View: 1195|Reply: 5
|
"Respect Cara Dia Tegur," Netizen Puji Gaya Pelanggan Tegur Ada Lipas Dalam Makanan
[Copy link]
|
|
Sebelum ini Malaysia di kejutkan dengan pelbagai "Karen" Malaysia yang telah viral di media sosial yang biasanya mengherdik pekerja biasa dan menjadi cacian dari pihak netizen.
kredit foto: TikTok
Ada video tular di video sosial Tiktok yang menunjukkan reaksi dari seorang wanita yang menegur pemilik kedai dengan cara berhemah dan baik.
Difahamkan, wanita itu memanggil pemilik kedai untuk memberitahu bahawa dalam makanannya ada lipas dan wanita itu juga memberi nasihat secara lembut dan wanita itu juga senyum semasa menceritakan apa yang berlaku dalam makanannya.
kredit foto: TikTok
Disamping itu, ramai netizen puji wanita itu kerana bersikap matang dan tidak menjadi "karen" kepada pekerja di kedai makanan itu. -CARI |
|
|
|
|
|
|
|
Suara tuan kedai macam takde emosi..takde rasa bersalah..minta maaf macam salah antar oder jer. |
|
|
|
|
|
|
|
Belibis: Suara tuan kedai macam takde e ...
Byk kedai2 makan mcm ni. Sebab apa tau? Sebab kalau dia mintak maaf sungguh2, nanti nampak sgt salah dia. Kalau mintak maaf light2 and buat perkara ni mcm perkara enteng and no big deal, dia rasa customer akan rasa no big deal jgk.
Benci kalau kedai makan mcm ni |
|
|
|
|
|
|
|
Xdpt bygkan kalau kak long ditempat dia.. mungkin buat live dulu |
|
|
|
|
|
|
|
cara tegur aku memang respect, tapi orang yang ditegur tu, gitu2 je?
maaf je? tak perasan..
nasib bukan kena kat orang sana tuh, berbakul2 ko dapat. silap2 mintak ganti rugi mcm2. |
|
|
|
|
|
|
| |
|