CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 19273|Reply: 23

PUBLIC BANK BAD SERVICE

[Copy link]
Post time 29-2-2008 07:28 AM | Show all posts |Read mode
Semalam aku pergi ke Public Bank dengan isteri aku untuk buka saving akaun kat Public bank ni sebab isteri aku nak sangat pakai akaun simpanan Public Bank....isteri aku memang tak berkerja cuma housewife tapi dia ada lah bisnes sikit sikit...
so bila sampai kat Public Bank tu kita pun ambillah nombor giliran untuk customer service yang  meja kat depan kaunter bank tu...dalam 30 minit nombor tu tak dipanggil dan aku check officer tu tengah ada customer yang tengah sign loan aggrement kat situ ..so okeylah aku pun paham kalau dia sibuk ...so dalam 45 minit q dah panjang dan customer tu pun tak settle lagi..so
aku pun pergilah kat situ minta borang untuk membuka akaun simpanan untuk isteri aku..
beginilah conversation atara aku dan customer servise officer tu..
aku:cik boleh tak bagi borang untuk buka saving akaun untuk isteri saya.?
bank officer:isteri encik kerja tak?encik ada akaun kat sini tak?
aku:maaf ,isteri saya tak kerja dia house wife dan saya pun tak ada akaun kat sini.
bank officer:kalau macam tu isteri encik tak layak utk buka akaun kat sini.....sambil cakap tu
                   langsung tak pandang kat aku dan isteri aku...
aku:apa lah macam ni...isteri saya cuma nak buka akaun dan simpan wang kat sini..itu yang
       penting...kenapa susah sangat..
bank officer:isteri encik tak layak....orang yang kat depan tengah q tu terus pandang kat
                   arah akau dan isteri akau..so aku ajak isteri aku keluar je dari bank tu..
hajat hati aku memang nak maki je bank officer yang bodoh dan sombong tu tapi first impression aku kalau macam nilah service bank ni taknak aku buka akaun kat sini...

dalam 10 minit aku pergi ke bank CIMB dan jumpa dgn customer service dia direct tak payah ambil nombor q pun dan terus buka akaun dan terus dapat ATM card dan boleh terus pakai..
aku bukanlah nak membanding antara 2 bank ni tapi ternyata CIMB LEBIH BAIK 10 KALI GANDA DARI PUBLIC BANK NI...
apa pendapat korang ....pernah tak terjadi kat korang macam ni...nak buka saving akaun  pun susah sangat sedangkan semua dokumen aku dah bawa.......

[ Last edited by  bujang06 at 29-2-2008 07:31 AM ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-2-2008 08:24 AM | Show all posts

Reply #1 bujang06's post

Pelik jgk. Aku baru bukak akaun Public Bank 3 minggu lps. Aku kerja sendiri, tapi aku letak pekerjaan aku sbg student.... keh keh keh. Ok jer... tak smpai 30 minit dah settle semua walaupun time tu ramai giler org. Almaklum nak raya cina.

Maybe lain cawangan lain cara dorang handle kot. Kalo aku kena cam ko, smpai kiamat aku takkan bukak akaun Public Bank tu....
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2008 08:24 AM | Show all posts
Public Bank memang cenggitu. Mentang2 menang byk anugerah. aku pun dah terkene dulu. aku ader wat loan kat bank nih pastu dier offer aku wat refinance so aku pon gi la bank tu bawak suma documents tp last2 kene reject. memang hampeh bank ni...menyusahkan betol.

aku suggest hang report jek kat bank negara..
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2008 08:33 AM | Show all posts
aku pun pnh kene camni..kat public bank HQ..kat depan klcc tue..aku pegi pg2..kul 9 cmtu org takde ramai sgt..dah dpt no..pompuan kat kaunter depan tu layan aku siap tak tgk muke..tak kesah ler..ckp pun mcm ckp ngan dinding jer..tengah serve aku ada call masuk..leh lak dia layan apek tu almost 15min..siap aku tau lagi ape conversation dia ngan other customer..depan aku kan..tercongok kat c2 mcm batu..of course ler aku leh dengar apek tu ade bpe saving dlm public bank
itu 1 hal..pastu dah puas aku terkebil2 kat situ..tak minta sorry pun buat aku tunggu dia serve customer lain..siap nak moody lagi..aik
dah keje ko camtu..aku bkn ape..aku pun keje kat call centre,even back office tak kene layan customer..tp, co aku wajibkan senyum setiap ms..maklum la..co aku foreign co.and aku dpt bezakan cr derang layan lain bebenor ngan malaysian style..and honestly aku as malaysian rs malu gler ngan foreigner..mmg kite ni kurang mkn gule..sbb tu nak marah pun ikut dan je..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2008 08:40 AM | Show all posts
aku rs 'anger management and customer service skill' kene la buat..bkn stkt bankers je..sume co pun..demi menyelamatkan maruah negara, especially 'malay'..aku dah penah keje 3 co..japanese,malay and singaporean co..all those 3, mmg malay co paling hampeh..malas buat keje, nak byk cuti and tak efficience lansung..even aku penah couple ngan singaporean guy..dia pun ckp, and aku terpaksa admit sbb betul..malaysia tak maju if takde foreigner and chinese in this country..and kite punye attitude is very the bad..tgk front office bank je pun dah fail..kene pegang 1 motto ler..whatever happen..customer is always right 1 la..coz they bring $$ into co la...and all the co kat msia ada rival..kene le survive kasi org trust cket..treat people the way u want to treat u ler..nak msm2 muke..nak moody tak tentu psl..ngan famili ok ler..once u step out from ur famili house..u're nobody..kene hipo jugak..
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2008 08:43 AM | Show all posts

Reply #4 sitisitu25's post

tapikan.... selalunye diorang nih kalau dengan foreigner bukan main tergedik2........
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-2-2008 08:45 AM | Show all posts

Reply #1 bujang06's post

pe kate ko report ceo n CC ke bank negara...... dulu bank tempat aku keje pernah kene ugut cam gini.... pasal nye cume lambat je kitorang proses permohonan tuk apply loan... ko bayangkan ler, bank baru bukak, pas tue q memang ler panjang sampai boleh bawak tikar bantal ke opis nak settle kan semua tuh.. tapi mamat mangkuk nih tak sabar2.... terus nak email ke ceo n cc ke bank negara n semua paper kat masia nih...   sengal je... sib baik tak lepas... ahaks....
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2008 10:40 AM | Show all posts
huhu..tu nape nyer customer always right ..korang bukak bank kul bape..aku msuk opis kul 6.30 pagi..bangun kul 5..makne nyer bank kene prepare ler to serve customer..ingatler..kalau kite bg org pegang duit kite..of course le kite tergedik2 nak duit tu or even nak tgk duit tu..makne nyer..bank and customer..saling harap mengharap..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-2-2008 02:29 PM | Show all posts
kalau tak keje, tak boleh bukak saving account.. gila hape bank ni..?? abis tu nak simpan duit kat mana..?? bawah tilam ke..?? :@
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2008 02:32 PM | Show all posts
agaknye bank kat msia ni men rembat je amik sesape pun jd teller/cse..tu layan pun cam hampeh..kekdg aku rs aku yg kene explain kat derang psl currency bagai..mende..
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2008 05:47 PM | Show all posts
Dulu saya pun ada experient yg sama...dgn Bumiputracommerce sebelum jadi CIMB.Waktu tu nak bukak akaun utk simpan gaji maid.Panas hati jugak...berkali2 tanya saya keje ke tak...mula2 saya kurang dengar...tak sangka dia tanya soalan yg
mcm tu...siap mintak bukti saya keje dgn company mana.

Dlm hati...amboi sombongnya bank skrg ni...boleh pilih customer la pulakk...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-3-2008 11:48 AM | Show all posts
itu lah ...kalau sape ade email public bank atau bank negara tolong bagi kat aku aku nak buat official complaint...angin aku setiap kali  aku ingat benda tu...for u all info public bank tu kat jalan nilai lama ...bandar baru nilai depan shell tu...
aku pun heran staff kat kaunter tu sikit punya ramai takde q langsung tapi staff yang handle depan tu pula q bagai nak gila..
dahlah minah tu keje sorang je....senyum pun tak nak apa lagi nak pandang muka customer tu...cakap pun pandang kat
lain...sorry la aku nak buka akaun ker atau nak aplly loan kat bank ni.....memang hampeh betul
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2008 12:23 PM | Show all posts
Originally posted by bujang06 at 3-3-2008 11:48 AM
itu lah ...kalau sape ade email public bank atau bank negara tolong bagi kat aku aku nak buat official complaint...angin aku setiap kali  aku ingat benda tu...for u all info public bank tu kat ja ...



aku penah buka akaun kat situ dulu ... mase tu aku x keje ... student ... boleh plak aku bukak je akaun bank branch tu. tp x dinafikan la walaupun kaunter PB situ cpt ... tp staff mcm x bape nak frenly.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2008 09:56 AM | Show all posts
aku rasa ini perangai buruk staff, aku pernah tengok last week staff Maybank TTDI Jaya Shah Alam buat perangai, jerit jerit sorang sorang sebab pressure kerja, depan customer pulak tu, BANGANG ya rabbi .

nasib baik bila time turn aku dia tak buat perangai, tu pun sebab aku nak collect credit card .

ikut pengalaman aku, wife aku dan rakan-rakan lain ... bank yg sekarang ni merosot teruk customer service ialah

1. Maybank
2. Public Bank

dan bank yg meningkat naik perkhidmatan dia

1. CIMB

dan bank yg kekal barai ..

1. Affin Bank

tapi macam aku cakap la, depends on the cawangan jugak, for example maybank kat kampung aku mendadak pulak customer service dia, siap  rennovate interior lagi  bagi lagi cantik, staff pun semua bagus bagus .
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2008 02:21 PM | Show all posts
aku bkn nak bekap public bank

tp nak citer psl maybank kat mid valley nih.

utk account opening ada 1 staff aje handle....bygkan lah....reason dia....ada 1 computer aje boleh access utk account opening.

ada sekali aku dtg nak bukak current acc....aku dpt no 8. dtg kul 10 pg....dekat sejam setgh aku kat situ....cuma lps 2 org jek. baper tahun lagi aku nak tunggu smpai turn aku?? hampeh. aku tulis surat complain kasik kat branch manager.

aku cabut balik opis smbil marah2...nak maki budak2 kat situ pun rasa tak ber baloi aje.

aku register online lak. lps tuh dtg balik kul 9.30 pg....sib baik la kan...opis aku dpn maybank nih aje. aku dpt no 2.....dekat 45 min gak baru smpai turn aku.

hangin satu bdn tul :@ :@

sekarang sume bank ada undang2 baru. nak bukak account (saving/current) dekat branch berdekatan ikut alamat ic. kalau tak kena dpt surat pengesahan dari majikan kata ko bekerja kat syarikat tuh bla bla.....baru boleh bukak dekat branch yg berdekatan dgn opis.

harap maklum ye.
Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2009 06:31 PM | Show all posts
pada aku...public bank still the best dlm segi servis sbb pantas dan x perlu tunggu lama. Nak buka akaun pun x perlu buat appointment 3-4 hari mcm Maybank....

Ntahler... lain branch lain practise kot.. atau mungkin gak sikap individu yg berbeza-beza
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-3-2009 10:48 PM | Show all posts
Originally posted by bujang06 at 29-2-2008 07:28
Semalam aku pergi ke Public Bank dengan isteri aku untuk buka saving akaun kat Public bank ni sebab isteri aku nak sangat pakai akaun simpanan Public Bank....isteri aku memang tak berkerja cuma h ...


aku paling bengang kalo aku nk bukak kt caw tu..tiba2 dia ckp suh cari cawangan lain..suka ati aku la nk pegi mana pun..adoi..

tadi mak aku cari 3 bank sume out of service dia nye cash deposit...ape da..dah la bank ciput..service lak hampeh...

tp aku suka bank ni tak tau knp..sbb aku pilih acc gaji msuk sini kot..adoi
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2009 03:04 PM | Show all posts
so far tak penah lagi ade masalh ngan public bank...aku rase public bank paling ok...sbb aku amek loan keta ngan PB...mase nk approve, cepat & tak banyak songeh...lagi satu kalau nak baya kat kaunter, leh katakan sume kaunter bukak...wlau ramai org pon...tak sampai 15 minit la menunggu...tak macam bank lain yg kaunter tutup lagi byk dr yg bukak...
Reply

Use magic Report

Post time 10-3-2009 08:20 PM | Show all posts
aku rase sbb tu kot aku pilih public bank untuk gaji aku wpun aku rase susah sgt nk jumpa ATM untuk kuar duit..sikit sebnyak dpt aku jimat...hik2
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2009 02:30 AM | Show all posts
teruknyer..tapi tuh public bank mana?kalu public bank kb nih..ok jer..service pun cepat and staf pun ramah ajer
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
...BYE 2024, HELLO 2025...
seribulan...BYE 2024, HELLO 2025...
Views : 54993 Replies : 13
...AZAM TAHUN 2025...
seribulan...AZAM TAHUN 2025...
Views : 55522 Replies : 25
New Chapter 01: FATTAH AMIN ~ Bebaskanlah mimpi-mimpi terindah
codenamedreamNew Chapter 01: FATTAH AMIN ~ Bebaskanla
Views : 43345 Replies : 1687
Acikpor vs. Ngai, isu tajaan MARA dikorek
maklukpenggodaAcikpor vs. Ngai, isu tajaan MARA dikore
Views : 49926 Replies : 1378
Air laut di Thailand penuh najis manusia
ultra78Air laut di Thailand penuh najis manusia
Views : 34062 Replies : 10
Nenek pun boleh....
maklukpenggodaNenek pun boleh....
Views : 10411 Replies : 16
madu gula tok matahari
aaanf14madu gula tok matahari
Views : 109476 Replies : 1139
Skandal 18 polis yang memalukan Indonesia
maklukpenggodaSkandal 18 polis yang memalukan Indonesi
Views : 94030 Replies : 48
Berita malam seram:Viral isu Iblis, syaitan dan sekutunya bina HQ di tengah laut.”
YgBenarBerita malam seram:Viral isu Iblis, syai
Views : 30422 Replies : 52
'Syarikat insurans untung bilion, anehnya mahu naikkan premium hingga 70 peratus'
Abahmung'Syarikat insurans untung bilion, an
Views : 17926 Replies : 53

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

27-12-2024 02:07 PM GMT+8 , Processed in 0.053861 second(s), 33 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list