PM | Show all posts
Kalau seller / vendor ada bukak ruangan notes/request tu, itu lah guna dia.... bukan namanya cerewet, dia bagi option, KALAU ADA, BUAT, KALAU TAK ADA ABAIKAN.... beruntung lah kedai2 yang bukak request box tu... yang tak rajin, dia tak buat... fast food ramai yang dah tutup box tu sebab malas nak layan... so, siapa yang bukak tu kena la layankan... kau malas kau tutup..jangan nak post post kat social media ke apa... nak merentan sesama staff kedai tu cukup.. kau upload, buatnya customer tu follow kedai kau punya socmed & baca, tak pasal kena saman ke kena boikot ke.. kekadang benda mcm ni pun nak jadikan content socmed.. acah2 pekedai teraniaya..
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2023 03:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 22-12-2023 01:55 PM
Iols nak tanya kalau kita nak order extra misalnya utk sedekah kat rider apa yg sesuai ye cth air mi ...

tulis je dekat order tu. "ni order untuk rider. boleh tolong bungkus dengan plastik lain. tq"
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-12-2023 10:05 AM | Show all posts
oklar tu, dah memang tu function note tu

Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2023 10:18 AM | Show all posts
i olls ada kawan jenis cerewet bila makan...masa order kat kedai thai masa waiter ambik order kwn iolls ckp nak bihun goreng tapi xnak sayur, xnak pedas xda fishcake...last2 waiter tu tanya..bihun nak x?
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2023 11:48 AM | Show all posts
Contohi lah stabak yahudi. Dia turn difficult customer into opportunity. Boleh custom order your coffee ikut suka hati pastu dia caj kaw2. Ha bayar!

Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2023 11:50 AM | Show all posts
imransulaiman replied at 22-12-2023 01:22 PM
Nasib baik tang nasi tu takde komen apa-apa! Hahaha! Kot la dia nak nasi putih tu berapa butir, basm ...

I wish.

Di Thailand memang ada pilihan nasi. Belum sampai lagi di Malaysia.

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-9-2024 03:17 AM GMT+8 , Processed in 0.048108 second(s), 32 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list