View: 6486|Reply: 44
|
Telekom : What the tutttttttt...
[Copy link]
|
|
Sorry kalau thread telekom nih dah ade, aku tgh hangin malas nak selak2 blakang...
Fed up tul aku ngan operator telekom ni, sume mcm tutttt..makan gaji buta agak nye ..(sapa2 yg keje telekom, apa lagi, back up le company korang yg reti telan duit org tp tak reti buat kerja)...
aku punya line dah kena potong few days ago. So semalam br aku sempat buat payment thru maybank 2u. payment made at 4.56pm, so dlm kul 5 tu aku call operator penyambungan semula, utk activekan line. mcm biasa, 24jam br boleh activate balik, ok aku paham tu..
pastu ptg td kul 4lebih aku call balik utk check status, sbb line lum sambung lg... operator bangang tu cam biasa la amik detail2 then dia kata lg 24jam line akan diactivatekan.
Aku ckp aku dah cal smlm, dia kata takde record. Aku suh dia check jugak sbb MEMANG aku call semalam.
'Maaf cik, kami tiada record. Ini panggilan pertama cik ke sini...'
Aku suh dia tranfer kat supervisor dia, taknak plak..dia amik no aku pastu ckp nak call balik lepas buat semakan.
sampai kul 7 takde call...aku cal balik. Minah operator sekor ni jawab. Sama juga dialog dia 'Maaf cik, kami tiada record. Ini panggilan pertama cik ke sini...'
Mcm si*l la...aku suh dia transfer kat supervisor.. Supervisor nih bagus sket, explain panjang sket dari anakbuah, dan lg menunjukkan kebodohan dia.
'Mungkin Cik tersalah call branch yg lain, sebab itu kami takde record'..
Ni aku jawab..'Saya tak peduli mana branch sy call, yg sy tau first call sy dulu thru 100 dan sy tuju ke bahagian PENYAMBUNGAN SEMULA.. kalau pegi ke branch lain, u guyz patutnya ada satu je system yg control dan update record customer. Saya taktau kalau staff u tak buat kerja, amik call tp tak record, u kena find out for me...'
'Err, tapi cik, mengikut record kami mmg cik tak buat panggilan pd hari semalam'..
Aduhai, robot2 telekom yg bodoh nih..Sama je ngan operator streamyx, jawapan ikut skrip betul, tak guna otak, makan gaji buta baca skrip je kottt...
aku ckp tak kira, aku nak written explanation, then aku mintak manager dia punya email, taknak plak bagi... pastu suh aku masuk website, buat komplen kat sana...
haiii, ntah la...makin lama makin hilang sabar aku ngan diorg nih.. kalau kena kutuk pandai plak ckp kita nih reti komplen jee..
hey deyy telekom, hangpa dgr betul2, kalau hangpa buat kerja betul, takde nye org nak sumpah seranah...jgn makan gaji buta pastu bawak balik rumah bg anak bini makan, hangpa igt byk berkat?? deyy telekom, pi la hantaq anak2 buah hagpa tu pi training, duit org sket punya byk korang samun, takkan cost hantaq training pun takmampu nak bayaq kottt...
pi la mampu$$$..... :@ :@ :@ |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #1 mya^ixoRa's post
bukan patut ada no aduan ke..biasanya ada..senang nak semak.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #1 mya^ixoRa's post
bukan patut ada no aduan ke..biasanya ada..senang nak semak.. |
|
|
|
|
|
|
|
fuh.. marah betul ni... |
|
|
|
|
|
|
|
aku buat senang je..
sekali bg tau nak wat penyambungan,skejap je dah mai..
koi senang2 dari panas,ko pergi je la tmpt kaunter telekom sana..
kan senang dari nak tunggu lama2.. |
|
|
|
|
|
|
|
"TM Catat Keuntungan Sebelum Cukai Lebih Rendah Dalam Suku Ketiga"
http://web3.bernama.com/bernama/v3/bm/news_business.php?id=294879
Service teruk pun dapat untungkan???
|
|
|
|
|
|
|
|
huhuhu...my advice lenkali better ko pegi bayar kat tmpoint pastu aktifkan kat situ..bebudak callcentre tu semua bukan tau hape...lembap... |
|
|
|
|
|
|
|
andra & the backbone:pompom: :pompom: :pompom: |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by apex at 7-11-2007 09:36 PM
huhuhu...my advice lenkali better ko pegi bayar kat tmpoint pastu aktifkan kat situ..bebudak callcentre tu semua bukan tau hape...lembap...
Aku setuju dengan ko,
kalu line dah kena terminated, pi bayar kat TM Point teruih,
aku dah experience dulu,
hang pakai M2U, macam2 alasan depa bagi untuk reactivate... |
|
|
|
|
|
|
|
streamyx aku pernah kena potong, pakai maybank2u, mereka cakap tiada pembayaran di lakukan, sedangkan dah seminggu bayar, pastu dia minta no. rujukan maybank lak, telekom mmg service lembab! |
|
|
|
|
|
|
|
aku dulu pernah kena..operator die tk tahan kene bambu dek aku..terus pass kt supervisor centre tu. tp aku pasal kes streamyx...dekat seminggu jugak kes aku tu...siap dpt rebate lg.. |
|
|
|
|
|
|
|
aku konpius la ..
tmnet ngan telekom ni bende yg sama ke? |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by sibel at 8-11-2007 12:49 PM
aku konpius la ..
tmnet ngan telekom ni bende yg sama ke?
meh aku tolong jawab kan..
tmnet nie utk servis internet
anak syarikat telekom a.k.a. TM |
|
|
|
|
|
|
|
Alhamdulillah, setelah berbuih mulut aku maki hamun, pg td line dah disambung balik..
boleh je pun, semalam beriya ckp hari cuti tutup, takde technician yg boleh activekan balik line, kena tunggu jumaat gak..dah lepas kena maki, boleh je plak activate kan, sudah tukar ka???
aku bukan taknak pi kedai telekom, tp memikirkan nak kuar opis payah tu pasal aku online je..takpe ar, utk ngelakkan pisang berbuah2, lenkali aku usahakan g bayar kat kaunter...... |
|
|
|
|
|
|
|
jangan la call centre. buang karan je
bebudak lagi yang keje kat situ...
jawapan cam biasa la, ikut skrip yang dah disediakan... |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by orang_letrik at 8-11-2007 10:19 PM
jangan la call centre. buang karan je
bebudak lagi yang keje kat situ...
jawapan cam biasa la, ikut skrip yang dah disediakan...
mmg pon....
tambah2 yg bab teknikal tu....
8kali stimix gal prob,8 kali solution yg sama di bagi...
siap gal bengang n cakap,'encik, segala apa yg patot saya buat,saya dah buat...encik lenkali simpan rekod segala komplen yg saya buat n cuba bagi solution lain sbb yg previous 1 doesn't work' |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|