CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 4724|Reply: 8

Problem dengan payment Takaful Ikhlas

[Copy link]
Post time 29-11-2011 11:06 AM | Show all posts |Read mode
Salam semua.

Aku dah masuk takaful ikhlas sejak 2006. Ada dua account- sendiri dan anak . RM 200 dan RM 100 setiap bulan.
Masalahnya baru2 ni, dapat statement dari takaful yg ada tunggakan sebulan RM200  utk acc. aku ni. Pelik jugaklah sebab selama ini bayar on-time guna maybank2u. Yg RM 100 takde tunggakan. Jadi bila aku mintak penyata bayaran untk kedua2 acc. ni dan make comparison, ada satu bulan iaitu Ogos 2007 yg tiada bayaran untk RM 200 ni. Yang lain2 semuanya ada dan sama tarikh bayarannya.

Masalahnya aku dah takda simpan resit bayaran untuk tahun 2007 tu. Jadi tak boleh lah nak dispute dgn takaful ni.

Soalan,

Maybank ada simpan lagi tak penyata bayaran utk 2007 tu? Kalau ada bolehke kita mintak?  
Ada kemungkinan jugak aku termiss bayar on the time, tapi mushkil jugak sebab aku tetap bayar utk acc. yg lagi satu tu.

Yang hampehnya :@ takaful ikhlaslah sebab dah 4 tahun baru nak bagi surat ada tunggakan.

Pengajaran:- aku kena lebih berdisiplin simpan resit2 bayaran selepas ni walaupun dan berpuluh2 tahun bayaran dibuat.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-11-2011 02:43 PM | Show all posts
dulu Takaful Nasional mmg byk jadik kes cemni.... mmg tak dapat nak selesaikan sampai la sbb takleh nak bagi proof... ampehhh... lepas maybank amik alih dengan penjenamaan baru.. tersusun la sikit...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-11-2011 03:05 PM | Show all posts
Aku bayar pakai Maybank CC. Masalahnya penyata CC aku yg dulu2 dah lama aku buang. Tak mau aku jadi hoarder simpan semua penyata2 zaman mak nenek tu. Skrg jadi masalahlah pulak.

Penyata2 baru semua softcopy je skrg. Jadi memang aku simpan.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2011 06:37 PM | Show all posts
Pakai auto debit je bro... Lg senang... Tp mcm tak der ejen je kau punya bang.. Ejen tak update ke payment camna... Pelik aku.. Aku kalau client tak der payment aku aku susulkan dengan sms/call n company akan susulkan juga dgn surat... Every year akan dpt statement..
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2011 12:12 AM | Show all posts
Salam semua.

Aku dah masuk takaful ikhlas sejak 2006. Ada dua account- sendiri dan anak . RM 200  ...
dzaamm Post at 29-11-2011 11:06


ada baik nyer kita minta penjelasan dari customer servis mereka dulu ... sebelum kita post kan benda negatif pada public ... nanti disebabkan beberapa masalah macam ni habis seluruh syarikat orang pandang negatif...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-11-2011 10:13 AM | Show all posts
Customer service suruh aku  buat perbandingan statement diaorang dgn bayaran yg aku buat sebelum ni. Kalau takde proof of payment , diorang tak boleh buat apa2.  Aku tanya mengapa baru skrg diaorang bagi outstanding statement ni? Jawapannya -- memang skrg kita akan beri penyata jika ada outstanding amount.

Nantilah aku call agent aku.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 10-1-2012 04:51 PM | Show all posts
Post Last Edit by Q.Azhar at 10-1-2012 16:55

Salam warga Cari,
juz for sharing,
setiap policy holder di MAA TAKAFUL akan dapat personal login utk access sebarang policy yg dia sign up. anda boleh lawati di sini. dengan kata lain, client dapat access to any of his policies, boleh check history payment, boleh cek bape tabarruk fees etc. services ni sangat memudahkan client yang kekadang nak monitor sendiri takaful nya or sbb agen dia dh quit. untuk more info ,sila lawati web saya www.maatakaful2u.com
saya rasa ada 1-2 takaful company lain yg ada servis ni tp saya xbrape sure ape company tu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


010 2065880
www.maatakaful2u.com
[email protected]




Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2012 08:34 PM | Show all posts
tanya agent tu macam mana......??

macam mana dia boleh terlepas pandang pasal payment pelanggan dia
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-2-2012 12:01 PM | Show all posts
patutnya dapat statement tiap2 tahun la.  Satu untuk tujuan semakan pembayaran tahunan yang kita dah buat dan satu lagi untuk tujuan pelepasan cukai pendapatan.  customer service tu dah kelentong la tu.

untuk statement credit card dan akaun bank pulak, bank kena simpan semua untuk tempoh 7 tahun.  Jadi boleh dapat lagi tapi mungkin kena bayar sedikit service fee.  All the best
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

11-2-2025 01:46 PM GMT+8 , Processed in 0.297825 second(s), 22 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list